handdator

Visa fullständig version : Paleochora i oktober


Lajsa
2011-09-15, 12:36
Hej alla!

Är det någon vänlig själ som kan berätta för mig hur det är att åka till Paleochora i mitten av oktober? Vädret blir ju som det blir, men hur är det med restauranger osv? Börjar de stänga igen då? Och finns det bussar som går från Chania till Paleochora så sent på säsongen?

Mycket tacksam för svar!bye_bye

Lissi
2011-09-15, 13:52
Det är säkert helt underbart!!
Det finns både hotell och restauranger öppet, jag har själv varit där i oktober om än bara över dan men där var mycket folk.
Arne och Birgitta här på Kalimera ska ju vara där en månad från 11 december och bo på Haris om jag minns rätt...

Bussar går nog också eftersom Paleocora har så många invånare även vintertid. Men det går nog att kolla.

Lycka till med planeringen!

Lissi

Kalimera
2011-09-15, 14:49
Jag har varit i Paleochora två gånger i oktober. Allt har varit öppet och båda bussar och båtar har gått.

pollebosse
2011-09-15, 16:29
Vi var i Paleochora sista veckan i september och första veckan i oktober förra året.
Då hade vi haft turen att få vara där även i början av augusti.
Oktoberveckan var fantastisk, varmt, inte för varmt, många trevliga möten med andra turister, men det var inte trångt. Allt var öppet och Paleochoraborna visade sig från en avslappnad fin sida.
Åk i oktober, det bör bli fantastiskt, ja kanske oförglömligt!

lars
2011-09-15, 18:03
fyra dagliga turer från vardera hållet!!
De e bar å åk!!!
lars
Kriti stin kardiia mou

Lajsa
2011-09-15, 21:11
Tack så mycket för alla svar!:D Det låter ju otroligt bra både vad gäller bussförbindelser och tidsperiodbye_bye