handdator

Visa fullständig version : Hv hendte i Elounda 1977

kifisia
2011-11-01, 12:29
Elounda er en perle og har en vakker strand, men ikke viste jeg (som har familie på Kreta) at dette hendte i Elounda 1977 og at det var årsaken til at turismen startet!

http://www.youtube.com/watch?v=3Dh6Rk31OpM&feature=feedu

Har TV serien gått på svensk og norsk TV?

kifisia
2012-01-06, 11:17
Elounda er en perle og har en vakker strand, men ikke viste jeg (som har familie på Kreta) at dette hendte i Elounda 1977 og at det var årsaken til at turismen startet!

http://www.youtube.com/watch?v=3Dh6Rk31OpM&feature=feedu

Har TV serien gått på svensk og norsk TV?

I mellomtiden har jeg oppsporet og kjøpt TV serien som forandret Elounda fra 1977, Den heter: "Who pays the ferryman" Du kan fremdeles kjøpe den hos Amazon, men den eneste tilgjengelige versjonen er på engelsk med holandske undertitler! Den engelske talen er klar, ikke problem. Om du forstår norsk og tysk er det ikke problem å lese de holanddske undertitlene.
Jeg syntes serien er god selv om den er laget for ca 35 år siden.

Lucky
2012-01-06, 13:06
Vilket fint klipp :).

Kan det kanske vara en kalimerian som gjort denna lilla filmsnutt ?? ;)

/Lucky bye_bye

Fysimera
2012-01-06, 13:18
Boken som tv-serien baseras på kan man fortfarande köpa på några bokhandel på Kreta. Den har samma namn "Who pays the ferryman?" och är även från år 1977.
Anna/Fysimera

Lissi
2012-01-06, 14:57
Vilket fint klipp :).

Kan det kanske vara en kalimerian som gjort denna lilla filmsnutt ?? ;)
/Lucky bye_bye

Jag tycker mig känna igen signaturen svenkriti från Kalimera för länge sen...men hittar inte denna nu i medlemslistan.

Lucky
2012-01-06, 15:28
puh da var det inte bara jag som tyckte att namnet verkade bekant :D

/Lucky som tydligen tillhor "gamlingarna" Ang_elx

Tom
2012-01-06, 17:07
Jag tycker mig känna igen signaturen svenkriti från Kalimera för länge sen...men hittar inte denna nu i medlemslistan.

"svenkriti" Det var väl han som byggde hus på Kreta & sedemera blev utesluten från forumet ?
/ Tom

Lissi
2012-01-06, 17:33
"svenkriti" Det var väl han som byggde hus på Kreta & sedemera blev utesluten från forumet ?
/ Tom

Det trodde jag också, men var osäker...Han bor i Agios Nikolaos tror jag.

Lissi

kifisia
2012-01-09, 10:12
I nyttårshelgen hadde jeg gjester fra Kreta. Jeg så "Who pays the Ferryman" for annen gang sammen med dem. Vi var alle enige om at denne serien er meget godt laget. Min literære venn kunne fastslå følgende: "Who pays the Ferryman er laget med klassisk grekisk dramaturgi som et klart forbilde. Alle elementene, så som protagonist, antagonist, konflikt intriger etc finnes her. Intrigene er like utspekulert som i noe klassisk grekisk drama!