Logga in

Visa fullständig version : Ny flygplats... ??

Lucky
2011-09-04, 21:14
Har i helgen besokt en bekant som arbetare inom resebranschen. Fick lite vag info om att en "ny" flygplats skall oppnas for charterplan pa Kreta. (Enligt min vetskap ar det Heraklion och Chania som man alltid valt emellan) Da hennes expertis inte ar Grekland, hade hon annu inte satt sig in exakt var eller sa, endast att hennes chef skulle dit nu i september for en inspektion och att en av de storsta resebyraerna har i Holland skall erbjuda charter dit f.o.m. sommaren 2012. Nagon kalimerian som vet mer ??

/Lucky bye_bye
som imorgon ska forboka Greklandssemestern for 2012 Ang_elx

Mahava
2011-09-04, 22:32
Hmm läste nånstans att dom tydligen gör nån utbyggnad av Sitia, bla längre bana, kan kanske vara den som de ska dra igång på?

Wardakis
2011-09-05, 07:27
http://www.heraklion-airport.info/ Svaret finns kanske här?
Gunilla

Lucky
2011-09-05, 07:44
Tack for intressant info, fast charterresorna som min bekant pratade om
gallde 2012.

Lucky bye_bye

JohnS
2011-09-05, 11:05
Det er minst ti år siden det første gang ble snakket om å bygge ut flyplassen ved Siteia til chartertrafikk "neste år". De seneste årene har jeg ikke hørt noe mer om dette prosjektet, men det er kanskje gjenoppstått?

Lucky
2011-09-05, 11:31
Ja kanske det.......Det vore ju fantastiskt med en flygplats med charter pa ostra sidan ocksa Ang_elx . Tack for informationen

Lucky bye_bye

lars
2011-09-07, 19:42
Egentligen skulle väl samtliga flygplatser på Kreta behöva förbättras.
Siteia förbättrades 2003 eller 2004 med längre bana och ny byggnad men fortfarande ingen charter. Tror att det bara Aegean och Olympic som trafikerar flygplatsen.
Med nuvarande ekonomi dröjer det säkert innan nya investeringar sker.
Stan är inte heller så spännande och charmig åtminstone inte enligt mitt tycke, men det är klart östra delarna av ön förtjänar absolut lite mer uppmärksamhet.
lars
Kriti stin kardia mou

Lucky
2011-10-06, 16:45
Hmm läste nånstans att dom tydligen gör nån utbyggnad av Sitia, bla längre bana, kan kanske vara den som de ska dra igång på?

Ja, sa var det.
Fran och med i sommar flyger Arkefly ( typ hollandska Novair etc.......) charterturister fran Amsterdam till Sitia Airport.

/Lucky /bye_bye