handdator

Visa fullständig version : Lissis resebrev...


karinafp
2006-01-13, 16:13
...gör det inte direkt lättare att sitta här hemma... snyft_drop Å, vad jag längtar ner igen, och tack, Lissi, för ditt brev och alla bilderna...

Karin,

som...

http://www.world-of-smilies.com/smiliesgenerator/smilie_29_L%E4ngtar+till+ATEN%21_14_000000_0066FF_fffffe.png

yvonne
2006-01-13, 17:31
Tack Lissi för en härlig berättelse!

Yvonne

epiros
2006-01-13, 18:37
Ja det var kul o läsa o se alla härliga bilder, snyggt att fånga nyårsfyrverkeriet på bild som du lyckats med Claesklapp_klap

Grattis till giftermålet o må ni leva lyckliga:)

bye_bye Tommy

Gita
2006-01-13, 18:40
Grattis till giftermålet och tack för årets första reseberättelse! Vad trevligt ni verkar ha haft det i Aten! Man blir riktigt sugen på att åka ner...

Gita

Nora
2006-01-13, 19:05
Tusen takk for et kjempefint reisebrev. Leste det med ellinikosfm i bakgrunnen, og da kan man snakke om längtan, ja. Det er for lenge til!!!snyft_drop Fikk nesten litt tårer i øynene her jeg. Hvis ikke det kommer av for mye stirring på datamaskinen...:o

xristina
2006-01-13, 19:17
Gratulerer så masse med bryllupet, og takk for reisebrevet! Da fikk man et lite snev av Hellas i dag også...

Kristin - som venter med lengsel på den nye Notis cd'en som er på vei i posten...

Riitta
2006-01-13, 19:18
Vilken härlig läsning.Jag fick hjärtklappning:) Kände igen så mycket av det du skrev och tänker att det var en vecka sedan vi var där:o .
Nyårsfirandet verkade väldigt trevligt.Och Parios:) En vacker dag så...:)


Riitta

Frappe
2006-01-13, 19:31
Kan bara instämma vad de andra sagt, Grattis till ER båda som funnit varandra ;) och härligt att läsa om "mitt" Aten.


Hälsningar Camilla

Lissi
2006-01-13, 20:22
TACK snälla Ni för alla fina ord och lyckönskningar!
Jag glömde skicka med 2 bilder som skulle lagts in på den 1 januari, så Janne efterlyste dem och jag har skickat dem. En bild på isbanan och en från evenemanget utanför presidentpalatset!HAn ska lägga till demi berättelsen.
Ja det är så annorlunda att vara i Aten denna årstid och en vecka i storstaden var PRECIS lagom! Det är första gången det faktiskt kännts så helt okej och rätt att lämna Grekland efter bara en vecka!!

Lissi och Claes

CarinaN
2006-01-13, 21:06
Tack för det fina resebrevet. Grattis till giftemålet behöver jag inte säga, för det har jag redan gjort:) . Kul att vi sprang på varandra här i Kalmar strax efter att ni kommit hem!
Aten på vintern vill jag gärna uppleva, särskilt nu när jag har läst ditt resebrev! Våra två dagar i Aten i början på juli var förfärliga. Vi var runt på de sevärdheter som vi planerat, men.... denna värme!!!

Carina

Ivi
2006-01-13, 21:36
Har också erfarenhet av Aten i sommarvärme i slutet av juni för några år sedan. Inte roligt! :(
Men ditt resebrev har inspirerat oss ytterligare i våra planer att uppleva Aten på våren/hösten i stället, så nästa år är det nog Aten som gäller :) Härligt att gå lite vilse där verkar det som, och det har vi verkligen ingenting emot! :D

Ivi

Janérik
2006-01-13, 22:23
Jag håller också med i alla gratulationerna och till valet av bröllopsresmål. Jag får ta tag i att läsa resebrevet senare då det är någon som låter oroväckande pigg i sin lilla säng nu.

Mvh Janérik

PO
2006-01-13, 22:34
Grattis!

//PO
- 254 dagar, 7 timmar, 31 minuter, 53 sekunder...

Goliat
2006-01-13, 22:42
Bravo Lissi! klapp_klap klapp_klap

Vilket jättetrevligt resebrev! Jag kände verkligen av atmosfären i Aten. Jag förstår alla här på Kalimera som är så förtjusta i den stan. Härliga bilder! Och sen Brettos!! Åker jag till Aten, så står det stället på min lista över platser jag bara måste besöka! _B-anana

Om jag inte sagt det förut, Grattis till bröloppet!

Göran

PS
Sån tur är så har vi ytterligare en reseberättelse från Aten att se fram emot...
DS

Marianne
2006-01-14, 18:07
Hej Lissi.

Otroligt trevlig reseberättelse, Lissi!
Varierat och inspirerande skriver du och extra kul för oss som var en liten del av ert fantastiska vinteräventyr i Aten. Och Claes bild på Parios/Theodoridou är oslagbar!
Apropå Parios, så tyckte vi också att vi väntade ovanligt länge på att huvudpersonen skulle komma på scenen – men han var värd att vänta på. Vilken röst han har fortfarande!klapp_klap

Angående vädret så skulle vi kunna komplettera med åtskilliga bilder med den allra blåaste blåa himmel, speciellt från 31/12 och 1/1 då vi inte såg ett moln på himlen. Temperaturen mätte vi till 13-14 på morgonen och 17-21 uppåt dagen i skuggan på våran altan.

En resa att minnas! Tack för din berättelse och för ert fina sällskap!

Mariannebye_bye

Elisabet
2006-01-16, 10:01
Även jag gratulerar till äktenskapet och önskar er ett fortsatt fint liv tillsammans!

Elisabet

Delfi
2006-01-16, 11:00
Jag säger också grattis! Och återigen, (eftersom jag nyss kommenterade Karin och Riittas resebrev): härligt läsa om Aten och se de fina bilderna, de välbekanta gatorna och vyerna, nästan så att man kan känna dofterna... mmmm!
:)
//AK

kari
2006-01-17, 23:04
Hej Lissi.

Otroligt trevlig reseberättelse, Lissi!
Varierat och inspirerande skriver du och extra kul för oss som var en liten del av ert fantastiska vinteräventyr i Aten. Och Claes bild på Parios/Theodoridou är oslagbar!
Apropå Parios, så tyckte vi också att vi väntade ovanligt länge på att huvudpersonen skulle komma på scenen – men han var värd att vänta på. Vilken röst han har fortfarande!klapp_klap

Angående vädret så skulle vi kunna komplettera med åtskilliga bilder med den allra blåaste blåa himmel, speciellt från 31/12 och 1/1 då vi inte såg ett moln på himlen. Temperaturen mätte vi till 13-14 på morgonen och 17-21 uppåt dagen i skuggan på våran altan.

En resa att minnas! Tack för din berättelse och för ert fina sällskap!

Mariannebye_bye

Hei Lissi!

Siden vi også hadde gleden av å dele mange deilige opplevelser i Athen med dere, og enda flere med Marianne og Jens "tillater jeg meg å gjøre Marianne's ord til mine" :)
bye_bye Kari