handdator

Visa fullständig version : Romantica


KarinL
2011-10-06, 17:41
Hej igen!!!
Har fått Karpathos på hjärnan nu....
Undrar om Romantica är ett bra hotell?
Kanske ni Karpathosvänner har något råd om andra bra o trevliga hotell. Vill inte ha för långt till havet men ändå gångavstånd till staden. Frukost är inte fel om det finns på hotellet. (man blir latare med åren )
flabb_flab
Tacksam om ni vill ge mig många tips .

Karin (egentligen Kretaälskare)

Riitta
2011-10-06, 18:45
Romantica är helt ok hotell. har inte bott där själv,men min dotter var nöjd med det. Havet tvärs över vägen och ca 10-15 minuters gåväg till centrum. Många bra tvernor längs vägen:)
Om jag åkte charter skulle jag välja såhär

1 Zephyros
2Atlantis
3Parasol
4Astron Prinsess

Riittabye_bye

karinafp
2011-10-06, 18:58
O, om jag åkte charter och hade råd, skulle jag bo på Astron Princess. Stavros visade mig en av deras sviter i somras. Wow, säger jag bara...;) Men en vecka där för två personer kostar mer än vad jag gav för sju veckor på Blue Sky i somras, i olika familjekonstellationer. Men man kanske har tur på Lotto... Ang_elx

Karin

Ören
2011-10-08, 22:30
Vi bodde på Romantica 2009 tyckte de var ett toppenställe trevlig personal och bra läge. 3 gånger på Karpathos men vi får inte nog. Vi hade också planer på Karpathos 2012 men det lutar åt Halkidiki för första gången.( kanske blir en stökresa till hösten till Karparhos)

KarinL
2011-10-09, 09:42
Hej!
Det lutar nog åt Romantica. Men ska inte boka än så man kanske hinner ändra sig både en o två gånger. Är stranden fin i närheten av Romantica?

Karin:)

karinafp
2011-10-09, 10:24
Är stranden fin i närheten av Romantica?

Därute är det sandstrand till en liten bit ut i vattnet. Sen kommer någon meter med sten och efter det är botten blandad sten-sand-klipphällar. Går du ner vid taverna Limanaki är det bara stenstrand. Längst in mot stan, innanför Electra Palace, är det härlig sandbotten så långt ut man bottnar. :D

Karin