Visa fullständig version : Flygbiljetter öarna?
cecilia.
2012-01-22, 13:43
Hej,
hur kommer det sig att jag inte får upp några biljetter när jag söker på sträckorna Athen-Naxos resp Athen - San Torini på de stora flygsajterna?
Har också prövat direkt hos Air Olympic. Söker på datum i skiftet juni/juli 2012.
Gör jag fel, eller har biljetter inte släppts?
SteffTee
2012-01-22, 14:47
Flyg och priser till Santorini hittar Du direkt på Olympic Airways eller Aegeans bokningssajter.
Olympic Airways har ansökt om att få flyga följande tider till Naxos under perioden 25mar-27okt.
OA 002 ATH JNX 0550 0635 tis & ons
OA 002 ATH JNX 0750 0835 lör
OA 004 ATH JNX 1610 1655 tis & tor & fre & lör & sön
OA 004 ATH JNX 1650 1735 mån & ons
Dessa biljetter släpps till försäljning så fort myndigheterna godkännt det hela. Detta förfarande är vedertaget i Grekland och har varit så i flera år tillbaka. Det grundar sig på konkurrenssituatioen, främst mellan OA & A3 (Aegean)
Jag är inne på Olympics hemsida var morgon att söka flygbiljetter till Naxos den 18 Maj. Så snart biljetterna äro bokningsbara lägga jag ut information om detta här på forumet.
Arne
cecilia.
2012-01-22, 15:47
Okej. Tack för ypperliga svar!
Jag är inne på Olympics hemsida var morgon att söka flygbiljetter till Naxos den 18 Maj. Så snart biljetterna äro bokningsbara lägga jag ut information om detta här på forumet.
Arne
I motsetning til mange andre flyselskap er Olympic Air meget hjelpsomme om man sender en mail. Sist fredag mailet jeg Olympic og spurte når de kom til å legge ut rutetider og billetter for Athen-Syros-Athen. Allerede mandag formiddag fikk jeg mail tilbake med opplysning om at de regnet med å gi denne informasjonen i slutten av februar.
Stephan
Hej alla kalimera resenärer
är det någon som har koll på när 2012 inrikes flygbiljetter släpps för sommar och höst flygningar
Kalimera
2012-02-08, 09:10
är det någon som har koll på när 2012 inrikes flygbiljetter släpps för sommar och höst flygningarHär (http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=29194) finns lite info om inrikesflyget 2012.
Jag drog härförliden iväg en hovsam förfrågan till bolaget där jag bad om en prognos beträffande datum för möjlig bokning sträckan Athen - Naxos.
Svaret här nedan
Arne
Som till stor glädje får hämta hem Hustrun från Sjukhuset nu i eftermiddag.
Dear Mr. Andersson,
Thank you for contacting Olympic Air.
Regarding your inquiry, please note that Public Service Obligation routes, such as Naxos (JNX) are designated by Greek Authorities through Airline contest. The results are expected to be announced between the ends of February until the middle of March 2012. The timetable is announced until the 24th of March 2012. Therefore, it is not possible to book flights at the moment for the spring/summer period.
If Olympic Air is designated to operate the specific routing, among others, flight’s schedule will be uploaded to our website and will be open for sales at that time.
Should you have any further questions, you are always welcome to contact our Reservations Department at 801.801.01.01 (from a land line only within Greece) or 0030-210-35.50.500 (from abroad or when using a cell phone) 7 days a week from 08:00 to 23:00 (local time in Greece).
We remain at your disposal for any information or clarification in the future.
Best Regards,
Pamela Mikelopoulou
Olympic Air Reservations Dept
reservations@olympicair.com (reservations@olympicair.com)
1st km Koropiou - Varis Ave. & 1 Ifaistou str.
Koropi 19400, Athens, Greece
Tel.: +30 210 3550500
Fax: +30 210 3550400
Tack Arne, för att du sprider informationen! Jag är också ute efter Naxosbiljetter i sommar, men i andra riktningen, från ön till Athen!
Våga
Söker också biljetter Athen - Kos eller Kalymnos, men hittar inget än som skulle kunna passa med våra flygtider. Finns bara tidigt på dagen eller något väldigt dyrt flyg på kvällen. Kalymnos finns inte alls ännu. Men gott att få se här att det finns hopp:). Väntar några dagar till och ser om det händer något på Olympic och Aegean. Vi ska åka i mitten av Juni.
Miabye_bye
Om man flyr med SAS fra Oslo, kan man booke Oslo-Kos og Oslo-Rhodos (og kanskje flere destinasjoner) Mellomlanding i Athen og videre derfra med gresk flyselskap. Kanskje mulig også fra svenske flyplasser?
For en stund siden var prisene svært lave, så en periode høye.
