Visa fullständig version : Har du din resa kvar?
Kalimera
2011-08-01, 15:19
Idag är det den första augusti. Tre månader av säsongen är avklarad, men ännu återstår två, eller tre, månader, beroende på hur man räknar. Många av Kalimeras medlemmar har redan varit i Grekland, men det finns säkert många lyckligt lottade som har sina resor kvar. Hur är det med dig? Har du din resa kvar, eller har du redan gjort årets resa/resor? Lägg din röst här ovan.
Är SÅÅ glad för att vi har en bokad resa kvar, om 32 dagar åker vi till vårt kära Naxos igen. Vi var där även i maj, men hade inte jättetur med vädret. Kallt o regnigt några dagar. Nu väntar sol o värme på oss.
Jag har varit i Grekland och skall kanske åka igen, så jag kan inte rösta :Dsnyft_drop
Kalimera
2011-08-01, 15:34
Jag har varit i Grekland och skall kanske åka igen, så jag kan inte rösta :Dsnyft_dropNu kan du rösta.
Nu kan du rösta.
Tack klapp_klap
Jag är så lyckligt lottad att jag varit 14 dagar i april, ska åka 7 dagar nu i augusti, 9 dagar i september och 7 dagar i december.
En alldeles lagom dos!:D
Lissi - som gärna kunde åkt fler gånger!
Monica C
2011-08-01, 16:13
Karpathos 8-22 september.Längtar.
Monica:)
Var der i begynnelsen av mars, i slutten av mai, skal dit nå i august og så fra midten av september og ut oktober.
Naxos och Amorgos 7 - 22 September _B-anana
Längtar, extra spänd på Naxos första besöket på ön förutom en snabbvisit under ett båtbytte för ett par år sen.
Yes...6-27 aug till Kreta :) :)
Jag och familjen åker alltid i augusti så vi har sommarens höjdpunkt framför oss :). Den 13 augusti åker vi till Naxos för två underbara veckors semester, nedräkningen pågår för fullt _B-anana.
För första gången ska vi försöka oss på att åka TVÅ gånger i år _B-anana_B-anana
Vi var iväg en sväng i slutet av juni och hamnade mitt i strejker och jox på hemvägen :( och om allt går som planerat ska vi ta en ny tur i slutet av september... Det ska bli så himla mysigt!!!
Fast lite avundsjuk på dig, Lissi är jag nog som har ännu fler resor kvar att se fram mot...;)
MVH zakka
Var en vecka på Tilos i maj och skall båtluffa i Kykladerna hela september :)
//Paittas
Hjalta99
2011-08-01, 20:06
För första gången ska vi försöka oss på att åka TVÅ gånger i år _B-anana_B-anana
Vi var iväg en sväng i slutet av juni och hamnade mitt i strejker och jox på hemvägen :( och om allt går som planerat ska vi ta en ny tur i slutet av september... Det ska bli så himla mysigt!!!
Fast lite avundsjuk på dig, Lissi är jag nog som har ännu fler resor kvar att se fram mot...;)
MVH zakka
Varning utfärdas Ang_elx !
Det blir lätt ett behov när man väl har börjat åka två ggr per år! :D:D:D
/Eva - som åker till Kalymnos (igen) sista veckan i september
Wardakis
2011-08-01, 23:54
Jag är på Kreta nu och har ännu en resa inbokad!
Gunilla
Panakakis
2011-08-02, 05:45
Jag har varit i Parga under våren och till hösten blir det Kefalonia som vanligt. flabb_flabbye_bye
PANAKAKIS :)
Lyckligt lottad känner jag mej. Först en vecka på Kreta i april sen bär det iväg 18 dar i sept/okt, först Kykladerna sen olivplockning södra Pelopenessosbye_bye
Inger
Charlotte
2011-08-02, 06:58
Jag känner mig också lyckligt lottad!
Korfu veckan efter midsommar och Naxos
2 veckor i juli, vilket inte hindrar mig från att önska
att jag kunde åka en gång till!
Lotta
Har varit på Santo 3 gånger iår. Under Påsk, 1 vecka i juni och i juli, hemkommen i lördags.
Kanske, kanske det blir 1 vecka i september också :).
Barbro :)
IngegerdN
2011-08-02, 16:18
Om en vecka är det dags för 5:e resan till Rethymno för i år_B-anana! 1:a gången var i februari/mars 2,5 veckor, sedan påskresa april/maj 4 veckor, därefter en "extratur" på 3 veckor i maj/juni och så 2 veckor i juli tillsammans med syster, dotterdotter och hennes kompis. Nästa vecka blir det 11 dagar tillsammans med min dotter och yngste dottersonenklapp_klap.
IngegerdN
passionär och "Cretaholic":D
Sevasti & Eleni
2011-08-02, 16:52
Vi Har varit på Kalymnos en gång i år, i maj. Vi åker dit igen i september:D
Längtan är storflabb_flab
Siw o Lenabye_byebye_bye
Vi har vår resa kvar, åker den 2 september för en första vecka på Kos och sedan yterligare en vecka på Kalymnos, ska bli härligt. _B-anana_B-anana_B-anana
MVH zakka
...jo ibland känns livet mer än rättvist!;)
Lissi
Om drygt 1 månad bär det av till Rethymno för vår årliga semestertripp. Har längtat sedan jag kom hem i september förra året.klapp_klapbye_bye
16 dager til 10 uker på Kalymnos_B-ananabye_bye
Hjalta99
2011-08-03, 12:48
16 dager til 10 uker på Kalymnos_B-ananabye_bye
Då är du där när vi kommer! Ska bli trevligt att ses igen!
