handdator

Visa fullständig version : Ett par snabba frågor...


Celbe
2011-07-25, 14:51
... angående Skopelos:

1) Utgår från att det finns minst ett apotek i Skopelos stad. Säljer de Korres-produkter? (Annars får det bli snabb shopping på apoteket i Skiathos stad!)

2) Ni som hyrt mopeder, är det någon som blivit nekad att göra detta p g a att du/ni endast haft svenskt B-körkort? Våra vänner ville hyra häromveckan men fick nej, de frågade iofs inte på något annat ställe. Vi ska inte ha något muskedunder utan var sin 50 cc. Jag har letat fram våra intyg från Vägverket, men de behöver ju inte uthyraren bry sig om.

Celbe (snart där :D)

Pian
2011-07-28, 19:47
På apoteket vid torget i Skopelos stad fanns det Korres podukter, köpte själv solskydd där från Korres, de hade lite av varje.
Din andra fråga kan jag inte helt svara på vi hyrde vespa 125 kubik då ville de att den som körde hade mc kort.
Ha en underbar resa. Skopelos är det riktiga Grekland bye_bye
Hälsningar Pian

Celbe
2011-08-10, 10:47
Nu kan jag svara på mina egna frågor:):

1) Korres finns på båda apoteken i Skopelos stad. Dock hade de inte handtvålen som jag bl a var på jakt efter, så jag handlade på Skiathos i alla fall.

2) Vi fick dundernobben när vi skulle hyra 50 cc med våra svenska B-körkort:(. De fina intygen var inte heller så intressanta (precis som jag misstänkte). Tog oss runt med buss istället vilket funkade ok. Bil kände vi inte riktigt för.

Har läst på Transportstyrelsens hemsida och jag blir inte riktigt klok på det där med de nya körtillhörigheterna. Men det får vi ta i en annan tråd!

Celbe

missdevilno1
2011-08-16, 18:44
Hej
Precis hemkommen från Skopelos och vi fick hyra vespa 50 cc med vanligt B körkort på ett ställe och det var AVIS vid strand promenaden fick nobben på en massa ställen men där funkande så bara ett tips =)

Kalimera
2011-08-23, 13:59
Precis hemkommen från Skopelos och vi fick hyra vespa 50 cc med vanligt B körkort på ett ställe och det var AVIS vid strand promenaden fick nobben på en massa ställen men där funkande så bara ett tips =)Tack för det tipset!