Visa fullständig version : Konstig tid
Om drygt en vecka skall jag flyga från Landvetter till Kos:)
Tycker det är lite konstigt med flygtiden:rolleyes:
Startar från Lanvetter kl 16 och skall vara framme kl 21 (Grekisk tid)
Vanliga fall brukar det ju ta lite mindre än 3½ timme dit!
Undrar om vi skall plocka folk på vägen:rolleyes:
Riittabye_bye
Det skall ni kanske, men då verkar tiden knapp :D
Kanske ett gammal propellerplan:D:eek:
Riittabye_bye
Är det med Norwegian? Så är det till Kreta också...åker man med de "stora" bolagen så tar det 3.40 men med Norwegian tar det drygt 4 timmar enligt tidtabellen.
Malin
Åker med Apollo och dom anlitar City Airline:rolleyes: Jag vet inte alls vilka plan dom har:o
Riittabye_bye
Jag tror att ni flyger direkt, men vissa bolag flyger långsammare då de får andra "flygrutter" och får direktiv hur fort och på vilken höjd de får flyga. Jag kan inte förklara riktigt, men lågprisbolag har ju alltid sämre flygvillkor.
Lissi
Jag tror att ni flyger direkt, men vissa bolag flyger långsammare då de får andra "flygrutter" och får direktiv hur fort och på vilken höjd de får flyga. Jag kan inte förklara riktigt, men lågprisbolag har ju alltid sämre flygvillkor.
Lissi
En annen forklaring er at noen oppgir tiden fra du går inn i flyet og til du går ut igjen, mens andre oppgir den tiden det tar fra flyet letter til det lander.
Jorunnbye_bye
Det anges 4 timmar men i den verkliga flygtiden är 3,5 timmar - åtminstone för ca 3 veckor sedan! Vi var då ca. en halv timme sena men landade strax före 21.00 grekisk tid.
För hemresan anges landningstid 01.00 på Landvetter. Vi landade strax efter 01.10 men lyfte tidigare än angiven avresetid.
Ha det bra på Kalymnos!
Anders
Tack Anders:) Det blir säkert bra på Kalymnos, som vanligt:)
Riittabye_bye
AndersK,vet du om man kan köpa en macka till kaffet på flyget:)
Riittabye_bye
Det är samma tid som gäller när vi åker den 2/9 med Apollo, med flyg City Airline.
Hoppas Du får en trevlig resa och kanske kan komma med lite "färska tips" från Kos/Kalymnos. bye_bye
BOKA
Jag tror det har med att göra att dom skall slippa ersätta förseningar skriver dom fyra timmar men det tar ca.tre och en halv timma då har dom 30 min att spela på. vi startade 16.05 landade 20.40 grekisk tid. hem startade vi 21.40 landade 00.10 bye_bye
Flyget var lika "snabbt" som vanligt:) Inte 4 timmar! Startade från Kos 22 grektid och landade på Landvetter kvart övet 12 iställer för 1 som det stod på biljetten:)
City airlines tog inte emot några pengar alls, utan man måste betala med kort allt man köper:rolleyes:
Riittabye_bye
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.