handdator

Visa fullständig version : Karpathos Hotell Nereides


KarinL
2012-01-03, 20:29
Är hur glad som helst...Har bokat Karpathos, äntligen!
Skulle bli tacksam om någon vet något om Hotell Nereides. Det ser strålande fint ut o jag tror vi valt rätt. Kändes som vi ville ha lite "lyx" nästa semester. Hur är stranden som ligger närmast hotellet?. Skulle även tycka om att få några goda råd om bra restauranger...matupplevelser är ju en stor del av resan .

Längtar// Karin:)

karinafp
2012-01-04, 12:38
Den allra närmaste stranden, om ni går rakaste vägen ner till vattnet, består av sand en meter ungefär ut i vattnet, sedan kommer en bit med runda stenar och efter det blir det en botten blandad med sand, sten och klipphällar. Vill ni ha bara sandbotten går ni närmare stan; den innersta biten av stranden är bara härlig, mjuk sand så långt man kan gå ut i vattnet. Åt andra hållet blir det först en bit med enbart stenstrand - sanden spolades bort i en vinterstorm häromåret - men sedan blir det en bredare sandstrand i någon kilometer eller så. Samma slags botten, dvs först en bit med klappersten, sedan blandad kompott. (Förutsatt att inte den här vinterns stormar ställer till något mer, förstås.;))

Härute har ni väldigt nära till Taverna Pelagos, med levande musik varje kväll. bye_bye Gå ner till stora vägen och sväng höger så är ni snart där. Kommer ni efter halv nio så hör ni musiken. flabb_flab Det finns många, många bra tavernor i Pigadia. Om du läser bakåt i den här tråden och dessutom bland resebreven så får du massor av tips. Gå in på min profil och titta i mina album, så har jag en hel del matbilder där med uppgift om vilka tavernor vi åt på. :p

Karin
som alltid längtar ner

KarinL
2012-01-08, 10:40
Nereides...Någon som känner till det hotellet?

soffi 15
2012-01-09, 09:51
Hej jag vet inget om Nereides men precis som du har jag bokat det 2 veckor i juni/juli. Jag tyckte också att det såg fint ut och lite lyxigt så vi får väl hoppas att det blir bra. Det är ju så nytt att det kanske inte finns någon på forumet som bott där.:)

KarinL
2012-01-09, 18:18
Jag hoppas o tror att vi gjort ett kanonbra val. ser verkligen fram emot Karpathos som jag inte varit på förut:)

MariaJ
2012-01-09, 20:32
Ni har absolut gjort ett bra val av ö och Pigadia är jättefint. Vi var själva till Karpathos för första gången i september och trivdes mycket bra. Hotellet stannade vi bara till vid med transferbussen, men det såg mycket fint ut utifrån i alla fall. Läget är ju lite utanför själva stan, men det är inte långt att gå in dit på kvällarna.

Bmlundquist
2012-02-29, 20:23
Ni kommer inte att ångra er.
Vi bodde på hotellet i slutet av september 2011.
Ett jättefint hotell, rent och fräscht, trevlig personal/ägare.
Ganska enkel frukost, men helt ok.
Det var sista veckan dem höll öppet för säsongen, så det var inte många gäster kvar. Men vi hörde att dem brukade anordna bl.a. grillkvällar under högsäsongen.
För att hitta till närmsta bra bad, ca. 5 min bort:Gå tillbaka på vägen ni kom med bussen, passera över "huvudgatan", och gå rakt fram mot havet. Där finns en jättefin strand.
Vi testade fler olika restauranger, kommer inte ihåg namnen, men alla var jättebra.
Lycka till!