handdator

Visa fullständig version : Resa beställt jippi


Lena J
2006-01-13, 08:59
Nu har vi beställt till 7 sep 2006 till Karpathos hotell Oasis är det någon som vet hur det är där?? Lite tips på stränder är välkommet och givitvis matställen. Vi var på Samos ifjol vår första Greklands resa och blev frälsta i Grekland.klapp_klap

Ingrid
2006-01-14, 14:22
Så bra, du har valgt en herlig øy!! klapp_klap klapp_klap
Oasis er et ganske lite leilighetshus som ligger ved hovedveien ut fra byen. Det er ikke så langt å gå inn til sentrum, ca et kvarters tid tipper jeg. Men det er kort vei til bystranda, bare rett over gata så er du der. Hvis du går stranda lengst vekk fra byen, kommer du til Greenpeace, her er det lite folk og en taverna med knallgod mat. Ellers er det bare et steinkast fra Oasis til Pelagos, som du ikke kan ha unngått å lese om her på forumet;) .

Karp har masse flotte strender. 7-8 km fra Pigadia ligger Amopi, hit er det fint å gå eller du kan ta buss. Badebåter går til Kira Panagia og Apella. Nydelige strender også på vestkysten: Agios Nikolaos (ved Arkassa) og for ikke å glemme Lefkos (med en av mine favorittavernaer Dramoundana)_B-anana _B-anana

Mikke
2006-01-14, 16:11
Nu har vi beställt till 7 sep 2006 till Karpathos hotell Oasis är det någon som vet hur det är där?? Lite tips på stränder är välkommet och givitvis matställen. Vi var på Samos ifjol vår första Greklands resa och blev frälsta i Grekland.klapp_klap

Grattis, grattis!!
Hur länge ska ni stanna??
jag kommer(kanske) till öa den 14 september....:D
Mikke

Lena J
2006-01-16, 13:10
Grattis, grattis!!
Hur länge ska ni stanna??
jag kommer(kanske) till öa den 14 september....:D
Mikke


Hej!
Vi ska vara där till 21 sep.
Ha de
Vi kanske syns
Lena J

Lena J
2006-01-16, 18:45
Så bra, du har valgt en herlig øy!! klapp_klap klapp_klap
Oasis er et ganske lite leilighetshus som ligger ved hovedveien ut fra byen. Det er ikke så langt å gå inn til sentrum, ca et kvarters tid tipper jeg. Men det er kort vei til bystranda, bare rett over gata så er du der. Hvis du går stranda lengst vekk fra byen, kommer du til Greenpeace, her er det lite folk og en taverna med knallgod mat. Ellers er det bare et steinkast fra Oasis til Pelagos, som du ikke kan ha unngått å lese om her på forumet;) .

Karp har masse flotte strender. 7-8 km fra Pigadia ligger Amopi, hit er det fint å gå eller du kan ta buss. Badebåter går til Kira Panagia og Apella. Nydelige strender også på vestkysten: Agios Nikolaos (ved Arkassa) og for ikke å glemme Lefkos (med en av mine favorittavernaer Dramoundana)_B-anana _B-anana


Hej Ingrid!

Tack för ditt fina svar med lite ideér. Jag vet inte om jag gör rätt när jag svara är inte så hemma på data. Men är väldigt glad att denna sida finns.
Vi ser mycket fram emot denna resa. Jag blev helt frälst i grekerna, vilken skillnad mot turkarna. Vi har mest varit i Turket förut. Nu kommer det bara att bli GREKLAND.bye_bye bye_bye

ciakoohler
2006-01-16, 19:05
[quote=Ingrid]
. Hvis du går stranda lengst vekk fra byen, kommer du til Greenpeace, her er det lite folk og en taverna med knallgod mat.
Håller verkligen med om att maten var underbart god.Ser inte alls grekiskt ut ,men de kan verkligen laga grekiskt där,min absoluta etta under mina två veckor i sept 05 Cia

Mikke
2006-01-17, 00:03
....jaså, de va där du va&mumsa ne ja leta efter dej, Cia...:D
Mikke