handdator

Visa fullständig version : Tilbake fra min "alene uspesifisert"


kari
2011-08-27, 11:24
Kopiert fra den opprinnelige tråden min :

S å kan jeg fortelle at jeg var veldig heldig med min " uspesifiserte alenereise" :D

Jeg bodde på hotel Oceanida Bay i Mesokambos, ca 5 km utenfor Pythagorion, alle hadde vel ikke vært glad for å bo så "usentralt", men meg passet det perfekt til d e n n e ferien - jeg trivdes s å godt :)

Hotellet hadde et pent uteområde og basseng (men det er kun når barnebarna er med at jeg ønsker det)
Jeg fikk et stort rom (alene :D) - balkong med havutsikt, t.o.m parasoll på balkongen var det :)
AC, som var helt nødvendig i varmen, måtte jeg betale for, 6 euro dagen var det virkelig verdt :) - for det var ei varm uke, tror det var rundt 38 gr midt på dagen de fleste dagene, men badevannet var overraskende friskt og avkjølende :)
- det var 50 - 75 m til den nærmeste stranda, og flere strander/bukter ikke langt unna, dette var steinstrender, men jeg hadde badesko med, så "no problem" :)
Å ha en strand for seg selv,som jeg hadde flere ganger, evt dele den med noen få lokale/grekere på Samos midt i august, det var utrolig :)

En dag gikk jeg de ca 3 km til Psili Ammos, fordi jeg ikke hadde vært der tidligere.
F i n sand, ja - men... d e r var det f u l l t av folk, og så langgrunt at man måtte ca 50 meter ut for å kunne svømme... t r o r jeg?
Derfor var det lite aktuelt å legge igjen "verdisakene" på stranda og ta et bad, jeg tok en frappe og gikk derfra!
- og badet så på ei deilig steinstrand ca 1 km på vei hjemover :)

I Pythagorion var jeg kun to ettermiddager/kvelder, da kjørte hotellbussen meg inn. Kostas, sjåføren, ville hente meg og han, men jeg tok taxi hjem, fordi jeg ikke ville være bundet av et klokkeslett :)
Så tok jeg en "øytur" en dag, ellers var jeg i Mesokambos, leste og slappet av i fredelige vakre omgivelser, ingen butikk og e n taverna var "tilbudet" i nærområdet ;) - men på hotellet hadde de god mat og drikke til rimelige priser :)
Det e r spesielt å være alene når man alltid er vant til å være to, men jeg vennet meg til det, og hadde det veldig bra :)
Syntes jeg fikk veldig mye for 898 kr ( + 100 kr for transfer) bye_bye

Monica P
2011-08-27, 12:17
Så bra kan man ha det - om man gillar att vara ensam. Mig skulle det passa perfekt, men jag är ju redan på semesterort, året runt, och alltför sällan ensam...

Lissi
2011-08-27, 13:29
Det låter så härligt! Just för att man alltid ÄR minst 2 på resorna så är dessa ensamresor helt underbara. Jag som alltid haft barn som jobb njuter enormt av att få kunna vara tyst en stor del av dagen, att gå dit näsan pekar just precis när JAG vill och att kunna sitta försjunken i en bok i timmar...
Jag längtar stort till min egenresa om 21 dagar!

Lissi

kari
2011-08-27, 15:58
Så bra kan man ha det - om man gillar att vara ensam. Mig skulle det passa perfekt, men jag är ju redan på semesterort, året runt, och alltför sällan ensam...

Jeg tok virkelig en sjanse da jeg reiste til Samos 17 aug :eek: - jeg som liker best lavsesong :)
Jeg "mistet" nok hodet litt da jeg så prisen, så,... jeg hadde nok mere flaks enn jeg fortjente denne gangen :D

kari
2011-08-27, 16:06
Det låter så härligt! Just för att man alltid ÄR minst 2 på resorna så är dessa ensamresor helt underbara. Jag som alltid haft barn som jobb njuter enormt av att få kunna vara tyst en stor del av dagen, att gå dit näsan pekar just precis när JAG vill och att kunna sitta försjunken i en bok i timmar...
Jag längtar stort till min egenresa om 21 dagar! Lissi

Det v a r herlig med denne uka alene :)

Neste uke er vi to - det er fantastisk å kunne reise først alene og så
s a m m e n :D

Jeg forstår lengselen etter d i n egenreise, Lissi, hjem til Tinos :D

"Livet leker" - er det ikke det Arne sier? bye_bye