handdator

Visa fullständig version : Lindos Blu eller en vecka Tilos

Västkustmaja
2011-08-01, 13:38
Hej på er !
Har funderingar på att ta en vecka på Tilos eller att ta en vecka på lyxhotellet Lindos blu i Lindos. Givetvis helt olika semestrar och jag kan inte riktigt bestämma mig för vilket. Min fasa är att Tilso är för lugnt även om jag älskar att vandra men så mycket mer finns väl inte att göra. Nästa fasa är att Rhodos och Lindos är alldeles för turistiskt och hemskt - dock lockar Lindos Blu som verkar vara ett kanonhotell. Fråga: Har någon här på forumet bott på Lindos Blu ?Kan man åka till Rhodos och bo lyxigt en vecka och ändå ha det mysigt och lugnt och hyra bil och se något vettigt utanför turistghettona ? Eller ska vi ändå välja Tilos ?

Cecilia
2011-08-01, 15:28
Min man har bott på Lindos Blu och säger att han skulle kunna åka tillbaka bara för hotellets skull. Det var tydligen helt magiskt. "Infinitive pool" tex ;)

Hade jag haft semester kvar hade vi nog åkt och bott där en vecka i augusti/september och bara mått gott.

Lajsa
2011-08-02, 16:39
Lindos är ju en ganska typiskt grekisk by. Väldigt mysig faktiskt. Tror inte ni skulle känna att den är för "turistig". Tilos är kanske lite mer genuint men det kan nog bli rätt lugnt som du säger. Jag skulle köra en vecka i Lindos och upptäcka Rhodos via bil/vespa om man vill komma ifrån byn och hotellet nån dag:):)

Soleil
2011-08-07, 07:50
Hotellet ligger ju ine i själva Lindos utan på ett eget område. Hotellet är säkert fint. Om man tycker att bo utanför altt annat, så är det ett bra val. Man skall ha bil att komma någonstans.
I Lindos var det jätte mycket folk nu i veckan, ingen lust att gå på gatorna åtminstone på dagtid.