handdator

Visa fullständig version : Sommaren redovisad


karinafp
2011-11-10, 17:11
Nu har jag skrivit mitt resebrev och dessutom lagt upp två album från sommarlovet på Karpathos. Jag har naturligtvis inte fått med allt, långt därifrån, men en del av det jag var med om under sommaren är härmed redovisat. ;)

Karin
som alltid längtar ner

Lissi
2011-11-10, 17:23
Kul att se alla bilder och mätt blev man också av alla mat:p
Tack även för resebrevet!

Lissi

karinafp
2011-11-10, 17:32
Tack tack, själv blev jag hungrig av att välja ut matbilderna. Dags för middag snart, kanske. flabb_flab

Karin

Masse
2011-11-11, 00:43
Läste ditt trevliga resebrev igår Karin, och idag har jag avnjutit de många härliga bilderna. Saganakin såg smaskig ut. Den ska jag prova nästa gång jag kommer till Karpathos.

:) Mats

karinafp
2011-11-11, 00:49
Gör det, Masse. Den finns bara på två ställen, La Mirage och Elea. Och de smakar litet annorlunda eftersom de använder olika slags ostar. Jag föredrar Eleas. Mums!

Karin
som ska gå och lägga sig och inte tänka på mat mitt i natten Ang_elx

KR
2011-11-12, 13:53
Tack för både bilder o resebrev.
Vem vill inte ha ett sommarlov på Karpathos efter detta.
//
KR

pelagia
2011-11-13, 12:50
[quote=karinafp;256339]Nu har jag skrivit mitt resebrev och dessutom lagt upp två album från sommarlovet på Karpathos. Jag har naturligtvis inte fått med allt, långt därifrån, men en del av det jag var med om under sommaren är härmed redovisat. ;)

Hei.

Fine bilder og mye kjent.

Du skriver om Benissimo. Det navnet kjenner jeg ikke, men for meg ser det ut til å være ved Minos Beach? Er det kanskje restaurangen der som heter Benissimo?

Jeg tar også med meg det du skriver om Blue Sky. Vi er snart pensjonister og kan tilbringe litt mer tid på ferie. Enig med deg, det er fint at noe skjer rundt hotellet så man kan ha noe å se på fra balkongen.

Og vi har også sluttet med de store middagene. Det blir gjerne mye til lunsj, og da trenger man ikke så mye på kvelden.

Og Stavros på Astron Princess han kjenner vi, har har til og med besøkt oss her i Norge.

Hilsen
Pelagia

som mener Karpathos fortsatt er øya over alle øyer

karinafp
2011-11-13, 17:03
for meg ser det ut til å være ved Minos Beach? Er det kanskje restaurangen der som heter Benissimo?

Det är det nog. Det sista stället längs stranden, sen blir det bara tomt länge, länge... ;) Barbecueafton med "Live Greek Music" varje måndag och torsdag hela sommaren. Första kvällen vi var där satt jag och tittade upp mot balkongerna som vette mot havet och ner mot restaurangen och jag tänkte: "Undrar hur det är att bo där, och ha det här under sig två kvällar i veckan, står man ut i längden?" Och i samma ögonblick säger Riitta: "Tänk att få bo där och höra den här musiken hela sommaren, så underbart!" :D

http://i26.photobucket.com/albums/c108/karinafp/Karpathos2011290.jpg

Fotot är taget utifrån stranden. Stora vägen går på andra sidan huset.

som mener Karpathos fortsatt er øya over alle øyer

Jag håller med dig helhjärtat. Här har vi fastnat...klapp_klap

Karin
som alltid längtar ner

pelagia
2011-11-13, 17:48
Hei igjen.

Ja, dette er ved hotellet Minos Beach. Å sitte på Benissimo under trærne i skyggen med en kald Mythos etter å ha gått langs stranda fra byen en varm dag, er for meg et av de stedene jeg mener må være paradis. Dette gjør vi hvert år vi har vært på Karpathos.
Vi har vurdert å bo der (Ving), men har alltid valgt å bo nærme byen. Nå selger Ving kun hotellrom på Minos Beach, og det passer oss dårlig.
Så det blir kanskje Calypso Bay med havutsikt (dyrt) neste gang også.

Hilsen
Pelagia

Lissi
2011-11-13, 19:03
"Undrar hur det är att bo där, och ha det här under sig två kvällar i veckan, står man ut i längden?" Och i samma ögonblick säger Riitta: "Tänk att få bo där och höra den här musiken hela sommaren, så underbart!" :D
....

Jag håller med dig helhjärtat. Här har vi fastnat...klapp_klap

Karin
som alltid längtar ner

:D:D:D
Visst är det härligt när man riktigt fastnar för ett ställe....bara man inte blir för familjär med så många så det blir svårt att leva sitt eget "semesterliv".

Lissi

karinafp
2011-11-13, 23:36
bara man inte blir för familjär med så många så det blir svårt att leva sitt eget "semesterliv".

Men för mig är just att umgås med mina vänner på Karpathos mitt "semesterliv", så det är inga problem alls. flabb_flab

Karin

Lissi
2011-11-14, 08:57
Men för mig är just att umgås med mina vänner på Karpathos mitt "semesterliv", så det är inga problem alls. flabb_flab

Karin

Jo är man hela 7 veckor så hinner man ju med!:

aa jansson
2011-11-14, 13:56
Underbara bilder och reseberättelse. Tack för det och man börjar längta till Karp igen.

Åsa