Visa fullständig version : Semester 2012
Är det någon som vet när charterarrangörerna släpper 2012 års resor ? Har för mig att det brukar vara i augusti.:confused:
Ålands Tapsa
2011-08-04, 05:23
Du får nog vänta till slutet av oktober, början av november. Apollo brukar ha några av de mest sålda resmål lite tidigare på nätet.
i_love_crete
2011-08-04, 12:22
Resebolagen brukar släppa sommarens program September/Oktober. Det brukar släppas lite pö om pö..inte allt på en gång. Men i Septmber släpps en del av utbudet. Jag bokade tex årets resa i Septmber förra året. Det gäller att vara ute i god tid! Haha :)
Jag bokade årets resa i augusti förra året. Detta är med Fritidsresorbye_bye
Jag bokade årets resa i augusti förra året. Detta är med Fritidsresorbye_bye
Er det Ilios du vil bo på igjen? :)
Vi har selv sett på Ilios, men kan ikke helt bestemme oss. Det er jo flere romstyper, men det er vel en god del trafikkstøy for rom mot havet?
annette fra norge
2011-08-05, 14:25
Hei!
Var akkurat inne på facebook og der hadde apollo lagt ut en link til deres hjemmeside i Norge hvor datoene for slipp av reiser sommeren 2012 ligger. Man kan også gå via deres hjemmeside.
Annette
Er det Ilios du vil bo på igjen? :)
Vi har selv sett på Ilios, men kan ikke helt bestemme oss. Det er jo flere romstyper, men det er vel en god del trafikkstøy for rom mot havet?
Ja hur kunde du gissa det? Det är Ilios, Men största anledningen varför jag vill kolla på nästa års utbud, är om man har återinfört avresor från Umeå. Vi bokade från Umeå nu i augusti, men flygbolaget gick i konkurs så vi får åka från Stockholm istället. Det är ju mycket bekvämare att åka från Umeå när man bor häruppe.
Vi har inte bott mot havet men har vänner som gjort det, det är klart det är en del trafikstörningar, men man kan ju be att få bo en bit upp. Det är fin utsikt där. Annars kan man ju bo mot pool området. Vi har även bott på Pegasus och Bio.
Kan ni boka från Norge nästa års semester redan nu?klapp_klap
Hei!
Var akkurat inne på facebook og der hadde apollo lagt ut en link til deres hjemmeside i Norge hvor datoene for slipp av reiser sommeren 2012 ligger. Man kan også gå via deres hjemmeside.
Annette
Tack Annette för ditt tips. Då ska jag gå in och kollabye_bye
Såväl Apollo som Ving och Fritidsresor samt Norwegian och SAS har en tjänst, där man kan abonnera på förhandsinformation om resor och priser.
Bara att gå in på respektive hemsida att beställa email med senaste nytt.
Envar får dock räkna med att det i sammanhanget anländer en del övrig reklam från respektive bolag, men det får man taga.
Sak sammaa med Aegean Air och Olympic Air.
Arne
Ja hur kunde du gissa det? Det är Ilios, Men största anledningen varför jag vill kolla på nästa års utbud, är om man har återinfört avresor från Umeå. Vi bokade från Umeå nu i augusti, men flygbolaget gick i konkurs så vi får åka från Stockholm istället. Det är ju mycket bekvämare att åka från Umeå när man bor häruppe.
Vi har inte bott mot havet men har vänner som gjort det, det är klart det är en del trafikstörningar, men man kan ju be att få bo en bit upp. Det är fin utsikt där. Annars kan man ju bo mot pool området. Vi har även bott på Pegasus och Bio.
Kan ni boka från Norge nästa års semester redan nu?klapp_klap
Det er mulig å forhåndsbestille fra mandag 08.08 med angrefrist til desember.
Det er trafikkstøyen vi er usikre på. Går det ann å sitte ute på balkongen uten for mye støy? Vet du forresten om det er stor forskjell på balkongen på studios og to-roms?
