Logga in

Visa fullständig version : Sommaren 2012

semlan
2011-11-02, 09:51
Sitter och funderar på sommarens semester. Vilka öar vill vi till?

- Till massor!!!!!
Det är såklart ett angenämt problem, det är ju ett tag kvar till sommaren och det brukar alltid lösa sig på bästa sätt.
I somras tillbringade vi sammanlagt över 3 veckor på Ios. För oss var det verkligen en underbar ö, vi hyrde fyrhjulingar för hela vistelsen , undersökte ön i alla vrår och skrymslen. Vi hittade fantastiska stränder där vi var alldeles själva, helt otroligt!!! Var var alla andra funderade vi på?
Vi vandrade en hel del för att nå flera svåråtkomliga stränder
Vi åt den bästa maten vi någonsin har ätit i Grekland. Vi älskar mat, så mat har en stor betydelse för oss när vi väljer öar.
Det jag nu undrar över är om någon har något roligt förslag på ö/öar som vi kan åka till nästa år. Vi vill inte ha solstolar och massa turister, utan gärna ensamma svåråtkomliga stränder, fantastisk mat men fortfarande en trevlig by att besöka på kvällen. Kom gärna med förslag.
http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=669&pictureid=7056

Lajsa
2011-11-02, 10:21
Alonissos/Skopelos?:) Chalki eller Tilos? Annars är ju Folegandros ett alternativ om ni vill göra ett återbesök till Kykladerna;):D

RUJO
2011-11-03, 18:23
Ta en titt på Lipsi i guiden. Det är vi fast för.

Kalimera
2011-11-03, 18:28
Det jag nu undrar över är om någon har något roligt förslag på ö/öar som vi kan åka till nästa år. Vi vill inte ha solstolar och massa turister, utan gärna ensamma svåråtkomliga stränder, fantastisk mat men fortfarande en trevlig by att besöka på kvällen. Kom gärna med förslag.Var har ni varit tidigare, förutom underbara Ios?

semlan
2011-11-08, 07:51
Tack Lajsa för tips!

Folegandros fick ett litet besök över dagen i somras, det lilla vi såg var jättefint, dock otroligt mycket folk, det fanns inga vespor att hyra ( alla uthyrda), stranden dit vi kom var smockfull.
Ja Alonissos är ett bra förslag. Det skulle isåfall vara en ny ögrupp för oss. Tilos ser jättefint ut. Det är härligt att få lite nya ideer för oftast tittar vi på samma öar.

Janne, det har mest blivit kykladerna med något litet undantag
Men så här ser listan ut

Naxos, Paros, Antiparos, Santorini, Kos, Milos, Sifnos, Poros, Agistri, Folegandros och Ios.

Kalimera
2011-11-08, 14:47
Naxos, Paros, Antiparos, Santorini, Kos, Milos, Sifnos, Poros, Agistri, Folegandros och Ios.Som redan föreslagits kan jag varmt rekommendera Skopelos/Alonissos, och Tilos - gärna i kombination med Nisyros, som är en förbisedd ö som fler borde åka till. Läs om Nisyros här (http://www.kalimera.se/oar/dodekan/nissyros.html).

Sedan ser jag att ni ännu inte varit på Amorgos! Den ön är inte dum. :)

Malina
2011-11-08, 14:55
Inte dum! Ha,ha! Dagens understatement...