handdator

Visa fullständig version : Tips inför resan?


Milia
2006-01-22, 13:31
Japp då var det bokat och klart. Den 15 juni drar jag och min pojkvän till Agia Marina på hotell Oscar Suites med fritidsresor. Så nu är planerandet i full gång. Därför vore det kul med tips från er som varit där. Såsom bra restauranger, utflykter och andra måsten på semestern. Tyvär kan vi inte hyra bil eftersom att man måste ha haft körkort i 3 år eller ngt sådant, så vi hade kanske tänkt hyra moped eller mountinjbikes, några tips om vart man kan åka med moped? (Kanske någon liten mysig badvik eller något sådant) :)
Vårat hotell ligger mellan agia marina och platanias så det får gärna vara gärna rekomendationer från båda byarna.
Är glad för alla tips, så skriv om ni har något bra rekomendation:)
//Emilia

lille
2006-01-22, 20:20
Hei ! Se litt på de andre innleggene for Agia Apostoli, Agia Marina og Platanias, masse tips der. I 2003 var jeg i Agia Apostoli og da reiste vi til elafonissi-stranden, et besøk dit anbefales. Vi reiser til Platanias nå i juni, og nå har jeg lyst til å dra på båttur til Gramvousa. Har sett bilder derfra og det ser så vakkert ut.
Ha en fin tur da !!

Milia
2006-01-22, 20:49
Jag kollade lite på Gramvousa island och det verkar ju hur fint som helst. Frågan är bara hur man ska ta sig dit utan bil. Men det borde ju gå bussar dit och sen åker man väl båt. Eller går det badbåtar från platanias kanske?
Tack för tipsen ska gå in på andra trådar om Platanias och leta restaurangtips där :)

Kalimera
2006-01-23, 13:48
Frågan är bara hur man ska ta sig dit utan bil. Men det borde ju gå bussar dit och sen åker man väl båt. Eller går det badbåtar från platanias kanske? Du kan läsa om hur du tar dig till Gramvousa i denna tråden... (http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=1760)

Mikke
2006-01-23, 17:07
...det där att man ska ha haft körkort i tre år innan man får hyra bil, har jag aldrig hört förut.....Ere sant?? Nån som vet??
Mikke

Lissi
2006-01-23, 17:23
På flera ställen där vi hyrt har jag alldeles bestämt för mig att det varit en gräns på 23 år att få hyra bil eller vespa..... Är det fler som upplevt detta ?? Eller kommer jag ihåg helt fel?? Jag är ju alltid den som bara åker med så jag kanske minns fel!

Lissi- som ibland drabbas av teflonminne__D

PO
2006-01-23, 17:49
Jomenvisst är det en vanlig regel, det brukar stå nå´t i stil med "haft körkort i minst tre år och/eller fyllt 21 år". Vissa har tom. särskilda regler för Jeepar och annat öppet. Tyvärr är jag inte längre i den åldern så jag har inte brytt mig exakt vad där står.
Moppar funkar med B-kort, 80 cc och uppåt kräver AB.
Om Du som vi har tonåringar med så kan den som har B-kort hyra flera moppar om DU går i god för att de kan köra men då vill det till att läsa det finstilta i försäkringen...

//PO