handdator

Visa fullständig version : Charter till Kefalonia


jennie-pennie
2006-01-15, 10:42
För ca 6-8 år sedan drömde jag om att få åka till kefalonia. Det blev aldrig av. Nu när jag sitter och funderar över resmål inför sommaren så upptäcker jag att det bara är Airtours som har resor till Kefalonia. Hur kommer det sig? Vet någon varför t.ex. Apollo inte längre flyger dit?

Jag är ju en ganska så bekväm människa av mig så jag vill gärna har charter... *fniss*

Någon som vet?

:confused:

Kalimera
2006-01-15, 12:01
Hur kommer det sig? Vet någon varför t.ex. Apollo inte längre flyger dit?Finns nog bara ett svar på den frågan - det var inte lönsamt med resor till Kefalonia. Idag är det få bolag som vågar satsa på nya destinationer, man kör med säkra kort. Men det räcker väl med Airtours?

jennie-pennie
2006-01-15, 15:55
Jo, det borde väl räcka med Airtours... men jag har aldrig åkt med dom och vet inte vad dom går för... :rolleyes:

Nån som åkt med Airtours och kan komma med en recension?

Panakakis
2006-01-16, 16:26
Jo, det borde väl räcka med Airtours... men jag har aldrig åkt med dom och vet inte vad dom går för... :rolleyes:

Nån som åkt med Airtours och kan komma med en recension?

Jag åkte till Zakynthos med Airtours förra året och inga större problem förutom 4 tim försening med avresan från Arlanda. Det gick mycket bra att förhandla fram alternativ med resandet som kan vara svårt med andra bolag. Så det är ingen fara att resa med Airtours.:)

PANAKAKIS

Simon (Kefalonia)
2006-01-24, 19:44
Åk till Kefalonia!
En mycket vacker ö! Jag tror som sagt att det inte var lönsamt för resebolagen att åka till Kefalonia. Det är inte så jättemycket turister, visst finns det än och annan engelsman... Ön är lite dyrare än de flesta, vilket gör att folk brukar tycka att dom likaväl kan öka till någon annan ö. Men bara att se Myrthos, en vacker strand är värt resan. Den blev utnämnd för några årsedan till världens sjätte vackraste strand, kanske lite väl men.... Tyvärr är den lite farlig om det blåser kraftigt, då är det en del stömmar i vattnet, så varje år burkar det vara någon som förolyckas eller åtminstone måste räddas. Om du är ute efter party, så är kanske inte Kefalonia det bästa valet, även om det finns ett antal nattklubbar, roligt att festa med greker!
MVH
Simon

aturner_56
2006-02-04, 18:50
För ca 6-8 år sedan drömde jag om att få åka till kefalonia. Det blev aldrig av. Nu när jag sitter och funderar över resmål inför sommaren så upptäcker jag att det bara är Airtours som har resor till Kefalonia. Hur kommer det sig? Vet någon varför t.ex. Apollo inte längre flyger dit?

Jag är ju en ganska så bekväm människa av mig så jag vill gärna har charter... *fniss*

Någon som vet?

:confused:

Vi ska åka till Kefalonia i månadsskiftet maj-juni med Airtours o detta är väl charter? Planet går från Arlanda till Kefalonia tur o retur