handdator

Visa fullständig version : Foton från Tilos


Annki
2011-08-13, 20:28
Här har jag lagt upp en del av mina foton som jag tagit på Tilos 2007-2011, fler kommer efter hand.
http://www.flickr.com/photos/66017173@N06/sets/72157627250772055/

Ann-Kristin bye_bye

Masse
2011-08-13, 22:08
Fantastiska bilder Ann-Kristin! Tilos har redan innan funnits med på min önskelista över nya öar. Tack vare dina bilder har den nu klättrat upp på prio 1. Där finns nu två öar, Amorgos och Tilos. Hoppas att jag kan få till det med åtminstone en av dem under 2012.

:) Mats

Mette
2011-08-13, 22:17
Hvor er du dygtig...Hvor fine billeder klapp_klap

Om 1½måned er jeg der:D

Willy013
2011-08-13, 22:31
Hej Annki!
Fanastiska bilder, och de blir ju bara bättre när man själv känner igen miljöerna. Du har förmågan att se motiv där vi andra bara tycker det är vackert! Noterar att du använder två olika kameror, någon speciell tanke bakom det?
Willy

Annki
2011-08-13, 22:37
Noterar att du använder två olika kameror, någon speciell tanke bakom det?Tack(och tack för senast!) Jag införskaffade en ny kamera 2009....så enkelt är det.

Ann-Kristin bye_bye

Lissi
2011-08-13, 23:01
Fantastiska bilder!!!klapp_klapklapp_klap
Vi hade redan ganska fasta planer på Kalymnos-Leros-Nissyros nästa sommar, men jag tror du har ändrat dessa med Dina bilder från Tilos, en ö maken och jag ofta sagt vi ska återvända till. Vi var där, första gången tillsammans 2004 och njöt varje sekund i 14 dagar. Nu känner vi starkt att vi vill återvända och denna gång bo i Livadi, fast solen går ner bakom bergen så tidigt på dagen.. Förra gången bodde vi vid Eristos beach. Var rekommenderar Du att man ska bo?

Vi kanske bor på Tilos 2 veckor och Nissyros en vecka...?..Planeringen får ny vändning...

Lissi

Annki
2011-08-13, 23:12
Förra gången bodde vi vid Eristos beach. Var rekommenderar Du att man ska bo?Oj då, omkullkastade jag era planer.....men det kan ju bara bli till det bättre! Jag tycker också att ni ska bo i Livadia, vi bor alltid på Irinoula som jag varmt kan rekommendera. Bra läge med fräscha lägenheter, underbart sköna sängar och ett fantastiskt värdpar. Frun i huset talar dessutom svenska efter många år i Sverige.

Ann-Kristin bye_bye

kari
2011-08-13, 23:15
Bildene dine er i s æ r k l a s s e VAKRE, Ann-Kristin klapp_klap
Det var virkelig en fornøyelse å se dem :D

Lissi
2011-08-13, 23:27
Bra läge med fräscha lägenheter, underbart sköna sängar och ett fantastiskt värdpar. Frun i huset talar dessutom svenska efter många år i Sverige.
Ann-Kristin bye_bye

Sådant uppskattar vi!! Då ska t o m Omonia få en tredje chans....förra gångerna var vi föga imponerade efter allt som skrivits om dem på Kalimera..:eek:

Lissi

KR
2011-08-13, 23:45
Härliga bilder!!
Tack för att du delar med dig.
//
KR

Kicki5
2011-08-14, 12:20
Superfina bilder A-K, har haft funderingar på Tilos och efter titten på dina bilder blir man sugen. Kanske blir det nästa majresa :)

larvih
2011-08-14, 13:35
Fantastiske billeder. De er virkelig gode! :)

frudiddi
2011-08-15, 08:38
Så flotte bilder Ann kristin:p Om 4 uker er det jeg som vandrer der nede.Vi skal bo hos Marina studios:):) Tusen takk for tittenAng_elx

henile
2011-08-16, 10:30
ÅÅHH!! Nu börjar det suga i resetarmen, igen!!Ang_elx

Maly
2011-08-27, 09:55
klapp_klapSuperfina bilder! Jag vill också vara så där duktig klapp_klap

frudiddi
2011-10-30, 22:16
I kveld gikk jeg inn på Kalimera,og fikk se bilde fra en strand på Koufonissi.Spurte min mann om han kunne se hvor det var,men han klarte det ikke! Så gikk jeg litt nedover og trykket på Tilos.Men denne da prøvde jeg meg,her har du også vært!.....men,men her sitter DU jo utbrøt jeg!...deretter fant jeg meg selv på solsengen og reisefølget vårt ved siden av oss! Utrolig sammentreffklapp_klapklapp_klapklapp_klap

Foppis
2012-03-20, 16:23
Vilka underbara bilder Annki! Jag skall till Tilos i aug/sept. Längtar bara ännu mer nu! :)

Lissi
2012-03-20, 16:40
...och jag har sett alla bilder igen och gläder mig enormt åt att återse Tilos 14 dagar i höst....tack vare att jag sett Dina vackra bilder flera gånger...

