handdator

Visa fullständig version : Billiga flygbiljetter!?!


Rossa
2006-01-20, 16:01
Hej,
Dags för oss att planera båtluff nr:2 denna gång skulle vi vilja hitta billigare flygbiljetter än förra året så vi kan lägga dom pengarna på att vara ute tre veckor istället för två. Är det någon som har några tips så skulle jag vara tacksam. Förra sommaren fög vi till Santorini med Aer Olympic, kanske ska man flyga till Aten istället eller vad tror ni. Men om vi har tänkt att luffa i småcyckladerna blir det inte en väldig lång båtresa då???? Rossa.

Kalimera
2006-01-21, 12:04
Men om vi har tänkt att luffa i småcyckladerna blir det inte en väldig lång båtresa då???? Rossa.
Visst blir det en lång båtresa, men om ni kan passa in Blue Star Ferries reser ni i alla fall med komfort. Resan från Naxos kan ju också ta väldigt lång tid om ni åker med Express Skopelitis.

Rossa
2006-02-07, 17:01
Hej, tack för svaret. Nu undrar jag vad det skulle kosta ungefärligt att åka från Athen till Naxos. Det kanske skulle vara bättre med inlands flyg?
Är det bara Express Skopelitis som går till Koufonissi?
/Rossa

Ann
2006-02-07, 18:18
Hej

Har jag inte helt för mig så kostar en biljett omkring 20€/pers Pireus-Naxos, lite dyrare med Blue Star-båtarna.

En del båtar går direkt fr Pireus via Naxos och fortsätter till Småkykladerna. Man kommer ofta fram mitt i natten till dessa öar, men jag föredrar detta framför Skopelitis.

Ann

ah666
2006-04-19, 19:00
Hej! Vet inte vad billigt är för dom flesta. Själv letade jag länge och väl (bokade i dec, reser 27/5) efter billiga flyg både till Athen och Santorini. Till Athen fanns det mycket, men ack vad många mellanlandningar och sen ankomst till Athen! Sedan ska man krångla till hotell och iväg tidigt för att inte missa båten på morgonen..pust! Tid försvinner i resväg...trött blir man! Så det blev direktflyg till Santorini, bekväm avgångs och ankomsttid för 3300/pp, mat inkl.
Hälsningar/Annelie

Ioslina
2006-04-25, 15:18
Hej,
Dags för oss att planera båtluff nr:2 denna gång skulle vi vilja hitta billigare flygbiljetter än förra året så vi kan lägga dom pengarna på att vara ute tre veckor istället för två. Är det någon som har några tips så skulle jag vara tacksam. Förra sommaren fög vi till Santorini med Aer Olympic, kanske ska man flyga till Aten istället eller vad tror ni. Men om vi har tänkt att luffa i småcyckladerna blir det inte en väldig lång båtresa då???? Rossa.

Prova gå in www.sterling.dk (http://www.sterling.dk)
Där söker du själv på datumen one-way. Där kan du knåpa ihop din egen resa.......... Olika priser olika datum. Jag lyckades göra ett fynd! 2 st personer för totalpris 2.226:- i 19 dgr!!! Aten/Pireaus till ex Paros ca 5 timmars båtresa, beronde på båt/pris. Går relativt fort, sen är ni ute i Cykladerna!