handdator

Visa fullständig version : Hemma igen från Naxos


theresa
2011-07-23, 22:59
Hejsan, nu har vi kommit hem från en underbar vecka på Naxos som vi avslutade med en dag och en natt på Oia i santorini.

Naxos var fint, vi hyrde bil ett par dagar och åkte runt ön till olika stränder och vackra bergsbyar. Sen tog vi flera promenader mellan stränderna där vi gick efter strandkanten helt underbara promenader, vi har blivit både brända__D och bruna ;)flabb_flab.

Naxos stad var underbar att strosa i bland alla vackra gränder och maten har varit suverän.

Vi bodde på Kalergis studio med en bedårande utsikt över havet.

Sista natten bodde vi i Oia och där blev jag förälskad:o :D så vackert det var där, det är nog den mysigaste byn jag någonsin sett i Grekland_B-anana vi bodde med caldera utsikt och satt på vår privata terass och såg solen gå ner i havet helt magiskt. Sen vandrade vi runt i gränderna på kvällen och åt på resturang med utsikt över havet, det var så vackert så magiskt, svårt att säga med ord måste upplevasklapp_klap vi vandrade i gränderna tills fötterna värkte och vi var tvugna att ge uppsnyft_drop.

Till Santorini ska jag absolut åka till igen och stanna lite längre alldeles för kort med bara en natt, det var tungt i morse när vi var tvugna att lämna ön för hemfärdbye_bye

Yanna
2011-07-24, 00:31
Sista natten bodde vi i Oia och där blev jag förälskad:o :D

Förälskad blev jag också när jag var där för första gången 1996 ....Oia är magiskt! :) Jag har varit där ett antal gånger sedan dess och tycker fortfarande att Oia är magiskt!

Yanna - fortfarande förälskad i Oia!

theresa
2011-07-24, 08:13
Jag tror man kan åka dit hur många gånger som helst utan att förälskelsen går överflabb_flab

Oftast ser man bilder hemifrån och tycker något är vackert men sen stämmer inte verkligheten, men på Oia är verkligheten bättre än bildernaklapp_klap