Logga in

Visa fullständig version : drickbart vatten?

Åsa L
2011-10-21, 08:08
Dricker ni vattnet i kranen på Samos? Vet ni om det finns kommunala tappkranar i Pythagorion?

Åsa

Arne
2011-10-21, 08:18
Kranvattnet är ej otjänligt att dricka, men enär vattnet är starkt klorerat så smakar det inget vidare.

Nere vid hamnpromenaden finns tappkranar med bra vatten. Dessa kranar är egentligen till för fritidsbåtarna, men ingen opponerar om turisten fyller sina vattenflaskor där.

Arne

Åsa L
2011-10-21, 15:19
Tack för svar!

Eva L
2011-10-21, 19:05
Om ni inte hittar några kranar finns det gott om affärer som säljer vatten för en billig penning.

Eva

Tom
2011-10-21, 20:56
Om ni inte hittar några kranar finns det gott om affärer som säljer vatten för en billig penning.

Eva

Billig penning ?
Har aldrig förstått att man köper vatten på flaska.(för billig penning ? ca:5 sek /0.5lit ?)
När det finns utmärkt vatten i kranarna gratis!
Vi har nästan aldrig stött på vatten i Grekland som inte går att dricka.
Kan man dricka vattnet från kran i Sverige då anser jag att man kan göra detsamma Grekland .
/ Tom som inte går på myten om __D kranvattnet

Netwolf
2011-10-21, 21:29
Tom, du har nog rätt. Vattnet går att dricka och man dör inte av det. Dessvärre har Arne även rätt. Det smakar inte som vattnet i Boden. Klorerat och dant.

/Netwolf

Eva L
2011-10-22, 06:51
Billig penning ?
Har aldrig förstått att man köper vatten på flaska.(för billig penning ? ca:5 sek /0.5lit ?)
När det finns utmärkt vatten i kranarna gratis!
Vi har nästan aldrig stött på vatten i Grekland som inte går att dricka.
Kan man dricka vattnet från kran i Sverige då anser jag att man kan göra detsamma Grekland .
/ Tom som inte går på myten om __D kranvattnet

Billig och billig men ändå överkomligt. Här i Umeå är vi bortskämda med gott vatten men jag vet att det på många ställen i Sverige smakar sämre. På många ställen i Grekland dricker jag gärna vatten direkt ur kranen ex på Kreta men på en del ställen är det så klorerat, bräckt eller kommer i tankbil så det därför är otjänligt att dricka. Minns inte riktigt hur det var i Pythagorion men har för mig att Arne har rätt att det är smakar väldigt klorerat. Jag älskar att dricka gott vatten och har råd att handla det när jag behöver och då blir det kranvatten när kranvattnet smakar illa om jag inte har en källa tillgänglig.

Eva

maggione
2011-11-03, 21:36
Vattnet går lika bra att dricka på Samos som på Gotland, trots detta köper folk vatten på flaska.....Till vattenkokare och kaffebryggare är det dock bra att använda köpevattnet, det vanliga innehåller mycket kalk. Har aldrig upplevt att kranvattnet smakat klor....Bästa vattnet finns i Källan bredvid restaurang "Under Platanen" i Vuorliotes!