Logga in

Visa fullständig version : Halsningar fran Tinos!

Lissi
2011-09-24, 19:07
Ah sa fort dagarna gar....bara 2 hela dagar kvar innan hemfard.
Denna Tinosvistelse har jag varit okristligt LAT, jag har latit mig bli insvept i sol, varma vindar, varma bad och varma moten med gamla och nya vanner, bade svenska och grekiska. Det ar en ny kansla nar man gar i byn och Tinosbor ropar Kalimera Lisa, ti kanneis?:) sa mycket gastfrihet jag motts av, sa manga samtal om livet har och i Sverige och i allmanhet.. Jag har fatt gavor av for mig nastan okanda manniskor och blivit bjuden pa kaffe och kakor av en hotellagare nar jag gick forbi... Jag har bekantat mig med Peters vanner sen manga ar och fick vin och brod och trevlig pratstund.Jag har inte lyssnat pa musik, eller sett Tv mer an en stund igar..oronen har bara njutit av havets brus och det grekiska spraket ... men bocker har jag last manga...Idag efter en sanslost god stifado som Nikoleta bjod pa i sitt kok sa somnade jag en stund pa min sang och vaknade av gevarsskott i hundratal...bilar som tutade och ett himla liv...Det var brollop i kvarteret och ett kul spektakel att se pa nar jag fatt fart pa benen...
Matt som jag var sa ville jag bara ta en ouzo meze ikvall och nar jag fragade om jag fick kopa det fina glaset jag drack ur ( jag samlar ouzoglas) sa fick jag det forstas och sen drog kyparen av en euro pa priset pa mezen....vilket jag givetvis kompenserade med dricks....med rage.
Ensamresa vet jag inte varfor jag kallar det for ensam kanner jag mig inte en sekund....Skulle latt kunna stanna flera veckor till...fast nu blir det gott att komma hem igen och fortsatt semester nasta vecka ut...
Jag ska definitivt ater hit nasta september....strejkhot eller inte...Jag maste ha min arliga Tinosdos...och inte ens regnet har visat sig mer an en skur ca 20 min. Molnen har legat svarta ett par dagar ovan bergen men har har solen skinit oavbrutet!
Ha det gott alla!!
en sarskild halsning till Janne och Camilla fran Nikoleta och Clery!! De saknar er!!

Lissi

L

Yanna
2011-09-24, 19:20
Hej Lissi! bye_bye
Åh, vilken underbar beskrivning av din egenresa till Tinos!!
Njut lika mycket nu av de sista dagarna...onödig kommentar kanske.. ;)

Kram från Yanna - som haft underbart svala sköna dagar med en del regn - jag njuter av svalkan!

nilo
2011-09-24, 23:45
En varm hälsning till Nikoleta från mig och barnen. Melina pratar redan om att åka till Tinos igen. För det var så mysigt hos Nikoleta... :)

Alala
2011-09-25, 07:25
Det låter som om du skulle ha det avundsvärt bra. När man läser vad du skriver börjar man och förstå vad det betyder att hitta "sin ö".

Hoppas hemresan går bra utan strejker.

/ Anne :)

CarinaN
2011-09-25, 11:19
Å vilken härlig beskrivning av din Tinosvecka... helt underbart låter det!

Välkommen hem till Kalmar igen... snart blir det Kalimerafest!

Carinabye_bye

Marianne
2011-09-25, 13:56
Önskar dig en fin hemresa, Lisa!
En LAT vecka eller en AVKOPPLANDE semester när man improviserar och gör precis det man känner för dagen - det är ju precis det semester handlar om när man har en hektisk vardag hemma.
Hoppas inte det blir större förseningar för dig, hemresan är lång nog ändå, men DIREKTflyg med SAS är BEKVÄMT så jag hoppas inte de måste avlysa.
Vi fick SMS 22 timmar innan hemresan, jag var säker på att det var INCHECKNINGS-SMS som kom, men tyvärr var det besked om att YOUR FLIGHT HAS BEEN CANCELLED.
22 timmar före är du redan på väg, vi valde ju en senare avgång och övervägde faktiskt att stanna på Tinos, men med de svindlande priserna på båtarna numera, så hade vi inte lust att köpa nya biljetter. 49 euro p.p. (= 200 euro för oss två t/r) för Sea Jet eller Flying Cat - priserna har stigit! Men det var en mycket behaglig resa med Flying Cat, bara 1½ timme från Tinos till Rafina!
Skulle mycket väl kunna tänka oss hela september på Tinos nästa år! 16 dagar var inte en enda sekund för mycket!

Njut nu sista kvällen på Tinos för den här gången - jag vet att du gör det!

Inger
2011-09-26, 13:30
Hej Lissi.
Nar jag skriver detta ar val du pa vag hem och vi som nyss kommit. Vi kom sent i gar kvall. Vi har redan upptackt att den har on verkar vara helt fantastisk. Trevliga hjalpsamma manniskor, och sa vackert. Horde av var hyresvardinna att du varit har pa vart hotel och fikat. Nu ar mitt kaffe klart som jag ska ta med upp pa rummet.
Hoppas din hemresa gick smartfritt.
Inger

Lissi
2011-09-27, 23:10
Horde av var hyresvardinna att du varit har pa vart hotel och fikat. Nu ar mitt kaffe klart som jag ska ta med upp pa rummet.
Hoppas din hemresa gick smartfritt.
Inger
Ja visst är Tinos fint....Det var ju er hotellvärdinna som bjöd på kaffe och goda kakor...:DJag gick förbi ert hotell som jag ju visste var det låg...blev så sugen på en fika vid den fina uteplatsen vid havet och frågade om jag kunde köpa en kopp kaffe på hotellets café....VISST, sa hon och sen fick jag inte ens betala....
Hoppas hunden mår bättre!! Hälsa om ni är kvar när jag skriver detta!!

Lissi - som nästan redan vill tillbaks!

kari
2011-09-28, 08:42
Velkommen hjem fra ditt andre hjem, Lissi :D