Siden er det jo rom mot poolen, men jeg vet ikke..... Ser vel egentlig best ut i bygget bak hovedbygget om man skulle velge mot poolen, men jeg vet ikke om det er noen studio den veien. Du vet kanskje etter å ha bodd der flere ganger? Er det sol på noen av rommene, eller forsvinner solen bak andre bygg?.:)
Redan för 15 år sedan tyckte jag att trafiken under sommaren var för intensiv på strandpromenden utanför Ilios där jag bott en gång men allt är relativt och många bor där år efter år och de gillar kanske att ha lite rörelse omkring sig.
Om jag får vara lite provakativ undrar jag om ni som reser dit varje år har provat att besöka andra resmål i Grekland och vad ni då tyckte?
Eva
Redan för 15 år sedan tyckte jag att trafiken under sommaren var för intensiv på strandpromenden utanför Ilios där jag bott en gång men allt är relativt och många bor där år efter år och de gillar kanske att ha lite rörelse omkring sig.
Om jag får vara lite provakativ undrar jag om ni som reser dit varje år har provat att besöka andra resmål i Grekland och vad ni då tyckte?
Eva
Självklart har vi besökt andra resmål i Grekland. Och det var bra öar. Varför vi nu väljer Kreta, är för att det är så smidigt att åka från Umeå. Ingen övernattning på Arlanda. Och man kommer hem på en gång utan mellanlandning. Avgångar från Umeå har ju varit dom senaste 10 åren_B-anana
Ja det är synd att det inte är fler resmål med direktflyg från Umeå. Många norrlänningar ö-luffar och tänk vad fantastiskt om det kunde gå direktflyg till Santorini och Samos så skulle två ö-grupper komma inom bättre räckhåll.
Cykladerna är det jag gillar mest i Grekland och där finns massor av fina öar.
Eva L
Det er mulig å forhåndsbestille fra mandag 08.08 med angrefrist til desember.
Det er trafikkstøyen vi er usikre på. Går det ann å sitte ute på balkongen uten for mye støy? Vet du forresten om det er stor forskjell på balkongen på studios og to-roms?
Siden er det jo rom mot poolen, men jeg vet ikke..... Ser vel egentlig best ut i bygget bak hovedbygget om man skulle velge mot poolen, men jeg vet ikke om det er noen studio den veien. Du vet kanskje etter å ha bodd der flere ganger? Er det sol på noen av rommene, eller forsvinner solen bak andre bygg?.:)
Det är klart att trafiken hörs. Men som sagt att jag tror att det märks mindre ju högre upp du är. Jag har aldrig varit in i någon lägenhet med 2 rum så jag kan inte svara på om det är någon skillnad på balkongerna.
Jag har vänner som bott mot poolen. Och det är sol hela dagen utom på afton. Dom balkongerna är i samma byggnad som dom mot havet. I nästa hus är dom flesta lägenheter mot gatan. med sol på dagen. Brukar vara ganska hett på dagen.bye_bye
Det är klart att trafiken hörs. Men som sagt att jag tror att det märks mindre ju högre upp du är. Jag har aldrig varit in i någon lägenhet med 2 rum så jag kan inte svara på om det är någon skillnad på balkongerna.
Jag har vänner som bott mot poolen. Och det är sol hela dagen utom på afton. Dom balkongerna är i samma byggnad som dom mot havet. I nästa hus är dom flesta lägenheter mot gatan. med sol på dagen. Brukar vara ganska hett på dagen.bye_bye
Är det Ilios i Rethymno ni menar?...där bodde vi jättefint i rum med terass mot poolen. En påskresa så det var ju inte så jättemycket folk då.
Lissi
Är det Ilios i Rethymno ni menar?...där bodde vi jättefint i rum med terass mot poolen. En påskresa så det var ju inte så jättemycket folk då.
Lissi
Ja vi gillar också Ilios jättemycket.
