handdator

Visa fullständig version : Lesvos/Mytilini


Anneb
2011-10-11, 08:26
Godmorgon .
I somras var jag med make och vänner till Molivos på Mytilini. Jag förälskade mig totalt i den byn och vill gärna återvända nästa sensommar. Nu hittar jag ingen charter dit år 2012. Apollo har svarat att de inte flyger dit nästa år.
Är det någon som kan tipsa om bästa sätt att ta sig ner till Mytilini reguljärt?

Tack på förhand.

Tobbe S
2011-10-11, 11:23
Du får ta dig till Athen och därifrån går åtskilliga flyg med både Aegean airways och Olympic airways dagligen till Mytilini.

Tobbe

Sebastianfg
2011-10-11, 12:04
Det stämmer inte riktigt att Apollo inte kommer att ha resor dit men dom kommer bara flyga från Danmark och Norge. Jag vet inte om det gör någon skillnad för din del :)

Celbe
2011-10-11, 19:27
Men Ving då? Vi åkte ospec med dem till Mytilini 2009. Ett tips är även att kolla danska Spies om du har möjlighet att åka från Kastrup. Emellanåt har de väldigt bra priser på sina resor:).

Celbe

Katitzi
2011-10-11, 19:49
Har Apollo lagt ut alla sina sommarresor än? Samos finns tex. inte heller med från Stockholm och det har de väl inte lagt ner?

Katitzi:)

Eva L
2011-10-11, 20:19
Ving har inte haft några resor till Lesbos i år utan bara från de andra nordiska länderna. Själv har jag besökt ön två gånger dock inte i år och rest både charter och reguljärt i kombination med billig flygstol. Vi fick vänta några timmar i Aten vid hemresan men då passade vi på att shoppa och äta lite.

Eva

Kalimera
2011-10-13, 14:44
Har Apollo lagt ut alla sina sommarresor än? Samos finns tex. inte heller medAlla resor är inte klara ännu. Här (http://www.kalimera.se/resor/2012.html) finns de som går att boka idag.

Katitzi
2011-10-18, 19:17
Alla resor är inte klara ännu. Här (http://www.kalimera.se/resor/2012.html) finns de som går att boka idag.
Airtours har också många resmål i Grekland, dom har du inte lagt ut - varför?:confused:

Katitzi:)

Kalimera
2011-10-18, 19:29
Airtours har också många resmål i Grekland, dom har du inte lagt ut - varför?När jag gjorde den sidan gick det inte att boka där. Självklart ska även Airtours med, liksom Langley, Solresor och Sembo.

Katitzi
2011-10-18, 19:36
När jag gjorde den sidan gick det inte att boka där. Självklart ska även Airtours med, liksom Langley, Solresor och Sembo.
OK!

Katitzi:)

Carina
2011-10-19, 09:12
Alternativet kan vara att åka från Köpenhamn och försöka få en billig flygbiljett dit från Arlanda.
Problemet att det går så mycke tid och det har man ju ont om.
Sen kan det vara problem med förseningar på hemresan så man kanske missar sitt flyg till Arlanda. Får väl undersöka saken innan man helt ger upp. Det är i alla fall alldeles för tidigt att boka nu. Får se vad som händer i Grekland också.

Carina

Kalimera
2011-10-19, 09:47
Alternativet kan vara att åka från Köpenhamn och försöka få en billig flygbiljett dit från Arlanda.Eller flyga till Samos och åka färja därifrån. Det har jag gjort och det fick smidigt.

Mindi
2011-10-21, 21:00
Eller flyga till Samos och åka färja därifrån. Det har jag gjort och det fick smidigt.

Hur lång tid tar det att åka båt från Samos till Lesbos? :) Låter som ett mycket bra alternativ tycker jag då det är två utav våra favorit öar. :)