Återigen TACK och klapp_klapklapp_klap till en fantastisk fotograf och ambassadör för Tilos!

Lissi

Lissi
2012-03-21, 17:20
Ursäkta om jag ställer en fråga lite vid sidan av Din tråd Annki, men den handlar om ett foto från Tilos.

Jag fick just upp ett foto från Tilos på vår dator där ett bildspel går på så fort datorn står orörd. Bilderna plockas från alla våra album som vi tar och just nu kom ett foto taget 2004 från hamnen upp mot Annas som då var det allta översta huset i uppförsbacken. Sen fanns som ni ser bara TRE hus nedanför och så var stigen/vägen ner till hamnen helt utan hus....Är det helt igenbyggt där nu?
Så här såg det ut 2004. Vi hade vår allra första digitalkamera då som INTE var bra, därav den dåliga bilden.
http://i104.photobucket.com/albums/m170/Lissi_04/Tilos-2.jpg


LITE orolig är man alltid när man kommer tillbaks till ett ställe så långt efteråt (8 år), att man ska tycka att Livadi blivit för igenbyggt.....Jag vet ju att hamnen är helt omgjord och det är till det bättre vad jag sett.
Lugna mig gärna;)

Lissi

Mette
2012-03-21, 17:44
Lissi, det ser ikke meget anderledes ud i dag. Billedet er taget i oktober sidste år. Annas er huset øverst til venstre

http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=813&pictureid=8221

Annki
2012-03-21, 19:18
Lugna mig gärna;)Lissi, jag kan lugna dig med att du alldeles säkert kommer att känna igen dig. För några år sedan byggdes hamnpromenaden om och är numera bilfri, vilket enbart är till det bättre. Det är inte många nya hus som byggts, men hotellet Ilidi Rock har vuxit sig större, som du kan se på mitt foto. Annars är inte mycket förändrat och det är absolut inte igenbyggt, du kan fortfarande njuta av den vackra naturen.

http://i128.photobucket.com/albums/p171/annki57/P1030498-Kopia.jpg

Hamnen en tidig morgon i april 2011. Taget från exakt samma plats som ditt foto, Lissi.

http://i128.photobucket.com/albums/p171/annki57/P1030632.jpg

Vårblommor utefter vägen upp mot Annas, april 2011.

Jag är övertygad om att ni kommer att få njuta av två härliga veckor på Tilos...och förhoppningsvis så kommer vi att ses!
Ann-Kristin bye_bye

Lissi
2012-03-21, 22:18
Lissi, jag kan lugna dig med att du alldeles säkert kommer att känna igen dig.
Hamnen en tidig morgon i april 2011. Taget från exakt samma plats som ditt foto, Lissi.

Jag är övertygad om att ni kommer att få njuta av två härliga veckor på Tilos...och förhoppningsvis så kommer vi att ses!
Ann-Kristin bye_bye

Hamnen ser verkligen bättre ut i Din kamera;) och jag gläder mig åt att stigen till Annas är en stig och inte en asfalterad väg.

Allt låter helt underbart och lugnande...och det sista hoppas verkligen vi också!!:D

Lissi

Kalimera
2012-03-22, 08:02
och jag gläder mig åt att stigen till Annas är en stig och inte en asfalterad väg.Den asfalterades i höstas, i alla fall den delen du ser på bilden.

Lissi
2012-03-22, 17:52
Den asfalterades i höstas, i alla fall den delen du ser på bilden.
Ack ja, men visst förstår man fullt ut att de som har hotellet vill ha en asfalterad väg upp! Tänk att det ändå har tagit så många år och att det är så lite av den delen av Livadia som är ändrat, det bådar gott!

Tack för upplysningarna. Nu är jag helt lugn:D

Lissi

Kalimera
2012-03-22, 18:00
Ack ja, men visst förstår man fullt ut att de som har hotellet vill ha en asfalterad väg upp!Den leder till en liten gångväg som går ner till Livadia, man kan alltså inte köra från Livadia den vägen. För att köra till Annas och Ilidi måste man fortfarande köra "omvägen" som börjar utanför byn.

Lissi
2012-03-22, 18:10
OK....Vi gick där en dag då vi bodde på Eristos 2004 och då sa vi när vi var vid Annas att OM vi kommer tillbaks så ska vi bo på Annas....Det tog några år men nu är vi snart där.;)

Lissi

MIM
2012-03-31, 13:53
Tack Annki för dina fantastiska bilder! Att det finns så mycket fint på denna lilla ö att uppleva. Åker nu 29 april till Tilos för första gången och vi ser verkligen fram emot resan, kommer att bo på Apollo studios.Hälsn. MIM.

Aina
2012-04-07, 15:58
Tack Annki för bilder. Vi funderar på Tilos till sommaren. Blommorna och färgerna kommer ju inte att vara desamma, men...blir nog bra ändå, tror jag. Och bilderna blir kanske inte fullt lika bra, men ändock!

Ska titta igenom dina bilder igen vid tillfälle och pricka för i guiden!

Aina

Monica G
2012-04-22, 22:05
Ååå....