handdator

Visa fullständig version : Bouzokiklubb i Athen


Athina
2006-01-12, 14:21
Hej! Bodde flera år i Athen men har inte varit där på 15 år och nu skall jag ÄNTLIGEN dit.(På tal om längtan!) Tips på ngn klubb/restaurang?

Riitta
2006-01-12, 17:38
När skall du åka dit? Om du har några grekiska favoritartister så finns ju nu stor möjlighet och kunna se och lyssna på dom.Kan tänka mig att dom håller på ett tag till. Du kan väl skriva lite mer om vilken slags musik du gillar osv. Så kanske vi hittar något som passar:)

Riitta

Athina
2006-01-12, 19:06
Över den svenska påsken så jag har lite tid på mig...Tacksam för hjälp! Jag tror jag gillar samma typ av musik som dig Rita:) har läst dina inlägg tidigare men även riktig "hjärta och smärta" som tex Glykeria som jag såg för många år sedan/Athina

karinafp
2006-01-12, 19:18
Hej! Bodde flera år i Athen men har inte varit där på 15 år och nu skall jag ÄNTLIGEN dit.(På tal om längtan!) Tips på ngn klubb/restaurang?
Tja, Sto Perivoli t'Ourano var ju inte alls dum att besöka! Mycket folk, bra musik och härlig stämning. Du kan läsa om vårt besök där i resebrevet från förra årets Atenresa "En långhelg i Aten", som du hittar i Läsarhörnan till vänster.

Karin

Riitta
2006-01-12, 19:23
NU blir jag avundsjuk:o Jag och Karin har ju bara varit i Aten två gånger och lyssnat på musik så vi kan ju inte så himla mycket om olika ställen. Tror att dom stora har slutat uppträda vid påsk.Kanske någon annan vet bättre?
Förra året var vi på ett ställe som heter
To Perivoli tÓuranou. Där spelades det musik som jag gillade.Rebetika och mycket bouzouki. Platsen ligger i Plaka. I en korsning så den har två adresser. Lyeikpatoys 19 eller Amalias 50. Man kunde äta där om man ville.Annars kan man ju äta någon annanstans och gå dit efteråt.
Man behövde inte boka bord,då i allafall.

Välkommen till Kalimera också:) Alltid trevligt med folk som gillar Grekisk musik:)

Riitta

Athina
2006-01-13, 09:04
Grekisk musik är underbar. Vill dessutom passa på att tipsa alla om i mitt tycke Athens MÅSTE förutom Akropolis som ju alla nämner. Berget Lykabettos med sin lilla kyrka. Om man tar banan upp och promenerar ner kommer man ungefär halvvägs ner till ett Ouzeri med fantastisk utsikt och jättegod meze. Gjorde i alla fall. Återkommer efter påsk! Stället i Plaka tror jag jag vet vilket det är. Jobbade i Plaka på den tiden det fortfarande fanns diskotek där, Karyatis. Nere bakom Omomnia någonstans fanns det en fantastisk "Bouzoksidiko" Något du känner till? Jag gillar att dansa grekiskt också nämligen_B-anana