Visa fullständig version : En hälsning från Lissi och Claes
Kalimera
2011-12-24, 10:20
Jag fick precis denna sms-julhälsning från Lissi och Claes:
"God Jul. Efter en helvetesresa från flygplatsen till Pireus i storm, ösregn och 2 timmars bilkö så kom vi fram till hotelllet, då tog det en timme att hitta parkering. Idag sol och 12 grader. Vi sitter just nu på Rakadiko med en kaffe. I kväll ska vi äta här. Då är det levande musik. Vi njuter men ser hur fattigt och slitet här är. Tiggare överallt och massor med tomtar som tigger. Kram från Lissi och Claes."
Nektaria
2011-12-25, 08:20
Jag fick precis denna sms-julhälsning från Lissi och Claes:
"God Jul. Efter en helvetesresa från flygplatsen till Pireus i storm, ösregn och 2 timmars bilkö så kom vi fram till hotelllet, då tog det en timme att hitta parkering. Idag sol och 12 grader. Vi sitter just nu på Rakadiko med en kaffe. I kväll ska vi äta här. Då är det levande musik.
Lissi när/om du läser detta:
Då kan det alltså bara bli bättre för er!! Ha det riktigt skönt och hälsa Grekland! bye_byebye_bye
Lena
Usch så tråkig inledning på er resa men tur att allt gick bra till slut. Jag såg många tiggare redan för ett antal år sen när jag besökte min dotter när hon studerade i Aten. Alltid svårt att möta tiggare ur flera olika aspekter. Har hört av vänner som reser hem till Grekland ibland att tiggeriet nu fullkomligt exploderat. I ett land med så många flyktingar och även fattiga greker så förstår man att det kan bli så. Hoppas ni får en härlig resa och får uppleva det ni vill.
Eva
Vi har det så bra o hade en verkligt trevlig julafton i vårvärme o sol med god mat o massor av musik. Vi bor verkligt bra vid småbåtshamnen.enda problemet äratt hitta parkering men Claes har anammat det grekiska sättet dvs han använder gathörn o trottoarer. Det går så bra.I morgon åker vi 2dagarstur . Lissi
enda problemet äratt hitta parkering men Claes har anammat det grekiska sättet dvs han använder gathörn o trottoarer. Lissi
Precis, man får ta seden dit man kommer Ang_elx
Bo
Kalimera
2011-12-26, 13:59
Fick ett nytt sms nu.
"Sitter på 2000 meters höjd på Evia och ätet mat. Det största portioner vi ätit i Grekland, och billigt. Vi ska till Epsidos och stanna en natt. Det är blåsigt och cirka 8 grader. Grekland är nu skräpigt och nedklottrat har vi sett under två dagar med bil. Har de gett upp?"
Fick ett nytt sms nu.
" Grekland är nu skräpigt och nedklottrat har vi sett under två dagar med bil. Har de gett upp?"
Nej men det är inte turistsäsong så varför städa i onödan .God fortsättning fr ett regnigt Kreta
200m skulle det vara:o. Nu är vi Edipsa på Evia o vi har åkt på 600m höjd o där var det snö.Eviaär otroligt fint men verkar så öde denna tid på året. vi bor vid havet på SPAhotell för 40€ inkl frukost. I morgon åker vi runt norra ön innan vi vänder åter till Pireus.Claes blir mer o mer grek bakom ratten. Körde rakt genom Aten i morse utan att blinka. Han bara svor lite.flabb_flab.
Lissi
Det går snabbt att anpassa sig.
Ha en fortsatt spännande o trevlig resa.
//
KR
Jag kopierar vad jag skrev i Arnes trad om vadret:
Vädret verkar ha fått spader här hemma. :
Spader har vadret har i Grekland ocksa. Vi ar nyss "hemkomna" fran en tvadagarsresa pa Evia dar vi haft bade regn och hagel och akt i bergen pa 600 m hojd dar marken var lldeles vit v sno. VACKERT!
Vi har sett mycket vacker natur, on ar maktig, men i byarna ses sadant forfall, sopor, skrotbilar och allt man vill bli av med slangs bara utanfor dorren pa tomten, precis som om man inte har nagonstans att gora av med avfallet. Synd for de som maste leva med detta. Vi sov over pa SPAhotell i Edipsa och hade en fin kvall, men den absoluta parlan under resan var lilla byn Ilion, helt underbart att ga i duggregnet efter den ode stranden.
Nu far bilen sta efter tre heldagars korning och vara sista 2 dagar ska vi "gora" Aten.
Bade Claes och jag har blivit mer och mer overtygade ett det ar pa vinter, var och host som Grekland ar bast!!
Njut vidare Arne och Birgitta
Lissi- valdigt nojd med resan sa har langt
Nu far bilen sta efter tre heldagars korning och vara sista 2 dagar ska vi "gora" Aten.
Bade Claes och jag har blivit mer och mer overtygade ett det ar pa vinter, var och host som Grekland ar bast!!
Lissi- valdigt nojd med resan sa har langt
Så bra å høre at du er så fornøyd :D
- og visst e r Hellas aller vakrest og best i absolutt lavsesong :) - selv om varme også kan være deilig :)
Nå håper og tror jeg dere n y y y t e r Athen, ha det godt bye_bye
TSå bra å høre at du er så fornøyd :D
- og visst e r Hellas aller vakrest og best i absolutt lavsesong :) - selv om varme også kan være deilig :)
Nå håper og tror jeg dere n y y y t e r Athen, ha det godt bye_bye
Aten var vi i igår i strålande sol. Vi handlade musik på Metropolis, åt lunch på Athinaikon samt besökte Brettos som var svindyrt numer. Vi var även på Akropolismuseet som var otroligt fint. Vi kände dock att detta var sista besöket i Aten. Tiggare precis överallt liksom klotter.Många favoritställen stängda. Jag kände mig ledsen. Idag har vi njutit av sol o värme iPireus o gått i Mikrolimani den fantastiska småbatshamnen med yather i mångmiljonklassen. Solen har strålat från en klarblå himmel o vi njöt god mat på Rakadiko igen. Ikväll en ouzo på mysiga kvarterskrogen. Pireus är jättemysigt med härligt shoppingcenter god mat o trevliga människor. Vi har ju aldrig varit här på sommaren, bara vintertid.
Lissi
sjöborren
2011-12-29, 14:57
Ha en trevlig kväll på kvarterskrogen ... Och en fortsatt härlig tid i Grekland.
Hälsningar: Lilla sjöborren bye_bye
Ha en trevlig kväll på kvarterskrogen ... Och en fortsatt härlig tid i Grekland.
Hälsningar: Lilla sjöborren bye_bye
Tyvärr åker vi hem i morgon, men vi har hunnit mycket på vår resa tack vare att vi haft bil.
Lissi
Kalimera
2011-12-29, 15:47
Tyvärr åker vi hem i morgon, men vi har hunnit mycket på vår resa tack vare att vi haft bil.Välkommen hem till stormarnas land. :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.