handdator

Visa fullständig version : Boka boende på Rhodos???


Alexandra
2006-01-21, 17:40
Jag funderar på att åka till Rhodos någon gång i juni, min fråga är då om det går att hitta boende på plats eller om man bör förboka?
Vill helst hitta något när jag är där så att man slipper ha massa datum att passa :D

/Alexandra

Arne
2006-01-21, 19:36
Ska icke vara något problem att finna dig boende på Rhodos i Juni!!!

Tillgången överstiga med vida mått efterfrågan!!!

I din inbox du strax finna tel-nummer till ett bra boende vi bruka använda, Kamiro rooms!!! Det handlar om boende i Rhodos gamla stad....


Arne

Mikke
2006-01-21, 20:37
....kontakta också Dimitrios Karelas på Mango Rooms som finns på huvvesidan under Hotell-pensionat-rum.Han å familjen(sex barn!)har sex rum för uthyrning perfekt parkerat i gamla stan å med eget Internet-café & bar.....Har bott där flera ggr, rekommenderas!
Mikke

Alexandra
2006-01-22, 14:03
Tack för alla tips! Ska kolla upp det där :)
/Alexandra

thomas
2006-01-30, 23:06
hotel florida, i nya staden är ett enkelt hotel som jag brukar bo på i juni 20 euro för ett enkelrum med kylskåp, vattenkokare och fan i taket.lugnt lägebye_bye thomas

kari
2006-01-30, 23:32
Tack för alla tips! Ska kolla upp det där :)
/Alexandra

Om du vil ha ett tips til, kan jeg anbefale "Kristinas Rom" i Gamlebyen, vi bodde der i september, tipset fikk jeg her på Kalimera.:)
Selv om Rhodos ikke er "min" øy, eller rettere sagt Rhodos BY ikke er et sted jeg trives godt, så var vi virkelig godt fornøyd med bosted :D

Et MEGET sjarmerende sted som svenske Kristina og hennes greske mann, Kostas har renovert til en liten oase. Fra uteplassen i 2.etg er det utsikt til havet. Dette er i k k e luksus, men trivelig. Dvs sengene/madrassene er luksus, tykke overmadrasser har jeg aldri før opplevd å ligge på i Hellas, de har Kristina kjøpt på Ikea i Sverige.
Du har Omar Bakeri og et l i t e supermarked rett rundt hjørnet.

bye_bye Kari

StudioCH
2006-04-16, 20:01
Jag funderar på att åka till Rhodos någon gång i juni, min fråga är då om det går att hitta boende på plats eller om man bör förboka?
Vill helst hitta något när jag är där så att man slipper ha massa datum att passa :D

/Alexandra

Hej Alexandra!bye_bye
Jag tänker mig att du kan faktiskt bara gå in i gamla stan och fråga på något cafe om du vill bo mer spartanskt och genuint, vill du bo mitt i smeten, så kan du bara höra dig för runt bar-gatan, där finns rum och även rum med egen toa och dusch! VEt ej om du vill bo mycket billigt eller om du är beredd att betala lite... Good luck!! Kram Carina!