handdator

Visa fullständig version : Övernatta på kos eller inte?


markan79
2011-08-21, 16:55
Hej! Jag ska åka till Kalymnos för att klättra 2 veckor i september. Som "snål" klättrare vill jag både ta mig till kalymnos så fort det bara är möjligt och hitta ett superbilligt boende, jag talar om max 100-150kr/natt.

Mitt första lilla "bekymmer" är att flyget landar på kos kl.2200. Ska jag hoppa på båten till Kalymnos kl.23.59 och hoppas på att jag hittar billig övernattning i kalymnos stad mitt i natten, eller ska jag stanna och övernatta i mastichari och ta morgonbåten istället?
Någon som har förslag på billig övernattning i både mastichari och kalymnos stad? Det behöver inte finns några bekvämligheter alls, bara en säng och en dörr som går att låsa.:)

På Kalymnos tänker jag såklart bo i Massouri. Jag har fått uppfattningen att det är lätt att hitta billigt boende där, men om det är någon som har ett bra tips på billigt boende där eller bra restauranger så tar jag gärna emot dem.:)

Tack på förhand.
/Martina

Kalimera
2011-08-22, 20:06
Mitt första lilla "bekymmer" är att flyget landar på kos kl.2200. Ska jag hoppa på båten till Kalymnos kl.23.59 och hoppas på att jag hittar billig övernattning i kalymnos stad mitt i natten, eller ska jag stanna och övernatta i mastichari och ta morgonbåten istället?Jag skulle absolut försöka att hinna med båten till Kalymnos i stället för att stanna en natt i Mastichari. Om du bokar i förväg kan du ta en taxi direkt till panget i Massouri. Kan vara skönt att komma på plats så fort det går.

markan79
2011-09-03, 01:06
Tackar, då hoppar jag på sista båten då :-)