handdator

Visa fullständig version : Hälsningar från Portaria, Pelion

Stina
2011-09-20, 21:49
Hej!
Bor just nu på ett jättemysigt litet pensionat i bergsbyn Portaria ovanför Volos!
Pensionatet heter Annas house, och jag kan varmt rekommendera det! Finns på Booking.
Har åkt runt på Pelionhalvön idag och det är mycket vackert! Milopotamos beach är en underbar strand! Fast nu verkar väldigt mycket vara stängt för säsongen.
Imorgon åker jag mot Zagoria! Spännade!
Har för övrigt tillbringat en härlig vecka på Skopelos också! Väldigt vacker ö med jättefina stränder! En natt på Skiathos också och det räckte;)
Staden var mysig men annars inget som gjorde att jag ville stanna där.
Tar gärna emot tips om Zagoria!
Mvh. Stina

Kalimera
2011-09-21, 09:09
Imorgon åker jag mot Zagoria!Lyckans ost! Där är så fint! Jag har inga tips eftersom jag bara har varit där över dagen. Vi besökte Monodendri och Vitsa, båda byarna är jättefina. Jag skulle gärna åka tillbaka och vandra mellan de många byarna.

eija
2011-09-22, 10:26
Kul! Mina finska vänner kom senaste söndag tillbaka från Portaria och Annas House, där dom bodde och trivdes hemskt bra tre veckor!
Jag själv har bott för många år sen en natt i Portaria. Pilion trakten, "kentaurernas land", är så naturskön och det finns där verkligen fina små byar och härliga stränder.
Ha fortfarande en fin resa!
Eija

Stina
2011-09-22, 18:51
Janne! Nu har jag också varit i Monodendri och Vitsa plus några byar till:)
Vikosravinen är fantastisk!!
Eija; då var det ju dina vänner som skrivit i gästboken:) Läste den och såg finska namn!
Jag tyckte också mycket om Kentaurernas rike!
Mvh. Stina som just nu bor på ett jättemysigt litet hotell(Kastro) i den trevliga staden Ioannina!

eija
2011-09-23, 08:23
Ja säkert! Dom hade också sin blogg med många vackra bilder, så kunde jag följa deras vistelse där. Kul!!!
Kanske ska du också skriva en liten reseberättelse om dina upplevelser bye_bye!
Eija

Stina
2011-09-23, 15:56
Ska försöka skriva ihop en liten reseberättelse:)