handdator

Visa fullständig version : Rejse til Ios.


larvih
2011-09-19, 13:51
Jeg vendte hjem fra Ios i går og det var et virkelig godt besøg.

Livet på Ios koncentrerer sig omkring Ios Chora (the Village), Mylopotas stranden syd for Chora og Yalos stranden ved havnen. Der er andre strande på Ios og Magganari længst sydpå bør nævnes.

Af byer findes ikke andre end Ios Chora, med mindre man vil kalde husene ved Magganari stranden for en by. Til gengæld har Chora alt, hvad hjertet kan begære. Byen er virkelig hyggelig/mysig, der findes masser af hoteller, mange gode restauranter, barer og butikker.

På havnen findes også gode restauranter og orker man ikke at gå ad trappen op til Chora eller ned til havnen ad samme trappe, findes en bus, som dag og aften/kväll kører tre gange i timen. Samme bus kører også til Mylopotas stranden og prisen er kun 1,6 €.

Overalt i Chora og på resten af Ios er der rent og fint, folk er venlige og imødekommende, og så tager det kun 40 - 45 minutter at sejle til Ios med highspeed færgen fra Santorini.

Fem dage blev det til på Ios, på et udmærket hotel med søde ejere, et rent og fint rum, en fin udsigt fra balkonen og gratis transport til og fra færgen.

Jeg kan klart rekommandere Ios, som er en fantastisk ø! :)

De sidste to dage af ferien tilbragte jeg på Santorini, hvor jeg boede og spiste/åt på Honeymoon. Begge dele, - bo og spise/äta, kommer jeg til at gøre igen, for indehaverne er rigtig sympatiske mennesker, maden er god og stemningen er i top.


http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=457&pictureid=6800

Ios Chora. Ser ikke ud af meget, men man kan let fare vild/gå vilse...


http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=457&pictureid=6802

Trappen fra havnen til Chora. Bussen er bestemt et godt alternativ.


http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=457&pictureid=6799

Mylopotas stranden. Her findes også hoteller og tavernaer.


http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=457&pictureid=6798

Udsigt over havnen fra Chora. Der er Sikinos i baggrunden.


http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=457&pictureid=6801

Magganari stranden. Der findes et par tavernaer på stranden og vist også et hotel eller to. Santorini i baggrunden.

Kalimera
2011-09-19, 14:36
Jeg kan klart rekommandere Ios, som er en fantastisk ø!Visst är det! Synd att inte fler åker dit.

Tack för fina bilder! klapp_klap

Nic
2012-07-01, 16:43
Är där någon som har förslag på bra boende på IOS som vi nu har blivit sugna på efter att läst alla resensioner här kalimera?
Tänkt att besöka IOS mellan 23/7 - 28/7, när vi letar På nätet verkar det vara svårt att hitta boende ser fullbokat ut, är det något som vi behöver oroa oss över eller det är lätt att få bra boende när vi kommer till hamnen i Ios

Hellen
2012-07-01, 16:56
Jag tror att det som vanligt kommer att stå fullt av roomsare i hamnen när ni kommer dit, att det skulle vara fullt på Ios dessa tider tror jag inte.
Vi bodde på Lofos, ett helt ok rum med WIFI och kokmöjligheter, de har även pool om man är road av det :D

larvih
2012-07-01, 20:20
Jeg ved naturligvis ikke, hvordan det ser ud i slutningen af juli, men i september sidste år og juni dette år, var der masser af "roomsare" på havnen.

Personligt skulle jeg nok booke hotel hjemmefra midt i højsæsonen.

I september 2011 boede jeg på Rita´s Rooms, halvvejs mellem havnen og Chora. Pænt og rent sted, dejligt værtspar, wifi, fin udsigt og transport til og fra færgen.

Hellen
2012-07-01, 20:24
Jag var där i slutet av juli, det var nästan lika många roomsare som på Paros och något färre än på Santorini

KR
2012-07-01, 20:26
Jag kan varmt rekommendera Kolitsiani View.
//
KR

Ioslina
2012-07-02, 14:52
Eller la luna...

Janérik
2012-07-04, 01:40
Vad tror ni som är mera erfarna från Ios? Kan man ägna en familjesemester på ön i slutet på juli? Med familjesemester menar jag alltså två vuxna och två barn på 3 och 6 år.

Mvh Janérik

Ioslina
2012-07-05, 22:19
ja det tycker jag ni kan.. förhoppningsvis sover ni redan när utelivet börjar! sen har ni stranden för er själva tills partyfolket vaknar bortat 14 tiden!!...........var själv med min dotter där när hon var 6 år, hon älskar ön..i o f s var det några år sen! nu är hon 21 !!

Janérik
2012-07-05, 23:46
ja det tycker jag ni kan.. förhoppningsvis sover ni redan när utelivet börjar! sen har ni stranden för er själva tills partyfolket vaknar bortat 14 tiden!!...........var själv med min dotter där när hon var 6 år, hon älskar ön..i o f s var det några år sen! nu är hon 21 !!
Tack! Vi får se hur vi gör, vi har några nätter kvar på slutet av vår tur ännu som vi inte vet hur vi ska göra med. Hemresan är från Santorini så Ios ligger ju bra till längs resvägen.

Mvh Janérik

Ia
2012-07-06, 16:10
Ios passer supert for barnefamilier også...men anbefaler å bo ved Myloplatas. Til byen går det buss, men gidder kanskje ikke dra dit hver kveld...men stranden vil man jo på hver dag ;-)
Utelivet oppe i byen starter ikke før sent om kvelden og da er jo dere allerede ferdig med "bylivet" Finn et bosted ved stranden på den halvdelen som er nærmest chora... på andre siden er det partay om kvelden og natta..

Ia

Nic
2012-07-08, 13:19
Hej
Är på väg till öarna om en vecka o är väldig sugna att resa ut på IOS men hittar inget boende , har du något förslag på boende. Vi är 2 vuxna o vår 17 åring dvs. en 3 beds studio letar vi efter.Önskar gärna med ett litet kök för att klara lunchen.
Vad kostar det med boende på Ios? Tycker det verkar dyrt ?
Har hittar några boende med de ligger för 3 pers för ca 100 €. , är det bra eller ?
Är det nära stranden som e bäst eller nära Chora vi ska leta?
Mest så det inte e helt dött på kvällarna om man bor vid stranden