handdator

Visa fullständig version : moped på Amorgos


coanma
2011-12-19, 18:10
Er det bra å kjøre moped på Amorgos, eller er det for smale veier?:o

para poli
2011-12-19, 21:06
Vägarna är jättefina! Men håll hårt i moppen när det blåser.

Kalimera
2011-12-20, 09:47
Vägarna är jättefina! Men håll hårt i moppen när det blåser.Och se upp får getter längs vägen mellan Chora och Egiali. Där är det ibland tjock dimma också. Annars är vägarna - precis som para poli skriver - mycket bra, och det är lite trafik. Amorgos är en av de bästa mopedöarna.

coanma
2011-12-20, 11:23
Det hørtes bra ut. Noen som kjenner Lakki Village? Får veldig blandet tilbakemelding på Tripadvisor.:confused:

gunnar
2011-12-20, 14:00
Lakki ligger väldigt nära stranden och boendet är typ bungalow vill jag minnas. Jag har inte bott där och jag skulle inte välja att bo där heller helt enkelt för att jag hellre vill bo i byn. Men det beror ju helt på vad man tycker. Det är inga större avstånd att prata om i Aegiali heller.

maji
2011-12-20, 14:04
Vi bodde på Lakki Village för ett par år sedan. Eftersom det var i slutet av oktober så var där få gäster och vi fick en stor studio med 2 rum, 2 balkonger och ett bra badrum för 50 Euro/natt inklusive frukost. Nu var det ju ingen överdådig frukost men ganska OK. Det var fantastiskt fint att sitta i trädgården intill havet varje morgon. Hela stället andades "off season". Inget vatten i poolen ganska skräpigt i den annars vackra trädgården. Men vi trivdes ganska bra ändå. Vill man bo nära havet är det perfekt och det är ingen särskilt lång promenad in till alla tavernor och små butiker. Egiali är en trevlig by. Jag kan annars rekommendera hotel Karkisia där vi bott dom senaste gångerna. Rent och snyggt och fin utsikt. Du kan googla på namnet så hittar du deras hemsida.
Och moppe är suveränt på Amorgos;)
//majibye_bye

hayes
2012-02-22, 12:25
Vad är dygnshyran på en moppe?

para poli
2012-02-22, 13:06
Vad är dygnshyran på en moppe?

Ganska olika för olika öar. Naxos=billigt, Folegandros=dyrt.
Amorgos tror jag ligger lite mitt emellan. Det är en 4 år sedan jag hyrde på Amorgos, så bättre någon uppdaterad svarar. Skulle dock gissa på 11-13€ för en 50cc.

hayes
2012-02-22, 13:53
Okay så runt hundralappen, tack för svar!

Kalimera
2012-02-23, 08:35
så bättre någon uppdaterad svarar. Skulle dock gissa på 11-13€ för en 50cc.Priset stämmer väl med verkligheten. Skulle tippa på ett pris mellan 10-15 € beroende på när man är där.