Idag har Fritidsresor släppt delar av sina sommarresor :)
Malin
Är det någon av er som åkt med Fritidsresor till Rethymno och bott på Aqua Marina?
Vi vet att det är ett superenkelt boende, men valde läget, centralt och med balkong mot havet. Nära centrum också....Om jag fattat rätt och läser kartan rätt så ligger det närmre centrum än Ilios. Nästa torsdag bär det av från Kalmar. HÄRLIGT att flyga "hemifrån"_B-anana
När jag kommer hem från den veckan får jag stå ut tre veckor drygt innan det bär av till Tinos igen.:D:cool:
Lissi
Nå får du berette om trafikkstøyen når du kommer hjem:):)
Ilios Beach er i alle fall rådry:o
Ilios Beach er i alle fall rådry:o
"Rådry" Vad betyder det?
Att det är livligt utefter "strandgatan" det vet vi, men jag sover med öronproppar så jag hör aldrig nåt ändå!:D
Lissi
:) Stavefeil. Jeg mener "rådyrt":o
Trist med alla avgaser och ljudet från bilarna vid balkongsittning men det är ni väl inställda på och ni gillar ju städer. Gissar att ni får springa gatlopp mellan alla inkastare som härjar i högsäsong mellan ert hotell och centrum. Bra att rusta sig med gott tålamod och välja den andra sidan av gatan.
Eva
Om jag fattat rätt och läser kartan rätt så ligger det närmre centrum än Ilios. Lissi
Hej Lissi! Ja du har fattat helt rätt...jag uppskattar att Ilios ligger 500 längre bort än Aqua Marina.
Det där med mycket trafik vet man säkert om när man väljer att bo i en större stad :o dessutom kan det vara kul att titta på allt som händer nere på gatan. ;) Fast jag tycker inte det är sååå störande mycket trafik o hellre det o ha nåt att titta på än att sitta o glo på en pool eller en innergård....tycker jag iaf! När man går o lägger sig (kanske vid 11-12?) är det inte mycket trafik...om man inte tänker sussa redan kl 10 på kvällen förståss!:eek:
Om man vill undvika inkastar-raddan mellan hotellet och gamla stan, kan man gå shoppinggatan istället - Odos Archadiou - som löper parallellt med strandpromenaden, annars kan man ju lägga handen på magen och säga "I'm full" :D Det gjorde jag förut innan dom blev varse att jag bor här hela året, så nu får jag vara ifred för de flesta inkastarna! Ang_elx
Yanna
Vi älskar ställen med liv och rörelse och det gör svärmor med! Det var ju hon som skulle åkt istället för mig egentligen...HON beställde förjande: Balkong mot havet, nära stan och mycket folk runt om så man kan sitta och titta på balkongen om man inte orkar gå så mycket....
Vi är inte det minsta oroliga för varken trafik eller inkastare...det enda jag funderar över är VÄRMEN....Vill inte ha för varmt, men vi ser jättemycket fram emot resan.....(Jag såg däremot löneavdraget för dessa dagars tjänstledigt:eek::eek:.....när jag kollade kommande lön så jag tänker njuta för 14 dagar i stället för 7!!;)
Lissi
...det enda jag funderar över är VÄRMEN....Vill inte ha för varmt, men vi ser jättemycket fram emot resan..
Lissi
Jag är väldigt värmekänslig o tycker det är alldeles för varmt nu, men jag vet många som njuter också. Det har varit ca 36-38 gr senaste veckorna.
Yanna
Jag är väldigt värmekänslig o tycker det är alldeles för varmt nu, men jag vet många som njuter också. Det har varit ca 36-38 gr senaste veckorna.
Yanna
Vi får hoppas på blåst och skuggiga strövtåg och tavernor! Havet också emellanåt ..
Om Du kan Yanna, håll fredagskvällen fri....kunde vara kul att ses och äta på ett mysigt ställe. Vi träffar GÄRNA Git och Kalle med om det passar.