Prisene svinger som vanlig, nå har de gått ned igjen, kan være gunstige om man er fleksibel mht. dato flabb_flab
Så har Olympic lagt ut bokningsbara resor till Naxos, i alla fall för April.
Visst smolk i glädjebägaren dock. De tvenne alternativen med lågpris lysa med sin frånvaro.
Men, alltid något. Vår enkelresa Athen - Naxos skulle kosta strax under 2000 Sek för oss två. Lite dyrt! Desssutom fanns det bara den tidiga morgonturen vid sextiden att bjuda lördagen den 19 Maj när vi anlända till Athen. Inget alternativ då vi landar först vid elvatiden på förmiddagen.
Arne
Ja det finns flygtider till den 13 juni :)
hjälper inte mig, ska flyga den 20 juni :(
Men då har jag ännu tid på mig att ändra ö! :):)
Lite kul ändå!
Pyttan
SteffTee
2012-03-11, 09:57
Flygtider finns enl nedan även efter 13juni. Men inte bokningsbart. :(
Har själv skickat en förfrågan till Olympic idag, om när de tänker release senare datum.
I mitt fall är det Paros som är av intresse men det är samma status för dessa flyg
Tidtabell Aten_Naxos
OA 002 6 ATH JNX 0605 0650 (lördagar)
OA 002 24 ATH JNX 0700 0745 (tisdagar & torsdagar)
OA 004 X6 ATH JNX 1400 1445 (dagligen förutom lördagar)
Tack SteffTee!
Med de tiderna kan jag åka till den ön jag helst vill! :)
Gäller bara att hänga på låset när de släpper biljetterna!
Pyttan
Bluesbrother
2012-03-11, 14:19
Hej, vi funderar på att åka till Grekland i slutet av juni, men börjar ana att vi är ute för sent med att köpa biljetter. Just nu är det billigaste vi hittar 2300 kr t.o.r per person till Aten. Ungefär samma priser till Kreta. Nu frågar jag er erfarna rävar där ute. Är det bättre att vänta ut sista minuten-biljetter eller är detta ett normalt biljettpris?
Tack för hjälpen!
Hej SteffTee!
Nu finns det två trådar om flygbiljetter till öarna och du har varit bussig och informerat om flygtider till Naxos på båda trådarna.:)
Men vad jag kan läsa och förstå har du skrivit olika tider till Naxos (eller är det ena till Paros?), det är morgontiden på torsdagar till Naxos som jag är intresserad av.
Går det ett morgonflyg till Naxos på morgonen eller inte? :)
Sorry om jag är lite trög
Pyttan
Arne
Billetter Athen-Naxos ligger ute på Olympic Airs hjemmeside.
Stephan
Ingela A
2012-03-12, 07:37
Generellt finns det många billiga sista-minuten resor och bland dom ofta till de större öarna som Kreta och Rhodos. En kompis hittade för 980 i Juli förra året till Santorini för en vecka utan hotel, med hotell, 1200! Kolla på Apollo och Solresor.
Ingela
Ingela A
2012-03-12, 07:52
Cecilia. Det finns nu superbilliga biljetter med Aegean och Olymic air mellan Aten och Santorini. Se här: https://e-ticket.aegeanair.com/pl/A3Online/wds/FlexPricerAvailability.action;jsessionid=LLX7PdqcS7rvVYLTnz3gqypWJ6MVch25kL6bfvGBpVY1HC3f2Hzv!1023724170!-1161171997 och här http://quicktrip.olympicair.com/OA/webqtrip.html?_flowExecutionKey=_c7F71CDF0-D9C7-FD9F-9187-65E726F16214_k3AB3F1E2-4B6F-7596-8541-A4D4DC8596DC
Ingela
Ingela A
2012-03-12, 07:56
Biljetterna har släppts och priserna är väldigt bra! Se http://en.aegeanair.com/special-offers/flight-offers/ och här http://www.olympicair.com/549-en-gb.cmt
Ingela
Mats Fredsson
2012-03-12, 11:55
Söker också biljetter Athen - Kos eller Kalymnos, men hittar inget än som skulle kunna passa med våra flygtider. Finns bara tidigt på dagen eller något väldigt dyrt flyg på kvällen. Kalymnos finns inte alls ännu. Men gott att få se här att det finns hopp:). Väntar några dagar till och ser om det händer något på Olympic och Aegean. Vi ska åka i mitten av Juni.
Miabye_bye
Ja, det där med flygtider är ett bekymmer. Vi har åkt morgonturen till Leros (ön bredvid Kalymnos) från Aten ett par gånger, men det är då inget roligt att tillbringa 5 timmar under natten på Atens flygplats...
Vid ett tillfälle flög vi från Kalymnos istället för Leros för att det funkade bättre med flyget vidare hemåt.
Ska ni till Kalymnos kan ju även flyg till Kos och sedan båt vara ett vettigt alternativ.
