handdator

Visa fullständig version : Inloggade!


Lotta E
2006-01-18, 18:35
Satt här och läste som vanligt en stund på Kalimera.
Tittade hur många som var inloggade av medlemmarna.
Som mest har det varit 181 st.
Tänkte att vi kanske skulle bestämma en dag när alla som har möjlighet loggar in så vi kan slå detta??!!!_B-anana
En dag på helgen kanske är det bästa?

Vad tycker NI???
Kanske slå nåt världsrekort??:confused:

Lotta

Nora
2006-01-18, 18:58
Det syns jeg var en god ide!:) Helgen er kanskje best.

Calle
2006-01-18, 19:05
Tänkte att vi kanske skulle bestämma en dag när alla som har möjlighet loggar in så vi kan slå detta??!!!_B-anana [/COLOR]
En dag på helgen kanske är det bästa?


Jag vet inte vilken trafik-quota Janne har på servern, förmodligen fullt tillräcklig, annars är ju risken att vi sänker servern om alla loggar in samtidigt, gäster samt reggade medlemmar!!

Calle o Git (som nu ska käka Gits bondomelett med räkor!)

Rasmus
2006-01-18, 19:10
Jag sätter en slant på att vi INTE sänker servern. Jag tror att om för många försöker logga in, så kommer bara de som loggar in sist att få en time-out när de försöker. Åtminstone funkar vår webaccess på jobbet på det sättet...
:-)

Calle
2006-01-18, 20:04
Jag sätter en slant på att vi INTE sänker servern. Jag tror att om för många försöker logga in, så kommer bara de som loggar in sist att få en time-out när de försöker. Åtminstone funkar vår webaccess på jobbet på det sättet...
:-)

Jo!
Det funkade på samma sätt på mitt förra jobb i Malmö! Så det var mest en fundering!

Calle o Git (mätta och belåtna!)

Gita
2006-01-18, 20:18
OK, klockan 20:00 på fredag - vore det bra?

Lotta E
2006-01-18, 20:26
God kväll!

Kul att Ni tyckte det var en kul ide!
Dock är jag inte hemma på fredag så vi bestämmer
LÖRDAGEN DEN 21 JANUARI KL 19

Hoppas fler vill hänga på!!:D

Lotta

Anna Pernilla
2006-01-18, 20:36
Åh va synd:( Jag är bortrest i helgen men vill vara med å slå rekordsnyft_drop Är inte en vanlig vardagskväll bra da?Då är väl alla hemma och har tråkigt...;)

Lissi
2006-01-18, 21:09
Ska vi inte checka med Janne först???:confused: :confused: TÄNK om vi ställer till nåt?? Jag misstänker att om vi alla loggar in samtidigt så blir det VÄLDIGT SEEEGGGTTT!

Lissi- som säkert har fel igen;)

Riitta
2006-01-18, 21:32
Det är nog säkrast att Janne säger vad han tycker först:)
Isåfall tycker jag att en vanlig vardagskväll 21.30 skulle vara bra. Då är vi ju ofta många här i vanliga fall också:)

Riitta,som är med på alla galenskaper:o

Mikke
2006-01-18, 22:58
......ja e me på re...:D
Mikke
(individualism uttrycks bäst i grupp)

Kalimera
2006-01-19, 07:54
Med risk för att låta som en tråkmåns så tycker jag inte att detta är en så himla bra idé. De där 181 inloggade stämmer inte, under en uppgradering fick räknaren fnatt och de blev fel antal registrerade inloggade.

Lissi
2006-01-19, 09:48
Med risk för att låta som en tråkmåns så tycker jag inte att detta är en så himla bra idé.


Inte är Du en tråkmåns! Tack vare Ditt engagemang och allt jobb med Kalimera så förgyller Du tillvaron för så många! klapp_klap Ingen här vill ju sabotera för Dig!

Lissi

Nora
2006-01-19, 19:04
Inte är Du en tråkmåns! Tack vare Ditt engagemang och allt jobb med Kalimera så förgyller Du tillvaron för så många! klapp_klap Ingen här vill ju sabotera för Dig!

Lissi

Den er jeg helt enig i!:) Og det var godt du var så forutseende Lissi, at du tenkte på det! For det hadde ikke jeg tenkt på... (jeg er en teknisk katastrofe...:o)

Margrethe

inkfish
2006-01-19, 19:16
Jag är med på ett annat forum som är bra mycket större än det här - fler medlemmar, större serverkapacitet.

Där går sidorna EXTREMT långsamt vid vissa givna tidpunkter: söndag kväll när alla är hemma, måndag morgon när jobbsurfarna slagit på datorn, under skollov (forumet har många yngre medlemmar) osv.

Alltså går det långsamt (eller t o m inte alls) för att väldigt många är inloggade samtidigt.

babsan
2006-03-08, 13:41
Nytt rekord satt idag med 204 användare klapp_klap

Barbro :)

Elisabet
2006-03-28, 14:07
Oftast när jag loggar in kollar jag vilka som är online. Då ser man ju också automatiskt vem den senaste medlemmen är, och de senaste månaderna har det varit en ny medlem så gott som varje gång jag loggat in!

