Visa fullständig version : Blommor och träd i Grekland
Jag har alltid tyckt att det varit intressant och roligt med växter och blommor, och har försökt fotografera en del under våra resor i Grekland. Nu har jag börjat lägga upp en del av bilderna här, mer kommer efter hand. De allra flesta är tagna på Tilos.
http://www.flickr.com/photos/66017173@N06/sets/72157627251177023/
Ann-Kristin bye_bye
Jag har alltid tyckt att det varit intressant och roligt med växter och blommor, och har försökt fotografera en del under våra resor i Grekland. Nu har jag börjat lägga upp en del av bilderna här, mer kommer efter hand:
http://www.flickr.com/photos/66017173@N06/sets/72157627251177023/
Ann-Kristin bye_bye
Tack för dessa helt fantastiska blombilder.
De är såå vackra, bara naturen kan göra det och fotografen naturligtvis. klapp_klap
Jag ser verkligen fram emot fler bilder.
//Lena
OJ!!!
Imorgon ska jag frossa i dessa bilder.
Birgitta, som är paranoid på blommor och andra växter.
Vilka bilder !!!
Och med namn också, kanon.
Peter
Monica P
2011-10-14, 06:43
O, så fint!
OJ säger jag bara!!klapp_klapklapp_klap Så vackra och vilken skärpa. ...och så vet Du namnen också!! Helt fantastiskt!
Lisa
Birgitta63
2011-10-14, 11:57
Så vackra blommor det finns i Grekland.
Älskar själv springa omkring och leta upp blommor samt ta bilder.
Gillade dina blåa blommor , dem hade passat perfekt i vår nyskapade Medelhavsträdgård.
Tänk om man hade fått tag på dem här hemma samt önskat att vi hade rätt värme till blommorna. En del blommor liknade lite våra men långt i från den grekiska.
Tack för att du visade upp dessa vackra blommor klapp_klap
Birgitta
Mkt vackert!!!
Mvh,
Mikke
Nu har jag frossat, inte i mat utan i blommor och träd! Tänk att så många olika växter finns på lilla Tilos, för dom flesta bilder var ju från ön.
Och min avatar fanns också med, hibiskus, men det är inte svårt att fota mååånga bilder på den blomman.
Tack Annki.
Birgitta.
Jag har alltid tyckt att det varit intressant och roligt med växter och blommor, och har försökt fotografera en del under våra resor i Grekland.
Det är inte lätt att fotografera blommor. Bl.a. för att rör sig, nästan som fåglar.
Det är hög kvalite på bilderna!klapp_klap
Kalimera
2011-10-17, 10:36
Fantastiska bilder! Tack Annki! klapp_klap
Fantastiske fine bilder :)
Takk for titten :)
Anne
Åh... Vilka fullkomligt ljuvliga blombilder!!! Den första blomman såg vi på Amorgos förra året. Har aldrig sett den förut. Nu vet jag till och med vad den heter :) Tack snälla Anki för dina fantastiska bilder!!!
MVH zakka
Den första blomman såg vi på Amorgos förra året. Har aldrig sett den förut. Nu vet jag till och med vad den heterDet är en kaprisblomma.......så tänk på den nästa gång du äter kapris!
Och TACK snälla ni för all positiv respons, visst är det roligt och intressant med blommor!
Ann-Kristin bye_bye
Jag sitter ånyå och njuter, kan nog göra det hur många gånger som helst.
Tack, tack, Annki!
Birgitta (som är tokig i växter).
Vilka fantastiska bilder! Jag gillar själv att fotografera blommor när vi är i Grekland men mina bilder är inte i närheten av de här. Vilken njutning! klapp_klap
Athanasia
2011-10-18, 07:43
Åhh så fina bilder!!klapp_klap
OJ säger jag bara!!klapp_klapklapp_klap Så vackra och vilken skärpa. ...och så vet Du namnen också!! Helt fantastiskt! Lisa
Det samme sier jeg, utrolig vakre bilder :D
- og fantastisk at du kan alle navnene klapp_klap
Nu har jag lagt in lite nya bilder på vårblommor, från min senaste resa till Tilos i april-maj. http://www.flickr.com/photos/66017173@N06/sets/72157627251177023/
Ann-Kristin bye_bye
Nu har jag lagt in lite nya bilder på vårblommor, från min senaste resa till Tilos i april-maj.Fantastiska bilder! Tack snälla Annki! klapp_klap
Att Du inte ger ut en fotobok.klapp_klap Blommor på Tilos! Jag köper ett ex!
Lissi - som inte kommer att publicera en enda bild från Tilosresan...alla finns redan;)
Lissi - som inte kommer att publicera en enda bild från Tilosresan...alla finns redan;)Så lätt kommer du inte undan Lissi! Jag ser redan fram emot att få se dina bilder........och varenda en kommer att vara NY!
Ann-Kristin bye_bye
De er så fine, så fine. Du er dygtig bye_bye
Annki!
Vilken fantastisk kollektion!
Jag har sagt det förut, och jag dristar mig att påstå det igen.............
..................Du är Kalimeras Blomsterdrottning!
klapp_klap Masse
Fantastiskt fina bilder.
Tack för boktipset "Medlhavets växter". Boken har nu anlänt och kommer att finnas med på nästa Greklandsresa.
Nu blir det inte bara "Fågelguiden"
Tobbe
Fantastiska bilderklapp_klapdu borde verkligen ge ut en bok;)
//majibye_bye
Fantastiskt fina bilder.
Tack för boktipset "Medlhavets växter". Boken har nu anlänt och kommer att finnas med på nästa Greklandsresa. Nu blir det inte bara "Fågelguiden"Kul, hoppas att det var vad ni sökte Tobbe. Och vem vet.......Fågelguiden kanske till och med kommer att få lite konkurrens nu!
Lycka till med botaniserandet!
Ann-Kristin bye_bye
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.