Tror vi betalade runt 55EUR per person.
Vi är så sugna på att åka igen, måste börja gräva lite mer i planeringen! :-)
Mats Fredsson
2012-03-12, 11:58
Generellt finns det många billiga sista-minuten resor och bland dom ofta till de större öarna som Kreta och Rhodos. En kompis hittade för 980 i Juli förra året till Santorini för en vecka utan hotel, med hotell, 1200! Kolla på Apollo och Solresor.
Ingela
Jag kan även rekommendera www.solfaktor.se (http://www.solfaktor.se) som jag tycker har väldigt bra sökfunktion. Vi har bokat via dem ett par gånger.
Likaså tycker jag www.reseguiden.se/sista-minuten (http://www.reseguiden.se/sista-minuten) är bra.
Bluesbrother
2012-03-12, 17:42
Tack för hjälpen, då vet jag att det går att göra klipp om man väntar, men det gör vi nog inte ändå. Vi är för fega :-P
Tack för hjälpen, då vet jag att det går att göra klipp om man väntar, men det gör vi nog inte ändå. Vi är för fega :-P
Man trenger ikke alltid vente heller :)
- jeg booket for noen dager siden en uke m/uspesifisert hotell på Kefalonia til kr 998.- pr.pers ( Apollo) :D
SteffTee
2012-03-13, 12:01
Hej SteffTee!
Nu finns det två trådar om flygbiljetter till öarna och du har varit bussig och informerat om flygtider till Naxos på båda trådarna.:)
Men vad jag kan läsa och förstå har du skrivit olika tider till Naxos (eller är det ena till Paros?), det är morgontiden på torsdagar till Naxos som jag är intresserad av.
Går det ett morgonflyg till Naxos på morgonen eller inte? :)
Sorry om jag är lite trög
Pyttan
Olympic ÄR förvirrande :confused:
Det jag skrev den 11 mars är de senaste tiderna som de ansökt om och som en så länge är inofficiella och syns endast i flygbolagens bokningssystem (Amadeus). Vi får väl se vad som gäller när de väl publicerar tidtabellen officiellt.
Jag skickade en förfrågan i helgen som gick och i morgon, när jag åter är på arbetet ska jag se om de har behagat att svara mig.
Morgonflyg går endast dag 2,4 & 6 dvs Tis, Tors & Lörd, enligt nuvarande förslag
M v h
Mats Fredsson
2012-03-13, 16:47
Jag har kollat efter flyg Aten - Leros i juli, men hittar ingenting, märkligt!
Nog för att de borde flyga även då, det finns ju flyg nu... :confused:
Tack för att du engagerar dig! :)
Då är det bara att hålla tummarna för torsdagsmorgonflyg! :)
Och att man hinner köpa innan biljetterna tar slut, himla små flygplan! :)
Pyttan
SteffTee
2012-03-14, 16:39
Så har även jag fått ett svar från Olympic, se nedan. Likvärdigt med Arnes, se ovan. Efter 24 mars verkar vara det magiska datumet.
Dear Mr. SteffTee
Thank you for contacting Olympic Air.
Regarding your inquiry, please note that routing Athens – Paros - Athens is among the domestic routings which are considered as Public Service Obligation routings and for which a competition among different air carriers is still in progress, in order for the Ministry of Transport to appoint to each one of them the right or not to operate flights to some of those destinations after March 24th 2012.
Most probably the official final results of the competition will be announced within the following 2 weeks and therefore our web page www.olympicair.com will be updated accordingly and bookings for the whole summer period 2012 for these routings will be available.
At present, bookings for these routings are available through our web page for travel period only until June 13th 2012. Since you wish to travel after this date, please visit regularly our web page or contact us again in the near future.
Thank you for your understanding and we remain at your disposal for any further assistance.
Best regards,
Andriani Vakalounaki
Customer Service Agent
Ingela A
2012-03-15, 05:41
Men då har jag ännu tid på mig att ändra ö! :):)
Lite kul ändå!
Pyttan
Fick dom flygtider tom 13 juni, kommer de få fler när högsäsongen närmar sig. Så oroa dig inte!
Ingela
Idag fikk jeg mail fra Olympic Air for perioden 1.mai - 30.juni , jeg abonnerer på deres nyhetsbrev :)
Hittade också bra pris idag Athen - Kos när vi ska åka 19 juni! _B-ananaSlipper övernattning i Athen.
Miabye_bye
Så braklapp_klap
Riittabye_bye
Jag försöker få tag i biljetter Aten - Skyros i juli och Skiathos - Aten i augusti men får heller inte fram något...:confused:
SteffTee
2012-03-16, 17:14
Det finns redan två trådar om detta. Kan ngn slå ihop dessa kanske?