/Eva
Får säga att det saknas en kategori nämligen "jag
är i Grekland och ska åka igen":D. Efter 22 dagars härlig båtluff har vi varit hemma ett litet tag och jobbat. Kunde dock konstatera att sommaren i Skåne varit och är s-k-i-t-dålig. Så nu är vi på Skopelos!
Ska dessutom till Rhodos i september men den resan behöver verkligen ingen vara förtröden på. Ska på kurs och vara i Grekland och inte själv bestämma över sin tid är ingen hit alls.
Celbe (på ouzeria med Wifi:))
Ska dessutom till Rhodos i september men den resan behöver verkligen ingen vara förtröden på. Ska på kurs och vara i Grekland och inte själv bestämma över sin tid är ingen hit alls.
Celbe (på ouzeria med Wifi:))
..men varför lägger ni kursen där då???:eek:...eller är det inte ni som ordnar den?
Lissi
i_love_crete
2011-08-04, 12:25
Har i Augusti månad två hela veckor på Kreta att se fram mot. Ingen är gladare än jag. Tjo hoo... _B-anana_B-anana_B-anana medelhavet väntar! :cool:
Hade en vecka i maj på Kreta och om endast 3 dagar bär det av till Skiathos - igen;)
Thassos på lördag! Jag som trodde att det inte skulle bli Grekland i år är sååå lycklig.
Resplanen klar!
Men den brukar inte hålla, men å andra sidan så är det väll det som är lite av tjusningen.
Avg Ank
2/9 Arl-Venizelos 20:20-02:10
3/9 Pireus-Syros 07:35-11:20
5/9 Syros-Ikaria 15:40.18:40
11/9 Ikaria-Syros 17:10-20:20
11/9 Syros-Paros 21:35-22:30
16/9 Paros-Ios 10:15-11:45
21/9 Ios-Naxos 09:50-12:30
29/9 Naxos-Pireus 17:20-22:20
30/9 Venizelos-Arl 05:15-09:15
Resplanen klar!
Men den brukar inte hålla, men å andra sidan så är det väll det som är lite av tjusningen.
Avg Ank
2/9 Arl-Venizelos 20:20-02:10
3/9 Pireus-Syros 07:35-11:20
5/9 Syros-Ikaria 15:40.18:40
11/9 Ikaria-Syros 17:10-20:20
11/9 Syros-Paros 21:35-22:30
16/9 Paros-Ios 10:15-11:45
21/9 Ios-Naxos 09:50-12:30
29/9 Naxos-Pireus 17:20-22:20
30/9 Venizelos-Arl 05:15-09:15
Allt låter bra utom de bedrövliga flygtiderna:eek:
HA en god tur!!
Lissi
Allt låter bra utom de bedrövliga flygtiderna:eek:
HA en god tur!!
Lissi
Finns fördelar med tiderna. Man slipper gå upp mitt i natten för att hinna med morgon flyg från Arlanda, vilar några timmar på på flygplatsen innan bussen till någon av hamnarna, fler alternativ att komma ut bland öarna på morgonen. Hemresan slipper man en övernattning i Aten, går alldeles utmärkt att vila på flygplatsen och sedan sova på planet och vakna pigg när man går in för landning till Arlandabye_bye
Finns fördelar med tiderna. Man slipper gå upp mitt i natten för att hinna med morgon flyg från Arlanda, vilar några timmar på på flygplatsen innan bussen till någon av hamnarna, fler alternativ att komma ut bland öarna på morgonen. Hemresan slipper man en övernattning i Aten, går alldeles utmärkt att vila på flygplatsen och sedan sova på planet och vakna pigg när man går in för landning till Arlandabye_bye
Det låter allt som om Du är BETYDLIGT yngre än vad jag är!:D
Då blir vi båda nöjda då i sommar med våra respektive flygtider...
Jag ser numer min sista övernattning på hotell Peris på fastlandet, natten innan hemfärd, med mat på lilla tavernan nära och sen en Mythos på balkongen som en del av semestern. Även avsluten kan bli tradition.
Ha en härlig resa och hoppas allt klaffar!
Lissi - med 3 resor kvar i år till Grekland:cool:
Inne på mitt 53 år, still strong
Inne på mitt 53 år, still strong
Ja inga sömnproblem alltså! Jag är ju x antal år äldre och vill gärna sova på natten både före och efter flygresan...
Lissi
..men varför lägger ni kursen där då???:eek:...eller är det inte ni som ordnar den?
Den anordnas centralt av den samarbetsorganisation som vi tillhör. Och vän av ordning frågar sig så klart varför vi ändå åker om vi inte är så positiva till resmålet. Men vi har båda yrken/titlar som kräver ett visst antal utbildningstimmar per år och en utlandskurs är då perfekt eftersom man cashar in ganska många timmar på en gång. Dessutom är (i alla fall på pappret!) kursinnehållet bra och ja, det är ju huvudsaken;).
Celbe
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.