Logga in

Visa fullständig version : Det blir kurs i Nafplio i april!

Bea
2011-10-27, 10:22
Jo, jag har bestämt mig för Nafplio, en intensivvecka i grekiska språket 9-15 april. Pirrigt!_B-anana

Kursorganisationen (Omilo) kan boka boende, och det kostar 60 euro/natt/dubbelrum. Jag har aldrig varit i Nafplio, går det att boka billigare själv måntro? Vi är förmodligen två som åker. Några tips? På andra ställen (övärlden) är det ju betydligt billigare.

Nu är det pepp i vart fall. Så fort jag fått min anmälan bekräftad ska jag börja söka billiga resor. Hur lång tid tar det med buss till Nafplio? Kanske att jag måste åka ner redan den 7:e.... flabb_flab

Maken är positiv, barnen surar. Ska mamma åka SJÄLV till Grekland...? Tur vi har en familjeluff i Cykladerna inplanerad i juli!

Bea

Lissi
2011-10-27, 11:16
Åh så härligt Bea!!! Riktigt sugen blev jag att hänga med! Men vi har en Parisresa den tiden så det blir för mycket...Men 2013 blir det av för min del (då är jag passionär) så det vore jättekul att få höra efteråt hur kursen är....
Nafplio har inga riktigt billiga boenden vad jag erfarit, 50 euro är det billigaste vi bott....Men skriv till Admirala eller gå in på www.bookingcom (http://www.bookingcom)
De har flera fina boenden!

Lissi

Bea
2011-10-27, 11:29
Jag kommer absolut att rapportera från kursen. Den är "egentligen" 2 veckor, men man kan välja att vara med bara första veckan. Bättre än inget, och lite billigare!

Bea

Admirala
2011-10-27, 15:17
Jeg har jo selv tatt det kurset, Bea, det er et bra opplegg, du lærer mye men må selvsagt også jobbe mye.

Enkeltrom vil jeg tro du kan finne billigere enn 60 e/natt, men siden kurset går under den greske påsken, lønner det seg å bestille rom tidlig. Sjekk ut Hotel Elena, som ligger fem minutters gange fra gamlebyen, Hotel King Othon og Pension Dafni nede i gamlebyen og Pension Ligeia på toppen av gamlebyen, for eksempel. Et enkeltrom på disse hotellene kostet ca 40 e for to-tre år siden, iallfall.

Busstransport: Du tar først en buss fra flyplassen til Stathmos Kiffisos, ca en time, og deretter buss til Nafplio som tar litt over to timer, avhengig av trafikk. Du kan lese mer om transport samt om alt mulig annet vedr Nafplio på nettstedet mitt, visitnafplio.net

Bea
2011-10-27, 20:20
Tack Admirala! Jag ska genast kolla upp och boka!

Bea