handdator

Visa fullständig version : Karpathos i mitten av september, stanna 14 dagar...


Miss July
2006-01-22, 22:35
Skulle denna period vara lyckad?:) Med tanke på väder vind o människor... samt vilket utbud som finns kvar då? Är det för lugnt då??

Sen undrar jag lite över priser på maten ute?
vad ligger en lunch middag på ? vad kostar ett glas vin eller öl?
c:a priser så klart...
tacksam för svar klapp_klap

inkfish
2006-01-22, 22:52
Jag var där 8-22 sept förra året.

Vädret var underbart. Och vattnet höll nog bortåt 25 grader. I mitten av perioden drog ett jätteoväder med åska och blixtar över ö-världen. På Karpathos märktes det genom att det var 32 grader en dag och fruktansvärt fuktigt i luften - dan därpå kom ett par rejäla regnskurar, sen var det över.

Det var alltså högsommar hela tiden. Jag hade bara varit i Kykladerna vid den tidpunkten de senaste åren, där har det varit kallare - så jag hade med mig onödigt varma kläder till Karpathos!

Och för lugnt är det inte. Det är fortfarande mycket folk men inte för trångt. Över huvud taget är september en underbar månad att åka till Grekland.

Mikke
2006-01-22, 23:13
....jag var där mellan 16 sep-29 oktober och kan instämma med Inkfish.Jag är dålig på att komma ihåg, väder bl.a, men tror mig minnas att det som vanligt gött...:D
Mikke

inkfish
2006-01-22, 23:22
Du hade fint väder i princip fram till senaste två veckorna tror jag - då blåste det kallt. Fast inte varje dag.

Under de veckor som Miss July vill åka är det alltså alla förutsättningar för kanonväder.

/SMHI, karpathosfilialen;)

Mikke
2006-01-22, 23:37
Yep, Inkfish, så vare nog...:D
Att de blåste några dar minns jag däremot....
Här är iallafall en vädersajt < http://www.wunderground.com/global/stations/WLGKP.html > som eventuellt kan klargöra och tillföra nåt ....
Mikke