handdator

Visa fullständig version : Kalamaki vs Tsvili


guleböj
2012-01-02, 20:17
Hej!
Vi vill verkligen resa till Zakynthos i sommar, men vi har svårt att välja mellan Tsivili och Kalamaki! Är det någon som kan hjälpa oss? Innan vi fick barn var vi i Laganas och gillade verkligen området runt Laganas, men den orten är inget alternativ eftersom vi reser med våra barn på 3,5 år och 5,5 år.

För oss är det viktigt att det finns finkorning sandstrand, långgrunt, många olika resturanger, några buktiker (souverirbutiker att fördriva lite tid i) kanske något annat att göra en dag/eller kväll när vi och barnen blir lite trötta av strandlivet. Alla tips mottages tacksamt!!

Tack på förhand!
Magdalena

Kalimera
2012-01-03, 10:36
Det är mer liv i Tsivili än vad det är i Kalamaki. Om jag skulle välja mellan dessa orter skulle jag valt Kalamaki 99 gånger av 100. Jag tycker att Tsivili är för exploaterat.

Pipp
2012-01-24, 13:53
Har sendt deg en PM.
Så ikke den du hadde sendt meg før nå.

Panakakis
2012-01-24, 17:31
Jag tycker inte att du ska välja någon av dessa orter utan titta på Alykes med bra bad och mycket långgrunt för barnen med en lungnare miljö för alla.bye_bye

PANAKAKIS :)

guleböj
2012-01-24, 21:10
Går det charter dit? Önskar ett bekvämt sätt att resa eftersom barnen är små fortfarande. Bekvämt önskar jag att ha det just nu...

Panakakis
2012-01-26, 15:30
Går det charter dit? Önskar ett bekvämt sätt att resa eftersom barnen är små fortfarande. Bekvämt önskar jag att ha det just nu...

Ja det går charter till Zakynthos med flera bolag. Då ni är flera i familjen så är det bekvämast att ta en taxi till Alykes från flygplatsen och boka hotel på nätet. Jag har bot själv ett antal gånger på hotel Letsos som är att rekomendera. Du kan inte få det bekvämare än så.bye_bye
PANAKAKIS :)

http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=219&pictureid=2394

MariaS
2012-02-08, 11:28
Berätta gärna mer om Letsos hotel? Hur ligger det till? Finns det resturanger och shopping i närheten? Hur är stranden? Tack.

Panakakis
2012-03-15, 17:40
Berätta gärna mer om Letsos hotel? Hur ligger det till? Finns det resturanger och shopping i närheten? Hur är stranden? Tack.

Letsos Hotel är ett familjeäkt hotel som ligger mitt i Alykes och har en stor pol på sidan av hotelet. Jag har bot här tre gånger och har bokat alla dessa på nätet. Vad jag kommer ihåg så var priset hyfsat bra. Det finns resturanger på nära håll. Till havet är det några hundra meter med en långgrundt strand som passar små barn utmärkt. Är ett rätt lungt område om man har barn.

PANAKAKIS :)