handdator

Visa fullständig version : Färja Amorgos-Anafi?


ThereseH
2012-01-01, 23:54
Hej!

I sommar planerar jag att flyga till Santorini för att sedan fortsätta till Amorgos, vidare till Anafi och sedan tillbaka till Santorini. På GTP har jag redan hittat en förbindelse mellan Santorini och Amorgos, men däremot verkar det svårare med Amorgos - Anafi. Är det någon som känner till hur det brukar se ut? För visst måste det väl finnas en färja som trafikerar?!
Tacksam för svar!

Gott nytt år,

Hls Therese

gunnar
2012-01-02, 12:30
Amorgos - Anafi. Är det någon som känner till hur det brukar se ut? För visst måste det väl finnas en färja som trafikerar?!

Skulle man kunna tycka, men jag tror faktiskt inte att det brukar gå någon farja mellan de 2 öarna

Lamaya
2012-01-02, 13:00
Hej!

Förra sommaren fanns så vitt jag har förstått, ingen förbindelse mellan Amorgos och Anafi. Det smidigaste var att från Anafi ta en morgonbåt till Santorini (gick 7.00 och tog en dryg timme) och byta till en snabbåt (superjet) till Amorgos (avgång 12.00 framme 14.55 i Katapola). Detta var alltså sommaren 2011 men, man vet ännu inte hur det blir med rutter och tidtabeller för sommaren 2012.

Jag tycker att båda öarna som Du har valt är fantastiska var på sitt sätt.

//Lena bye_bye

ThereseH
2012-01-02, 20:18
Tack för svar!
Lena, det låter som ett alternativ! Annars kanske jag skippar Anafi och väljer Ios istället... Hm, får se när tidtabellerna börjar rulla in:)

para poli
2012-01-02, 22:06
Precis som Lena säger så går finns det ingen förbindelse mellan Amorgos och Anafi. Anafi har ju fördelen att ligga alldeles nära Santorini som är livligt trafikerad. Några rederier använder timmen mellan Santo och Anafi till service (städning o dy). Sen tror jag Santo har ont om plats i hamnen och det är enklare att "övernatta" vid Anafi. Tack vare detta så är inte Anafi så svårtillgänglig. Inte många rederier skulle vara intresserade av dessa ödemarker annars.
SeaJet går dagloigen mellan Santo och Amorgos.
Synd om du skulle missa denna pärla på jorden.