handdator

Visa fullständig version : Försäkringar lägenhet


Reijo
2006-01-19, 13:48
Är det någon som har erfarenhet av försäkringar för lägenhet.
Det jag har fått höra hitils att det inte är vanligt att INTE försäkra lägenheter i Grekland då det är så pass dyrt ?!

Reijo

ford prefect
2006-01-19, 14:38
Antar att du har tänkt dig försäkra en lägenhet i grekland - eller?

//Åke

Reijo
2006-01-19, 21:54
Antar att du har tänkt dig försäkra en lägenhet i grekland - eller?

//Åke

Ja , det känns inte bra att vara helt o-försäkrad
// Reijo

yvonne
2006-01-20, 11:44
Det är nog inte många greker som försäkrar sina hus eller lägenheter, i alla fall efter vad jag hört. Men tycker du det känns tryggast så, tycker jag absolut att du ska göra det. Vi har försäkrat vårat hus där via Lloyd och betalar inte mer än 100 euro/år för ett hus på 70 kvm, då ingår inbrott, brand och vattenskada.

Yvonne

LoG med Korfuhus
2006-01-20, 13:27
Hej,

vi har också funderat på att skaffa försäkring efter att ha köpt ett litet hus på Korfu i december. Hur bär man sig åt för att teckna försäkring i Lloyds ? Via någon försäkringsmäklare, Lloyds i London, i Grekland ?!
Har de någon hemsida där man kan få kontakt och skicka en förfrågan ?

yvonne
2006-01-20, 13:35
Hej,

vi har också funderat på att skaffa försäkring efter att ha köpt ett litet hus på Korfu i december. Hur bär man sig åt för att teckna försäkring i Lloyds ? Via någon försäkringsmäklare, Lloyds i London, i Grekland ?!
Har de någon hemsida där man kan få kontakt och skicka en förfrågan ?

Nu har vi sån tur att maken har en kusin som är representant för Lloyd, hon har sitt kontor i Thessaloniki, adressen vet jag ej! Eftersom hon har sommarstuga i vår by, fixade hon papperen direkt där. Ska kolla upp med henne hur ni ska gå tillväga, annars tror jag säkert att det finns något försäkringskontor på Korfu som ni kan kontakta.

Yvonne

yvonne
2006-01-20, 13:39
Kollade faktiskt upp Lloyd på nätet och hittade en representant i Athen
0030 44 20 7327 6802
Email: marianna.papadakis@lloyds.com (marianna.papadakis@lloyds.com)

Kolla med henne

Yvonne

LoG med Korfuhus
2006-01-20, 14:36
Yvonne,

tack för hjälpen. Det skall jag göra!

Frappe
2006-01-21, 16:48
Det finns en hel del försäkringsbolag att välja mellan, hör dig för lokalt där du bor! För dyrt är det VERKLIGEN om man tex bor i Aten men billigt om man har ett litet hus i bergen någonstans ,så det varierar något enormt i pris. Och ofta finns det en "lokal försäkringsmäklare" på orten.

Lycka till / Camilla