handdator

Visa fullständig version : Agia Marina/Platanias


Milia
2006-01-19, 14:51
Hej. Är det någon som vet något eller har bott på några utav följande hotell på Chaniakusten. Ska nämligen boka något utav dem och försöker lägga upp för plus och minussidor. Vi väljer mellan hotell Theo i Agia Marina, Oscar Suites och Eva suites också i Agia Marina. Eller dessa hotell i Platanias, Hotel Anthimos, Marika Suites eller Melina Suites. Alla är från Fritidsresor. Så om någon har några erfarenheter av dessa hotell, skriv gärna vad ni tyckte om dem.
//Emilia

Lissi
2006-01-19, 15:58
Jag har bott på Melina Suites i Platanias 2 år i rad och det är KANONBRA! På rätt sida om huvudvägen alltså alldeles vid stranden..Mycket trevlig personal , en mysig pool om det blåser för mycket och jättefin utsikt vare sig man får rum upp mot gamla byn, alltså från havet eller om man får utsikt över havet. Vi stortrivdes och hotellet låg mitt i Platanias så det var nära till allt!!
I Agia Marina har jag också bott men inte på något av de hotell Du nämnde... Kolla noga bara så hotellet ni väljer ligger vid vattnet om det är det ni vill ha...
Ha en fin resa!

Lissi

Milia
2006-01-19, 16:12
Tack så mycket. Får se om det kanske blir Melina Suites då. På bilderna ser det himla mysigt ut i alla fall. :) För vi vill gärna bo mindre än 100 m från stranden och ha nära till affärer och restauranger och sånt. :) Hur var rummen på Melina Suites då? Det enda negativa med Melina, var att vi tyckte rummen såg små ut. Vi är bara 2 som åker så vi kommer att boka en enrummare och då vill man ju gärna ha en stor enrummare. :p

Lissi
2006-01-19, 16:45
Vi hade ett jättefint rum båda gångerna och pentry..det var rent och snyggt och första året jag var där okt 2002 så var balkongen med utsikt upp mot gamla byn jättefin och lite inbyggd så det ver alldeles läigt. Badrummet var jättestort! Andra gången sept.2003 bodde vi mot havet och jag tyckte det var lika fint då..Jag har bott i MYCKET mindre rum! Däremot minns jag att städningan var mycket bra båda gångerna. Skulle jag bo en gång till nära Chania så skulle det bli Platanias och Melina Suites igen.... Agia Marina var jag i i maj år 2000, men det är mycket mindre att göra där, det är bara hotell efter vägem känns det som. Då gick vi in till Platanias eller tog bussen till Chania var kväll för det var där det var liv och rörelse! Fast hotellet där vi bodde då(Vi åkte med Always) var jättebra!
Nu i april blir det Kreta igen, fast då ska vi bo i Rethymno! Melina Suites är förresten det enda hotell på ALLA år i Grekland jag bott 2 ggr på!

Milia
2006-01-19, 20:02
Ja det låter väldigt fint där. Nu står det väl mellan Melina i platanias eller Hotel Theo och Oscar Suites i Agia Marina. Får se vad det blir. :)
Tack för tipsen. :)

Tammis
2006-01-19, 21:22
Hej!
Vi har varit på Chaniakusten ett par gånger och bott i Agia Marina och Apostoli. När vi bodde i Agia Marina så gick vi in till Platanias rätt ofta. Jag skulle rekommendera Agia Marina, det är en mycket trevligare by i mitt tycke. Dessutom är ständerna bättre i Agia Marina än i Platanias. Hotellen har jag ingen erfarenhet av mer än att Fritidsresor nästa alltid har bra hotell.

Hälsa Kreta från oss!

_B-anana
Hälsningar
Hillevi & Håkan

Lissi
2006-01-19, 21:37
Hej!
Vi har varit på Chaniakusten ett par gånger och bott i Agia Marina och Apostoli. När vi bodde i Agia Marina så gick vi in till Platanias rätt ofta. Jag skulle rekommendera Agia Marina, det är en mycket trevligare by i mitt tycke. Dessutom är ständerna bättre i Agia Marina än i Platanias. Hotellen har jag ingen erfarenhet av mer än att Fritidsresor nästa alltid har bra hotell.

Hälsa Kreta från oss!

_B-anana
Hälsningar
Hillevi & Håkan


Det är väl härligt hur olika man upplever saker! Jag som bott på bägge ställena upplever det tvärtom! DET är tjusningen med Grekland, att alla blir nöjda! Så till frågeställaren kan vi ju bara säga att vilken ort det än blir så blir det BRA!!klapp_klap klapp_klap
Lissi

Milia
2006-01-19, 22:10
Ja många har väldigt olika åsikter men det måste ju nästan betyda att man får dett bra vart man än åker :)
Jag var i Agia Marina 2003 i en vecka och då bodde vi på elotis suites med apollo. Som jag verkligen rekomenderar om man ska åka till Agia Marina.
Men det är nog delvis därför jag känner starkare för Platanias nu eftersom att man redan varit i Agia marina. Och i AM så kände vi att det fanns för lite restauranger och nöjen. Nu när man ska åka 2 veckor så känns det extra viktigt.
Fast jag håller med stranden i AM kändes finare. Men vi var bara på platanias strand en dag så det kan säkert vara fel också.. Det får vi se i juni :)

cavallo
2006-07-23, 10:08
Hotell Anthimos är det absolut bästa hotell min familj har bott på!:)

Maggan1
2006-07-27, 16:09
Hejsan

Vi bodde på Oscar Suites när vi var nere till midsommar och vi var nöjda med det. Du måste korsa "stora vägen" för att komma ner till stranden men i vårt tycke inget problem med det...hotellet indelat i en äldre och en nyare del, där poolen är större och där även en liten poolcafeteria finns. Supermarket på området oxå och som vanligt i Grekland trevlig personal =)
Vad som sedan är bäst mellan AGIA MARINA o PLATANIAS är en smaksak som så mkt annat :)

bye_bye

Argyris
2006-07-28, 16:47
Hej,

försök korsa vägen i Platanias eller Ag Marina => Ag Marina är lättare.

Stranden i Ag Marina är bättre och mera barnvänlig

Om man tycker om tourist "ghetto" so är Platanias det som gäller.
På vintern är platanias helt stängt.

Nico