handdator

Visa fullständig version : Vad ska vi se runtikring Makrigialos?


Bon Voyage
2011-08-11, 12:15
Så har vi bokat igen! flabb_flab Har varit runt Kreta i bokningssystemet i en månadstid. Nu har vi hamnat på Makrigialos till slut, med Ving.

Nu vill jag veta vad vi kan hitta på runtikring. Tänkte hyra bil ev så vi kan ta oss en bit också.

Kalimera
2011-08-19, 15:00
Tänkte hyra bil ev så vi kan ta oss en bit också.Jag kan rekommendera Agios Nikoloas, Mochlos, palmstranden Vai, Mirtos och Kato Zakros (där ni kan vandra i Dödens ravin.

MariaJ
2011-08-19, 18:19
Åk gärna upp i någon av bergsbyarna Pefki och Agios Stefanos ovanför Makrigialos. Det är mysiga små byar att stanna till i och gå runt och titta. Agios Stefanos har ett litet torg där man kan få sig något att äta och dricka, även i Pefki finns ett par tavernor. Sen tycker jag att Sitia som ligger ca 3 mil från Makrigialos är en fin stad att besöka om man vill ha lite stadsliv nån dag.

Åk gärna också några kilometer österut efter kusten, där finns flera små badvikar att stanna till på, en strand har det mest turkosa vatten jag någonsin har sett. Här finns också några små byar där man stanna och äta om man vill.

Ha en trevlig semester i Makrigialos, det är ett jättemysigt ställe om man bara tar sig ut från hotellområdet på Sunwing.