handdator

Visa fullständig version : Tips bo boende...


Hjalta99
2011-07-24, 18:01
Vi kommer att övernatta på Kos en natt (30/9-1/10) och nu behöver jag tips, helst i Mastichari. Planet hem går redan 06.45 så det får inte vara alltför långt bort från flygplatsen. Vi är tre tjejer i vår bästa ålder så en tvårumslägenhet eller liknande vore bra. Det kan gå bra med en med en enrums bara det finns utrymme. Tips någon? Ett plus är naturligtvis om det finns möjlighet att få ett bra pris! :)

Hälsningar
Eva

Matti
2011-07-24, 18:10
Hej,

Kolla med hotel Seabreeze. Vi har bott där de gånger som vi varit tvungna att "mellanlanda" på Kos.

Lissi
2011-07-24, 18:13
Jag tittade på www.booking.com på Masticharion Kos och där finns flera prisvärda boenden. Kanske Du hittar nåt där?

Lissi

Hjalta99
2011-07-25, 13:48
Jag tittade på www.booking.com (http://www.booking.com) på Masticharion Kos och där finns flera prisvärda boenden. Kanske Du hittar nåt där?

Lissi


Matti och Lissi: Jag tackar och bockar för förslag! Ska kolla och se vad som finns!

/Eva

malou
2011-07-25, 17:29
Om dere reiser til Kos litt tidlig siste dagen og vil se dere om, har jo Kos by flere severdigheter. Janne har flotte beskrivelser fra hans og Camillas reise dit. Dessuten finnes mange rimelige overnattings-steder, og hyggelige tavernaer. Det blir jo dyrere med taxi dit fra fergen selvsagt, enn om dere velger å bo siste natten i Mastihari.

Mastihari består, i mine øyne :D, i hovedsak av en 'windy' strand, noen tavernaer og en del hoteller. Ikke mer, egentlig. Men man kommer seg raskt til strand og bad, for de solhungrige.. Hotell Seabreeze er nevnt som et mulig sted å overnatte. Jeg har bare passert hotellet, det ser atskillig hyggeligere ut enn der jeg bodde (to - tre hus lenger ut). Det tar noen få minutter å gå dit fra båten, rett ved havnen.

Hjalta99
2011-07-25, 18:40
Om dere reiser til Kos litt tidlig siste dagen og vil se dere om, har jo Kos by flere severdigheter. Janne har flotte beskrivelser fra hans og Camillas reise dit. Dessuten finnes mange rimelige overnattings-steder, og hyggelige tavernaer. Det blir jo dyrere med taxi dit fra fergen selvsagt, enn om dere velger å bo siste natten i Mastihari.

Mastihari består, i mine øyne :D, i hovedsak av en 'windy' strand, noen tavernaer og en del hoteller. Ikke mer, egentlig. Men man kommer seg raskt til strand og bad, for de solhungrige.. Hotell Seabreeze er nevnt som et mulig sted å overnatte. Jeg har bare passert hotellet, det ser atskillig hyggeligere ut enn der jeg bodde (to - tre hus lenger ut). Det tar noen få minutter å gå dit fra båten, rett ved havnen.


Ja, vi kommer att åka över lite tidigare på dagen till Kos. En av mina vänner har bara varit till Grekland en gång tidigare och det var till Kreta för länge sedan. Vi andra är lite mer beresta, för mig är det 15:e gången till Kalymnos... :D Eftersom vi ska upp TIDIGT(!) på lördag morgon blir det inte någon sen utekväll, vi ska ju bara sova några timmar. Vi vill inte bo i Kos stad eftersom det är långt till flygplatsen, därför tycker vi att Mastichari är mycket lämpligt... Vi kommer ju dessutom dit från Kalymnos med färjan.

/Eva