Blev lite fascinerad av detta och kollade medlemslistan. I den syns inte de medlemmar som inte har skrivit några inlägg har jag förstått - men bara det här året, som ju hittills har bestått av ganska exakt 90 dagar, har 207 nya medlemmar som skrivit minst ett inlägg registrerat sig!! Till det kommer alltså ett okänt antal som inte skrivit något inlägg!

Jag har ju varit med några år, men jag kan inte minnas att jag någosin tyckt att forumet varit så dynamiskt som det är nu. Och nu ser jag förresten att rekordet på antal inloggade samtidigt slogs igen förra veckan; 231 stycken på blanka eftermiddan!! Och servern stod kvar! _B-anana

Många har sagt det förut, men jag vet inte om jag någonsin har sagt det, så nu är det dax:
TACK Janne för att du gett oss Kalimera klapp_klap klapp_klap
Och TACK också ALLA NI som gör forumet så roligt och bra med era inlägg! klapp_klap klapp_klap klapp_klap

PS, jo jag är på gott humör ;)

martinifk
2006-03-28, 17:35
Tittade just på hur många medlemmar Kalimera har och det var hela
1.600 st medlemmar!!!!
Härligt med denna utveckling på Kalimeraklapp_klap.....

och visst måste man passa på att TACKA Janneklapp_klap.....


Martinifk

Elisabet
2006-04-07, 15:58
Det finns säkert en del som tycker det är fånigt att jag tjatar om detta, men det skiter jag helhjärtat i - jag kan nämligen inte låta bli :D

Martinikf skrev för så gott som exakt 10 dygn sedan att forumet har 1 600 medlemmar. NU är det 1 650!!! Dvs FEM nya per dag!!! klapp_klap klapp_klap klapp_klap

Igår slogs dessutom rekordet på antalet användare igen!

Kalimera har inbyggd dynamo klapp_klap

Peter
2006-04-07, 17:08
Det finns säkert en del som tycker det är fånigt att jag tjatar om detta

Det hoppas jag verkligen inte. Jag tycker det är "häftigt" att se hur ett hobbyprojekt i slutet på 90-talet kan växa och bli så stort. Skandinaviens största kunskapsdatabas om Grekland.


Kalimera har inbyggd dynamo

Håller med dig, men jag kallar det för självgenererande. Någon hittade hit, frågade om något och fick svar. Talade om det för några vänner som blev nyfikna och frågade, fick svar, och talade om det för några andra vänner som blev nyfikna.... Det dröjer nog inte så länge innan vi är 2000...

Peter

Kalimera
2006-04-07, 17:22
Igår slogs dessutom rekordet på antalet användare igen
Jag kan berätta om två andra rekord som inte syns här i forumet. Förra veckan var "all-time-high" för hela Kalimera under en och samma vecka: 22595 besökare. Mars slog alla tidigare rekord på Kalimera med 91086 besökare (mars 2005 var det 43930 besökare). Kul! Undar hur det blir i maj och juni som brukar vara de månader med flest besökare?

Kalimera
2006-04-07, 17:23
Någon hittade hit, frågade om något och fick svar. Talade om det för några vänner som blev nyfikna och frågade, fick svar, och talade om det för några andra vänner som blev nyfikna....
En dag när jag har mer tid ska jag berätta hur allt började och hur det första året var. Det är en ganska kul historia. :)

inkfish
2006-04-07, 17:24
Jag är i Grekland halva juni hörru, trafiken riskerar nog gå ner lite dåAng_elx

Elisabet
2006-04-07, 18:20
Jag är i Grekland halva juni hörru, trafiken riskerar nog gå ner lite dåAng_elxVi ska hålla ställningarna, jag lovar!! :D

Eller vänta nu, är jag borta samtidigt????? :rolleyes:

Elisabet
2006-04-07, 18:31
Jag kan berätta om två andra rekord som inte syns här i forumet. Förra veckan var "all-time-high" för hela Kalimera under en och samma vecka: 22595 besökare. Mars slog alla tidigare rekord på Kalimera med 91086 besökare (mars 2005 var det 43930 besökare). Kul! Undar hur det blir i maj och juni som brukar vara de månader med flest besökare?Mammamia, har du bunkrat upp med serverkapacitet??? :eek:

Lissi
2006-04-07, 19:03
Snart dags att hyra GLOBEN eller SCANDINAVIUM för Kalimerafest med andra ord!:D
Där väl 5 år i höst sen första???

Lissi - alltid pigg på fest!!_B-anana _B-anana

pawik
2006-04-07, 19:22
En dag när jag har mer tid ska jag berätta hur allt började och hur det första året var. Det är en ganska kul historia.

Hette inte forumet "Välkommen till den grekiska övärlden" då det begav sig?
I alla fall tror jag det var i den vevan jag halkade in. Var det någon gång i slutet av 90-talet? Vore kul att höra historien.

/pawik

Chris
2006-04-24, 22:04
Jag är i Grekland halva juni hörru, trafiken riskerar nog gå ner lite dåAng_elx

Jag slavar på hela juni, så jag kan hålla ställningarna för statistikens skull.

Chris
Ang_elx