handdator

Visa fullständig version : Snälla - snabba tips Rethymnon

Spigget
2011-08-01, 18:36
Fick precis tag i 2 flygstolar till Kreta/Heraklion för bra summa, åker redan torsd 4/8 och ska vara borta endast en vecka.
Vi har inte varit på Kreta tidigare och hinner dåligt att läsa på smarta tips.
Undrar vad bussen fr flygplatsen till Rethymnon kostar, vart den går att boka samt bra enkelt billigt men rent boende i staden.
tack från glada Greklandsälskare!

MonkanS
2011-08-01, 19:13
Ni har ju en hel månad på er att planera inför resan.. ;)
Antar att det inte är aktuellt att boka in er på en transfer för transport till och från Rethymno. Annars är väl det det enklaste och billigaste alternativet.
Boende.. Olgas pension kanske..

Spigget
2011-08-01, 19:21
vi reser nu på torsdag.
vill gärna åka buss fr flygplatsen till Reth, brukar vara enkelt och billigt på andra öar.
ska kolla Olgas Pension, tack för snabbt tips.

lenapg
2011-08-02, 07:12
vi reser nu på torsdag.
vill gärna åka buss fr flygplatsen till Reth, brukar vara enkelt och billigt på andra öar.
ska kolla Olgas Pension, tack för snabbt tips.
lBodde på Olgas i april och tyckte inte att det var värt pengarna.:mad: Läget är i och för sig jättebra, men skulle aldrig bo där igen. Maten på Stellas, som är i samma byggnad är däremot toppen.
LenaPG och Nisse

MonkanS
2011-08-02, 10:24
Jag skulle tro att både transport och boende fixar sig när ni väl är på plats om ni inte skulle hinna att boka något innan. Lycka till och ha det jätteskönt där i Rethymno. Njut av sol, bad och värme..klapp_klap
Kanske att jag själv drar ner dit på en vecka i höst.. Om jag hittar nåt billigt vill säga... :rolleyes:

lugnagatan
2011-08-02, 11:43
Hej ! Jag skulle vilja avråda från att försöka hitta stadsbussen från flygplatsen till den centrala busstationen i Herakleon. Fast jag själv nu kommit flera gånger till Herakleons flygplats och vill klara mig med bussen, så hade jag problem även nu senaste gången i juli. Det är problem att komma av på rätt ställe. Och att hitta gångvägen till den centrala busstationen.
Ta alltså en taxi till den centrala busstationen (säg att ni ska med bussen till Rethymnon/Chania). Där är det ganska välorganiserat. Biljetten kostar mindre än 10 euro till Rethymnon.

Hälsn. Stefanbye_bye

Eva L
2011-08-02, 14:00
Ta alltså en taxi till den centrala busstationen (säg att ni ska med bussen till Rethymnon/Chania). Där är det ganska välorganiserat. Biljetten kostar mindre än 10 euro till Rethymnon.

Hälsn. Stefanbye_bye

Kör taxi i svenska media står det idag att strejken fortsätter och ska utökas?

Eva

lugnagatan
2011-08-02, 16:23
Hoppsan, det glömde jag visst.

Så det kan vara idé att gå ut till stadsbussen vid flygplatsen. Be bara att chauffören talar om var ni ska gå av för att komma till långfärdsbussarna, och åt vilket hål ni ska gå. bye_bye

Kör taxi i svenska media står det idag att strejken fortsätter och ska utökas?

Eva

lenamarie1
2011-08-02, 18:29
Sista bussen till Ret går 21.00 så håll koll på att ni hinner med den. Om det är minsta tveksamhet så boka transfer via resebyrån. Känns säkrast just nu. Det är ca 200 meter att gå från lokalbussen till långfädsbussarna. /Lena

Spigget
2011-08-02, 21:48
Tusen tack alla!
Vi har bokat oss på Olgas, tar chansen. Vissa är positiva, andra mindre. Får betala 30 E per natt så det är billigt.

Taxin strejkar, bussen hinner vi troligen inte med så vi bokade Vings egna buss för 270 kr t o r/pp. Dom väntar dessutom om bagaget är försenat vid leverans.

Nu räknar vi ner timmarna för att njuta av den härliga solen, baden, maten - ja ni vet!

tack!

Lissi
2011-08-02, 21:59
Så härligt att allt ordnat sig!!! Njut nu av resan.......18 september åker vi till Rethymno.. Åker charter så vår transport är fixad. Längtar efter grekisk mat och vila...!

Lissi