handdator

Visa fullständig version : Lefkas/Nidri/Captain Stavros


Terre
2011-07-29, 18:19
Hej på Er

Här kommer en länk till vår film från förra årets resa till Lefkas och Nidri. Vi bodde på ett fantastiskt fint hotell som heter Captain Stavros. Tänkte att Ni kanske behöver lite inspiration och någonting att längta efter såhär i regnrusket :).

// Therese

http://www.youtube.com/watch?v=NqLytRZOXvg

uggelbo
2011-07-31, 20:22
Vad härligt det ser ut. Är det ett barnvänligt hotell? Hur går det att ta med små barn till Nidri tycker ni? Var ligger hotellet?

Terre
2011-07-31, 22:12
Hej

Det var verkligen härligt också :). Hotellet är kanonfint! Vi bodde i en tvårumslägenhet som ligger i direkt anslutning runt poolen. Lägenheterna är i etage, så man har både altan och balkong, vilket är jätte mysigt. Vi tycker absolut att det är ett barnvänligt hotell, vi åkte med ett par kompisar och deras barn och var 5 barn totalt i åldrarna 8 månader till 11 år och alla trivdes som bara den. Hotellet har en liten barnpool och det finns ett "lekrum" där man kan spela pingis och airhockey. Personalen var mycket gäst och barnvänliga =), och det var aldrig några sura miner för att det lektes och stojades i poolen =).

Jag ser inga problem med att ta med sig små barn till Nidri. Som sagt Captain Stavros är ett bra val att bo på och det ligger i slutet av Nidri, eller i början beroende på hur man ser det :). Trots det så är det bara några hundra meter till centrum. Nidri har ju även en mysig hamnpromenad med många härliga restauranger. Hamnpromenaden stängs av för trafik kvällstid vilket jag tycker är ett stort plus.

Summa summarum så rekommenderar jag absolut både Nidri som ort och Captain Stavros som hotell för barnfamiljer _B-anana.

// Therese

FrazzeTiger2
2011-08-08, 17:20
UNDERBART!

Nu blev jag att längta ännu mer. Åker till Nidri 3 september. :). Tack så jätte mycket för att ni delade med er av era privata bilder. Super härliga bilder!

Ha det gott!

// Annette

Pontus1996
2012-05-08, 17:15
hur är det för en 16 åring att va där ? :)

mikaelp
2012-05-10, 19:34
hur är det för en 16 åring att va där ? :)
god mat, sol, salta bad och ett nytt all-time-high rekord i att bara slappa + vissa frestelser efter mörkret lagt sig....;) Det blir kalas, se fram emot resan!

Pontus1996
2012-05-15, 20:58
Låter lysande ! :)