Logga in

Visa fullständig version : å reise alene

Mariell
2011-12-03, 22:46
Tenker på å reise alene til Kreta for noen uker, aldri reist alene før, er det noen som har erfaring med å reise alene og som har noen gode tips?

Eva L
2011-12-04, 08:06
Finns flera gamla trådar i ämnet om du söker runt lite. Flera här har skrivit om både båtluffar och charterresor. Finns också många resbrev och berättelser från resor. Min senaste Greklandsresa gjorde jag ensam och besökte då Lesbos. Nästa resa gör jag också som ensamresande men den går till Thailand.
Oftast träffar man andra trevliga människor under resan om man vill ha sällskap. Jag packar också ner flera böcker att roa mig med och väljer gärna resmål som inte är allt för exploaterade.

Eva

Wardakis
2011-12-04, 11:16
Jag reser alltid solo och trivs alldeles förträffligt i Chania med omnejd. Vill du träffa nordbor är Kaffestugan i Kato Stalos en samlingspunkt, där finns alltid någon att prata med. Långfärdsbussarna på Kreta är bekväma, passa på att se dig omkring på denna fantastiska ö. Tycker du om att vandra, ta med bekväma skor och ge dig ut i naturen. Gå på marknader. Läs Stefans blogg från Chania och Yannas från Rethymnon så får du många tips.
Reser man solo är det lätt att komma i kontakt med människor, det är bara att vara öppen.
Gunilla

Mariell
2012-01-14, 20:52
En ting jeg har tenkt litt på i forbindelse med å reise alene er det å gå ut for å spise alene i flere uker, er det noen med erfaring som kan fortelle noe om hvordan det er og om tips iden forbindelse???:confused: