handdator

Visa fullständig version : Vi gör det inte enkelt för oss...


Hjalta99
2011-07-25, 13:44
Nu är höstresan till Kalymnos bokad. Äntligen!

Efter många om och men, hit och dit, så har vi enats om One way-ticket med Apollo till Kos den 23 september och hemresa den 1 oktober. Då reser vi med Aegean Airlines från Kos till Aten och därifrån till Arlanda med SAS... Det blir ett äventyr eftersom jag alltid åkt endera charter eller flygstol (T&R) med Apollo. Ska bli intressant att se Atens flygplats...

Det blev hemresa den 1 oktober eftersom den ändå är resdag för oss. Normalt landar vi 02.15 på Arlanda och tåget går inte förrän 08.48 mot Sundsvall. Nu åker vi från Kos 06.45 på morgonen och kommer till Sundsvall med tåg 23.05 på kvällen. Den jobbigaste biten blir Arlanda-Sundsvall med flera byten, från tåg till buss till tåg igen. Det sista tåget går mot Ljungaverk och Ånge då vi är två som ska vidare... Vi kommer väl hem nångång runt ett-tiden på natten...

Vi kommer att åka över till Kos dagen innan, vi måste hitta något boende den sista natten. Och så ska vi väl titta runt lite, ska bli kul!

/Eva

Monica P
2011-07-25, 16:41
Verkar som om du reser med samma tur som min dotter med familj. Ser du två otroligt vackra småflickor är det mina barnbarn...givetvis...

Hjalta99
2011-07-25, 18:31
Verkar som om du reser med samma tur som min dotter med familj. Ser du två otroligt vackra småflickor är det mina barnbarn...givetvis...


Hej Monica!
Naturligtvis! Ska kika efter de två söta! Är det resan från Kos på lördag morgon till Aten och vidare till Arlanda?

Hälsningar
Eva

Monica P
2011-07-25, 21:08
Jag har lite dålig koll, Eva. För många att hålla reda på???

bluesky
2011-07-28, 07:26
Nu är höstresan till Kalymnos bokad. Äntligen!

Efter många om och men, hit och dit, så har vi enats om One way-ticket med Apollo till Kos den 23 september och hemresa den 1 oktober. Då reser vi med Aegean Airlines från Kos till Aten och därifrån till Arlanda med SAS... Det blir ett äventyr eftersom jag alltid åkt endera charter eller flygstol (T&R) med Apollo. Ska bli intressant att se Atens flygplats...

Det blev hemresa den 1 oktober eftersom den ändå är resdag för oss. Normalt landar vi 02.15 på Arlanda och tåget går inte förrän 08.48 mot Sundsvall. Nu åker vi från Kos 06.45 på morgonen och kommer till Sundsvall med tåg 23.05 på kvällen. Den jobbigaste biten blir Arlanda-Sundsvall med flera byten, från tåg till buss till tåg igen. Det sista tåget går mot Ljungaverk och Ånge då vi är två som ska vidare... Vi kommer väl hem nångång runt ett-tiden på natten...

Vi kommer att åka över till Kos dagen innan, vi måste hitta något boende den sista natten. Och så ska vi väl titta runt lite, ska bli kul!

/Eva


Hei Eva!

Ikke alltid like enkelt å reise utenom sesong. Men det er verdt det!_B-anana
Kan jo nevne at Babis har fått nye puter på stolene! I friske farger.klapp_klap
Vi seesflabb_flab

Jorunn - som reiser til Kalymnos om ca 3 uker.bye_bye


Ps: Hotell Sea Breeze på Kos (Mastichari) er helt ok . Har bodd der en eller to netter ved et par anledninger, pga tidlig fly akkurat som dere.

Hjalta99
2011-07-28, 11:23
Hei Eva!

Ikke alltid like enkelt å reise utenom sesong. Men det er verdt det!_B-anana
Kan jo nevne at Babis har fått nye puter på stolene! I friske farger.klapp_klap
Vi seesflabb_flab

Jorunn - som reiser til Kalymnos om ca 3 uker.bye_bye


Ps: Hotell Sea Breeze på Kos (Mastichari) er helt ok . Har bodd der en eller to netter ved et par anledninger, pga tidlig fly akkurat som dere.


Hej Jorunn,
Känns skönt att veta att Seabreeze är ok! Bokade det efter ett tips här på Kalimera.
Jaså, nya stolsitsar? I maj när vi var där kom det vita/lila stolsitsar på Babis. Är de kvar eller har de fixat ännu nyare? Vi längtar nu på att få komma iväg. Det blir första gången för min gamla kompis. Ska bli spännande att få visa "mitt" Kalymnos! Och får hoppas att hon tycker om det!

/Eva

bluesky
2011-07-28, 14:23
Hei. Det har kommet nye stolputer siden da.flabb_flab Fargene er i gult,orange og lilla i ulike mønster! Ikke spesielt pene , men behageligere å sitte på . Så gøy at din gamle venninne blir med. Selvsagt vil hun elske Kalymnos!! Hun får jo deg som personlig guide. Kan jo ikke bli feil_B-anana
Jorunnbye_bye