handdator

Visa fullständig version : Restaurang Agia Marina

annjo
2011-08-19, 11:53
Vad heter restaurangen längst upp till vänster efter kurvan - om man svänger upp vid macken??? Åt en sååå fantastisk "lamm i ugn med potatis" där och vill dit igen.... hoppas det fortf är öppet i oktober :rolleyes:
Likom jag undrar om man då kan åka till Balos lagun? Blåser det kanske för mycket på havet??
Så undrar jag om att vandra också - jag gick Samaria - och kan tänka mig det igen flabb_flab om det är öppet.
Jag ska inte hyra bil - finns det då någon annan vandring man kan göra?
Jag hörde att det ska finnas så fina områden "ovanför" Plattanias???
Jag kommer att bo i Agina Marina de 2 första veckorna i oktober.
Tacksam för tips!!! Ang_elxAng_elx

nilam
2011-08-19, 13:13
Det finns en vandring som kallas "Stalosvandringen" där man vandrar i apelsin/olivlundar mm mellan Kato Stalos och Platanias. Den är ca 8 km tror jag. En karta till den fick jag av en Apolloguide en gång så kolla med en reseledare om du åker charter. Restaurangen tror jag heter Horiatiko...den på höger sida heter nästan samma namn så jag har lite svårt att komma ihåg vilken som heter vad :o

Malin

annjo
2011-08-19, 13:47
Tack för detta nilam - en god bit på vägen käns det :-)
annalena

annelie1
2011-08-19, 21:11
Den första restaurangen heter Horiatiki och den efter heter Horiatiko. Har själv bara varit på Horiatiko men det är en toppenrestaurang med supertrevlig personal :) och den har säkert öppet då har för mig att dom sa till oss förut att dom hade öppet året runt (vintern för ortsbefolkningen).

Gita
2011-08-20, 12:42
Är det där det finns en restaurang som heter Jay-Jay eller dylikt?

Benna
2011-08-20, 18:59
De ligger i samma korsning. Jay-Jay's Steak House ligger til höger i korsningen när man kommer nerifrån macken.

Tammis
2011-08-20, 20:08
Restaurangen kan även vara Afroditi, vilken är min favorit. Den ligger intill den som Nilam skrev om. Åker dit den 22:a september och kommer att besöka den mer än en gång om den håller samma klass som sist jag var där.

ingegerd46
2011-08-20, 21:10
Tack för alla gratistips! Vi åker till Kreta 15 oktober!

annjo
2011-08-22, 11:37
Tack alla för svar - kan säkert komma till hjälp!
Men jag är jättenyfiken på Stalosvandringen - hittar ingen information om den på webben :-(
Är det någon som vet???