handdator

Visa fullständig version : Rörigt att hitta resa!!! Hjälp!


Ingela
2005-03-17, 11:39
Hej alla!

Jag och en väninna har tänkt oss fira påsken i Grekland och åka den 27 april till Athen och hem den 1 maj till Stockholm igen.
MEN - jag söker och söker på olika sidor, får olika bud på priser och avgångar hela tiden, ingenting känns pålitligt. En sida påstår tex att SAS har en kvällsavgång från Aten till Arlanda den 1 maj, medan SAS egen sida visar att så är inte fallet.
Eftersom vi inte har så många dagar och inga feta plånböcker så vill vi hitta flyg med inte alltför många byten och till vettiga priser. Är detta omöjligt månntro?
Och detta är bara början av mitt dilemma - vi har nämligen tänkt oss att ta en tur till Mykonos för ett par nätter och även det känns lättare sagt än gjort, svårt att hitta färjor eller ev. inrikesflyg som matchar.
Nån som kan hjälpa till och guida genom resedjungeln? Var hittar jag relevant information?

Undrar villrådig Ingela (som har fått nog av vintern nu...)

epiros
2005-03-17, 12:42
Hej alla!

Jag och en väninna har tänkt oss fira påsken i Grekland och åka den 27 april till Athen och hem den 1 maj till Stockholm igen.
MEN - jag söker och söker på olika sidor, får olika bud på priser och avgångar hela tiden, ingenting känns pålitligt. En sida påstår tex att SAS har en kvällsavgång från Aten till Arlanda den 1 maj, medan SAS egen sida visar att så är inte fallet.
Eftersom vi inte har så många dagar och inga feta plånböcker så vill vi hitta flyg med inte alltför många byten och till vettiga priser. Är detta omöjligt månntro?
Och detta är bara början av mitt dilemma - vi har nämligen tänkt oss att ta en tur till Mykonos för ett par nätter och även det känns lättare sagt än gjort, svårt att hitta färjor eller ev. inrikesflyg som matchar.
Nån som kan hjälpa till och guida genom resedjungeln? Var hittar jag relevant information?

Undrar villrådig Ingela (som har fått nog av vintern nu...)

Snowflake har avgång den 24/4 och hem den 1/5
På www.lastminute (http://www.lastminute) hittar du också ett par alternativ.

Färjor kan du kanske hitta på Kalimeras hemsida; snabblänkar-båttidtabeller

:) epiros

JohanN
2005-03-17, 12:43
SAS ändrade just tiden för flighten som lämnar Athen den 1:a maj till 12:35, till mitt stora förtret. Följden blir för mig att jag måste köpa två nya biljetter från Athen till den 8:e maj istället, eftersom det är nödvändigt för mig att vara i Athen på eftermiddagen just den dagen. Detta betyder att jag nu har två enkelbiljetter som jag inte kan använda...
Kul :(

Ingela
2005-03-17, 13:44
Ja, visst hade SAS utannonserat en flight som gick vid 20:30 på kvällen??? Det var den vi skulle boka hade vi tänkt...
Men Johan, vi måste ju ta oss hem den 1 maj på ett eller annat sätt, kan man köpa dina biljetter eller är de personliga?

Tyvärr kan jag inte åka ner den 24/4, annars hade Snowflake varit perfekt.

/Ingela

JohanN
2005-03-17, 14:16
Dom är personliga men man kan byta namn på dom mot en avgift. Håller på att reda ut röran just nu för att se vad vi ska göra och på vilket sätt men jag är helt klart intresserad av att sälja biljetterna till er. :) Om du kan vänta tills lite senare idag så hoppas jag att du kan få ett svar. Vi kan säkert komma överens om något lämpligt pris!

/Johan

Ingela
2005-03-17, 15:09
Japp, jag sätter mej framför datorn när jag kommer hem senare ikväll så får vi se om vi kan hitta på nåt!
/Ingela

Søren
2005-03-17, 23:02
Har du prøvet på Maersk Airs hjemmeside? http://www.maersk-air.com/da

Frappe
2005-03-18, 11:08
[QUOTE=Ingela]Hej alla!

Jag och en väninna har tänkt oss fira påsken i Grekland och åka den 27 april till Athen och hem den 1 maj till Stockholm igen.

Har du kollat Apollo? Sen om du vill besöka någon ö kanske du ska ta någon närmare Athen med tanke på att Ni ej stannar så många dagar?

Hälsningar Camilla

Ingela
2005-03-21, 14:26
Hej igen!

Nu har det ordnat sig - vi åker en dag tidigare och hittade flygstolar inkl. avbeställningsskydd för 2875/person med Malev.

Nu har vi ju några dagar på oss så vi ska försöka hinna med en tur till Mykonos på ett par dagar.

Någon som har tips på billigt, centralt boende där?
Eller på Spetses om vi bestämmer oss för att hålla oss närmare Athen?

// Hälsar en förväntansfull Ingela (kan man ha två nedräknare månntro? Ska genast testa!)