handdator

Visa fullständig version : Brist på kontanter?????


markan79
2011-09-03, 01:16
Hallå!
Var på Forex och växlade till mig lite euro idag. Då påstod kassörskan att det är stor brist på kontanter i hela grekland, särskilt på öarna, och tyckte att jag skulle växla hela reskassan hos henne. Är det så eller jobbar hon kanske på provision? ;)

Såg att det fanns tidigare trådar med samma ämne men de gällde inte Kalymnos.

Arne
2011-09-03, 06:15
Forex är alltid Forex.

Någon brist på kontanter i övärlden finnes ej. Mera troligt är det brist på kunder som växlar pengar på Forex...

Arne

Monica P
2011-09-03, 08:12
Men vad säger dom! Skulle vi inte ha kontanter, vilket nys. -Hon hade väl läst om när jag inte hade småpengar att ge tillbaka när jag sålde biljetter till en konsert...:D...och gav sittkuddar i stället för växel...:Dallla nöjda...

Riitta
2011-09-03, 08:33
Jag tog ut kontanter i Massouri utan problem för drygt en vecka sedan:)

Riittabye_bye

Eva L
2011-09-03, 08:38
Beror på vilka öar du ska besöka under din resa. Det kan alltid vara sårbart med kontanter på en ö som kanske bara har en uttagsautomat och det har inget att göra med grekiska krisen som förvärrats den sista tiden med en djupare ressesion än beräknat och all osäkerhet kring vad långivarna kommer att ställa upp med.

Du får ta reda vad som gäller dit du just du ska.Ska du bara till Kalymnos som du lagt din fråga under lär det väl fungera på en så pass stor ö.

Själv brukar jag göra så att jag växlar lite för att ha lite kontanter när jag kommer fram och sen tar ut på en större ö innan jag reser till en mindre.

Eva

mikaelp
2011-09-03, 10:12
Forex är alltid Forex.
Någon brist på kontanter i övärlden finnes ej. Mera troligt är det brist på kunder som växlar pengar på Forex...
Arne
Klockrent Arne! flabb_flab
κανένα πρόβλημα