handdator

Visa fullständig version : Båt Rhodos/Tilos


Karin S
2012-01-15, 16:34
Tilos lockar för vår traditionella septembervecka i Grekland. Har några frågor ang båtresan. Hur långt är det mellan Rhodos o Tilos? Hur ofta går båtarna? Följde en länk från forumet men tyvärr var texten på grekiska så den klarade jag inte att tyda. Vi flyger förmodligen med Ving och landar i så fall kl 10 på förmiddagen på Rhodos. Vore bra om inte hela första dagen går åt i väntan på båten.

Lissi
2012-01-15, 16:46
Hur långt är det mellan Rhodos o Tilos? Hur ofta går båtarna? Följde en länk från forumet men tyvärr var texten på grekiska så den klarade jag inte att tyda. Vi flyger förmodligen med Ving och landar i så fall kl 10 på förmiddagen på Rhodos. Vore bra om inte hela första dagen går åt i väntan på båten.

Vi ska också flyga med Ving till Tilos i september och kommer också att landa vid kl 10. Båten tar ca 1,5 tim om jag inte minns fel från förra resan. 2004 när vi sist åkte till Tilos så tror jag båten gick vid 14-tiden. Men andra på forumet som åkt nyligen vet säkert exakt.
DÅ hade vi en övernattning i Rhodos stad på hemvägen men det behövs inte i år då ju flyget hem går vid midnatt.

Lissi

Karin S
2012-01-15, 17:06
Tack för snabbt svar Lissi! Eftersom du varit på ön tidigare har du kanske lite koll på hotellen oxå? Mannen har fastnat för Ilidi Rock Beach medan jag håller på Annas Studios. Har du något plus eller minus angående de två hotellen?

Mette
2012-01-15, 17:18
Hvis I ankommer søndag, går båden kl. 17:00, så I har fin tid til en tur i Gamle Stan

Lissi
2012-01-15, 17:19
Anna Studios får ju alltid mycket bra omdömen och vi vill gärna bo där, det var bra mycket billigare också och ligger ju också högt så man kan njuta av utsikten.
Ilidi Rock Hotel känner jag inte till.
Förra gången vi var på Tilos bodde vi vid Eristos Beach och stortrivdes med det!!
Men då måste man verkligen gilla LUGN...denna gång vill vi bo i Livadia.

När åker ni i så fall??

Lissi

Karin S
2012-01-15, 17:30
Livadia blir det i vilket fall eftersom Vings alla hotell ligger där. Kollade på Apollo oxå men då är flyget framme på Rhodos sent på kvällen vilket borde innebära att man inte kommer över till Tilos förrän dagen därpå (vi flyger från Sturup). Vi brukar åka v 38 dvs i så fall 16 september men det är inte klart med semesterplaneringen på jobb riktigt än så det kan eventuellt bli ändring av vecka :).

Mette
2012-01-15, 17:45
Jeg boede på Annas i høst, og det var fint, fint med flot udsigt. Kun 5 min. fra torvet. Ilidi Rock ligger lidt længere ude, men samme vej.

Kan anbefale Annas

Kalimera
2012-01-15, 18:48
Hvis I ankommer søndag, går båden kl. 17:00, så I har fin tid til en tur i Gamle StanNär vi åkte i höstas gick den 17.30, men det är ju samma sak. :)

Gamle Stan är perfekt att strosa runt i när man väntar på båten.

Karin S
2012-01-15, 19:49
Gamle Stan är perfekt att strosa runt i när man väntar på båten.

Kan bli ett kärt återseende oxå. Vår första Greklandsresa = Bröllopsresan för många år sedan gick just till Rhodos. :)

Kalimera
2012-01-15, 19:59
Bröllopsresan för många år sedan gick just till Rhodos. Det kan med andra ord inte bli bättre. ;)