Sammanfattningsvis så säger Olympic att beslut och publicering sker efter 24 mar.
http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=29194
http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=29470
Kalimera
2012-03-16, 17:33
Det finns redan två trådar om detta. Kan ngn slå ihop dessa kanske? Fixat.
cecilia.
2012-03-22, 11:02
Många bra svar här. Solfaktor var en riktigt bra sajt!
Nu borde det bara vara några dagar då till biljettsläpp t Naxos.
Jag ser här Olympus ansökta flygtider för sträckan Athen - Naxos.
Är det någon som har motsvarande tider för Naxos - Athen i juli?
Var ute förra året och vi åkte 2 sista veckorna i juni. Nu vill jag gärna åka de 2 första veckorna i juli. Jag förstår att det är mer folk ute då, men är det ändå ok? Jag kan tänka mig att boka några rum i förväg, men vill också kunna åka till nån ö och inte ha för svårt att bara hitta ett bra rum. Vad säger ni?
Jag har ett norweigan-flyg som anländer till SanTorini kl 2 på natten. Jag tänker mig att det inte ska vara så svårt att ta en taxi då till ett förbokat hotell. Ev förboka taxi. (Reser ensam med min 7-åring). Någon som har erfarenhet?
Tackar i övrigt för denna suberba sajt med skön stämning!
Ingela A
2012-03-22, 12:44
Varför ber du inte hotellet du bokat att hämta upp er på flygplatsen?? Och om dom inte har bilar kan dom ordna med taxi!
Och oroa dig inte över biljetter från Naxos till Aten. Eftersom dom kör nu, kommer dom även flyga i Juli. Gå in och kolla igen den 24 Mars ; http://www.olympicair.com/549-en-gb.cmt
Ingela
SteffTee
2012-03-22, 15:34
Är det någon som har motsvarande tider för Naxos - Athen i jul
Ja det är ju samma kärra som vänder på Naxos :-)
Tidtabell kommer nog att se ut som följer. Källa Amadues Internationella bokningssajt.
OA 003 JNX ATH 0710 0755 Lör
OA 003 JNX ATH 0805 0850 Tis & Tor
OA 005 JNX ATH 1505 1550 Alla dgr förutom lör
cecilia.
2012-03-27, 08:40
tack för flygtiderna SteffTee!
Men ännu inga biljetter till Naxos hos Olympic .. jag börjar bli otålig.
Jag med!
Otroligt otålamod :)
Pyttan
cecilia.
2012-03-27, 21:29
Otålamod is my middle name ..
cecilia.
2012-03-28, 12:56
Ok, 24 mars har nu skjutits till 15 april ...
"Regarding your inquiry, please note that routings to and from Paros/ Naxos are among the domestic routings which are considered as Public Service Obligation routings and for which a competition among different air carriers is still in progress, in order for the Ministry of Transport to appoint to each one of them the right or not to operate flights to some of those destinations after April 15th 2012.
Most probably the official final results of the competition will be announced within the following 2 weeks and therefore our web page www.olympicair.com (http://www.olympicair.com/) will be updated accordingly and bookings for the whole summer period 2012 for these routings will be available.
However, please be informed that at present, bookings for these routings are available through our web page for travel period only until June 13th 2012. If you wish to travel after this date, please visit regularly our web page or contact us again in the near future."
:eek: Jag orkar inte vänta!!!
Men tack Cecilia för informationen!:):):)
Pyttan
cecilia.
2012-03-30, 13:05
näej, vem orkar det??
jag har redan bokat en nerresa till aten och bokar hemresan från santorini nu. så jag väntar och funkar det inte får vi väl ta båten ut då ..
good luck.
ÄNTLIGEN :):):)
har inrikesflygbiljetter kommit med flyg efter den 13 juni!!!
I alla fall till Naxos, Syros och Milos, har inte sökt på fler.
Pyttan
SteffTee
2012-04-01, 18:50
Tack, bokat & klart ! :)
Äntligen ! klapp_klap
Att det ska ta sån tid......? Man undrar hur dom tänker ?
Bokar nog Naxos t.o.r i morrn.
Förra året bokade vi Sept-resan till Naxos redan i första veckan i Januari.
/ Tom
ÄNTLIGEN :):):)
har inrikesflygbiljetter kommit med flyg efter den 13 juni!!!
I alla fall till Naxos, Syros och Milos, har inte sökt på fler.
Pyttan
Tack Pyttan för upplysningen. Har väntat länge på biljetterna Aten-Milos.
Nu är de bokade o klara till 27/6. Härligt :) Längtar!
/Kerstin
Efter lite strul med Olympics bokningsida har vi oxå bokat Aten-Naxos tor i början av September. Väntar bara på besked om bokningen på Hotel Liana i A Prokopios flabb_flab !
Har bokat Paros - Athen 723 skr enkel - bra bra pris. Bokat ikväll.
Anders
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.