Vi hörs/ses via PM innan.
Lissi
Vi får hoppas på blåst och skuggiga strövtåg och tavernor! Havet också emellanåt ..
Om Du kan Yanna, håll fredagskvällen fri....kunde vara kul att ses och äta på ett mysigt ställe. Vi träffar GÄRNA Git och Kalle med om det passar.
Vi hörs/ses via PM innan.
Lissi
Nere vid vattnet fläktar det ju och lessnar man på sol o bad så är det ju inte helt fel med en liten promis i vattenbrynet utmed havet nån km och sen slinka upp på en lämplig taverna utmed vägen. :)
Ja jag tänkte precis att fredag var en bra kväll. Ska höra med Git om dom har tid att komma med, hon har mycket jobb...vilket ju iof är bra...iaf för henne som inte är passionär. ;)
Om ni är intr. kanske vi kan fixa en kväll till...med fler kalimerianer...har inte hört med dom än, men jag tror inte fredag passar då för två anländer den dan.
Ja vi hörs!
Yanna
Athanasia
2011-08-09, 20:05
Känner för ett inlägg gällande inkastare,,,vi har inga som helst problem. hälsar artigt och går lugnt vidare,,och har gjort så i över 20 år i Rethymnno,,,så inga problem,,De gör ju bara sitt jobb..
Om ni är intr. kanske vi kan fixa en kväll till...med fler kalimerianer...har inte hört med dom än, men jag tror inte fredag passar då för två anländer den dan.
Ja vi hörs!
Yanna
Vi har ju semester så alla kvällar är tänkbara utom sista, onsdagen 24:e.:D
Vi har ofta hamnat på MINI-Kalimerafester i Grekland och det är trevligt!
Lissi
Ja nu har fritidsresor släppt nästa års reseprogram Jag blir så besviken!!! Ingen avgång från Umeå till Kreta i år heller. Trodde att det var en engångs företeelse att årets resor blev inställda. Flygbolaget gick i konkurs och vi fick brev 27 december!!! Antingen fick vi avboka, välja ett nytt resmål från Umeå, Mallorca eller Turkiet. Eller försöka få en avgång från Arlanda. Vi valde Arlanda och samma hotell som vi bokat tidigare Ilios. Men som sagt att man förklarade att det var för sent att få tag på ett ny flygbolag. Men nu har man ju haft 1 år på sig att skaffa ett annat. Men tji där fick vi. Tui Fly har ju trafikerat tidigare. Och det har funkat bra.
Där ser man hur man behandlar oss Norrlänningar. Besviken är bara förnamnet.:(
Det fungerar ju ganska smidigt att flyga till Aten också via Riga från Umeå, kan vara något att tänka på om ni inte måste ha charter, finns ju en hel del att välja på om man åker via Aten, både på fastlandet och ute bland öarna.
Mvh Janérik
Vi kollade just igår förutsättningarna för att flyga med Air Baltic direkt från Umeå och via Riga till Athen i Maj 2012. Hyfsade tider. Avresa Umeå vid sextiden på morgonen. Ett par timmars väntan i Riga, och ankomst Athen vid tvåtiden på eftermiddagen. Hemresan likaså bra tider.
Priset då? Ja, det landar på femtusen sv kronor för två tor. Då har vi även räknat in kostnaderna för varsitt incheckat bagage.
Slår vi samman vad det kostar med SAS från Arlanda och hotellnatt etc, då är Air Baltic faktiskt ett bra alternativ som vi sparar 2000 kr på.
Arne
Hej !!
Såg idag att fritidsresor redan släppt resorna för sommar 2012 !!
bye_bye
Är det någon som vet när charterarrangörerna släpper 2012 års resor ? Har för mig att det brukar vara i augusti.:confused:
Hej !!
Såg idag att fritidsresor redan släppt resorna för sommar 2012 !!
bye_bye
Ikke alle reiser, kun enkelte hoteller og flyseter:)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.