handdator

Visa fullständig version : by på Lefkas


LovisaL
2012-01-08, 09:39
Om man funderar på Lefkas som resemål vilken by ska man bo i? Får inte vara för lugnt, det ska finnas mysig shopping och fina bad. Vill även hyra moppe. Hur är det med moppeuthyrning, vad krävs?

Kalimera
2012-01-08, 16:24
Får inte vara för lugnt, det ska finnas mysig shopping och fina bad. Vill även hyra moppe. Hur är det med moppeuthyrning, vad krävs?Fina bad finns egentligen bara på västkusten, och där finns inga byar som det går charter till. Den bästa byn tycker jag är Agios Nikitas, men där är ganska lugnt, och där finns inte mycket shopping. Om det sistnämnda är viktigt bör ni bo i Nidri. Där finns en okej strand. Till de riktigt bra stränderna kan ni åka badbåt, eller med eget fordon. Moped finns att hyra i alla turistorter. Ibland krävs att man har körkort för motorcykel (lagen säger så), ibland räcker det med körkort för bil.

Danlae
2012-01-08, 22:18
Hej.
Var på Lefkas i September och bodde på några ställen. Agio nikitas var lugnt och mysigt. Nidri skulle jag ej bo i. Däremot Vasiliki! Kanonställe längst ned i söder. Med badbåt når du en riktig paradisstrand på 10-15min. Här en länk till bra boende:http://www.vasilikiblue.gr/

Mvh Daniel

JohnS
2012-01-09, 09:30
Moped finns att hyra i alla turistorter. Ibland krävs att man har körkort för motorcykel (lagen säger så), ibland räcker det med körkort för bil.

Jeg synes det er viktig å gjøre oppmerksom på at om man får leie et kjøretøy selv om man ikke ikke oppfyller lovens krav til førerkort, kjører man helt på eget ansvar, og ingen forsikringer er gyldige. Mange er ikke klar over det.

Deia
2012-01-09, 09:32
Hej.
Var på Lefkas i September och bodde på några ställen. Agio nikitas var lugnt och mysigt. Nidri skulle jag ej bo i. Däremot Vasiliki! Kanonställe längst ned i söder. Med badbåt når du en riktig paradisstrand på 10-15min. Här en länk till bra boende:http://www.vasilikiblue.gr/

Mvh Daniel

Det är bara att hålla med :D.
Vassiliki är bäst på Lefkas Men undvik veckan när dom har sin Watersports Festival!